Pensioenspaarfonds bij BNP en veranderen van bank
-
jverbrugghe
- Newbie

- Contacteer:
Re: Pensioenspaarfonds bij BNP en veranderen van bank
Instap klopt, beheerskosten niet.
Volgens Tijd
- BNP : Beheerskosten 1% / Lopende kosten in % per jaar 1,24%
Argenta: Beheerskosten 1,2% / Lopende kosten in % per jaar 1,32%
Of dit ook de instapkosten (éénmalig) compenseert, is weer een andere vraag.
-
gast9876
Waar vind je dat?
-
gast9876
ok, wat gegoogled en stond nt direct online of TA.
Heb even gegoogeld naar arpe. 1,32 pct zie ik inderdaad die 1,2 pct zie ik wel niet. Is dat dan inbegrepen of komt dat er nog bij?jverbrugghe schreef: ↑30 december 2020, 13:41Instap klopt, beheerskosten niet.
Volgens TijdDus qua (jaarlijks terugkerende, over het geheel) beheerskosten is BNP voordeliger.
- BNP : Beheerskosten 1% / Lopende kosten in % per jaar 1,24%
Argenta: Beheerskosten 1,2% / Lopende kosten in % per jaar 1,32%
Of dit ook de instapkosten (éénmalig) compenseert, is weer een andere vraag.
Beheerskosten zitten in de lopende kosten.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
De beheerskosten zitten toch verwerkt in de NIW? Dus die mag je 'laten vallen' in je vergelijking van het jaarlijks rendement
Correct.Sebastiaan1985 schreef: ↑30 december 2020, 16:03De beheerskosten zitten toch verwerkt in de NIW?
Dus die mag je 'laten vallen' in je vergelijking van het jaarlijks rendement![]()
Wel beseffen dat een fonds dat hogere beheers/lopende kosten aanrekent een hoger "intern" rendement moet halen op hun beleggingen om hun klanten hetzelfde rendement te kunnen geven als een fonds met lagere beheers/lopende kosten.
Dikwijls gaat dit streven naar hoger rendement samen met het nemen van een hoger risico, en (dus) dikwijls een diepere daling bij een dalende markt.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ok bedankt voor de info.
12 jaar geleden voor argenta gekozen owv de 0pct instapkosten. Nu blijf ik omdat ze het zeker niet slecht doen en ben ik weer gerust en weet ik dat ik de of toch een goede keuze maak
Ok, er zitten er hier natuurlijk die tegen PSP zijn maar ok, ik blijf nog even volhouden.
12 jaar geleden voor argenta gekozen owv de 0pct instapkosten. Nu blijf ik omdat ze het zeker niet slecht doen en ben ik weer gerust en weet ik dat ik de of toch een goede keuze maak
Ok, er zitten er hier natuurlijk die tegen PSP zijn maar ok, ik blijf nog even volhouden.
Ondertussen is alles in orde gekomen.
Mail heeft niets uitgehaald, naar BNP kantoor moeten gaan om identiteitskaart in te lezen.
Daarna werd Hellobank automatisch geactiveerd (als je inlogt zie je dat het hellobank rekeningen zijn)
Enkele dagen later kregen we een bankkaart in de brievenbus die ze kan gebruiken met de oude code (van BNP kaart)
Uiteindelijk tevreden van de overstap.
Bedankt voor de vele reacties.
Mail heeft niets uitgehaald, naar BNP kantoor moeten gaan om identiteitskaart in te lezen.
Daarna werd Hellobank automatisch geactiveerd (als je inlogt zie je dat het hellobank rekeningen zijn)
Enkele dagen later kregen we een bankkaart in de brievenbus die ze kan gebruiken met de oude code (van BNP kaart)
Uiteindelijk tevreden van de overstap.
Bedankt voor de vele reacties.