Pensioenspaarfonds bij BNP en veranderen van bank
Pensioenspaarfonds bij BNP en veranderen van bank
Mijn vriendin wil weg haar zichtrekening bij BNP Paribas opzeggen omwille van de maandelijkse kosten.
Veranderen van bank gaat gemakkelijk maar ze heeft daar ook een pensioenspaarfonds. (en een spaarrekening die ze niet gebruikt)
Ze denkt er over na om een zichtrekening te openen bij hellobank.
Hoe kan ze verder blijven sparen op het pensioenspaarfonds van BNP zonder de kosten van een zichtrekening bij BNP? Of lukt dat niet?
Iemand ervaring hiermee?
Veranderen van bank gaat gemakkelijk maar ze heeft daar ook een pensioenspaarfonds. (en een spaarrekening die ze niet gebruikt)
Ze denkt er over na om een zichtrekening te openen bij hellobank.
Hoe kan ze verder blijven sparen op het pensioenspaarfonds van BNP zonder de kosten van een zichtrekening bij BNP? Of lukt dat niet?
Iemand ervaring hiermee?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Pensioenspaarfonds bij BNP en veranderen van bank
Wel, je geeft zelf al de oplossing. Open een gratis zichtrekening bij Hello Bank en je bent er.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je kan we die rekening openen, maar ga je geen kosten betalen op de transfer van je pensioenspaarfonds?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, het kan aan mij liggen maar ik lees nergens dat TS zijn/haar pensioenspaarfonds wil transfereren?MoreOrLess schreef: ↑20 december 2020, 21:06Vermoedelijk niet, hé. Want het gaat om hetzelfde pensioenspaarfonds. Hello is een dochter van BNP P Fortis....
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
TS kan eens voor een keer een storting doen van bij een andere bank.
Volgens mij gaat dat niet geweigerd worden.
Na het doen van zijn storting zal hij wel merken of (dat) het lukt.
Werkt dat daar ook met een rekeningnummer ?
Overweeg ook :
https://www.spaargids.be/sparen/pensioe ... oties.html
Volgens mij gaat dat niet geweigerd worden.
Na het doen van zijn storting zal hij wel merken of (dat) het lukt.
Werkt dat daar ook met een rekeningnummer ?
Overweeg ook :
Hmmmm dat lijstje ziet er al serieus out-dated uit!!haelewyn schreef: ↑21 december 2020, 06:34 Overweeg ook :
bv: Rabobank die psp doet?
Keytrade die er niet tussen staat
Is inderdaad niet meer up-to-date. De fondsen van Rabobank waren de fondsen van BNP Paribas Fortis. Toen Rabobank gestopt is met beleggingsfondsen, zijn ze ook gestopt met de pensioenspaarfondsen. En dat is al een jaar of 3 of 4 geleden.anonymous schreef: ↑21 december 2020, 08:34Hmmmm dat lijstje ziet er al serieus out-dated uit!!haelewyn schreef: ↑21 december 2020, 06:34 Overweeg ook :
bv: Rabobank die psp doet?
Keytrade die er niet tussen staat
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik ben in hetzelfde geval en dit werkt inderdaad gewoon via een gratis rekening voor pc bankieren. De overboeking zelf kan je gewoon doen naar het nummer van de pensioenrekening zelf.
Het is een oud lijstje maar je ziet er toch al het principe van instapkosten en uitstapkosten...
Keytrade... Dat zal geweest zijn omdat de hobbybanken er niet bij mochten ? Lol
Keytrade... Dat zal geweest zijn omdat de hobbybanken er niet bij mochten ? Lol
Vandaag de Hellobank rekening proberen te openen. (voorlopig niet gelukt omdat gegevens van identiteitskaart niet up-to-date waren, mailtje moeten sturen om deze up-te-daten)
Daar kan je kiezen om je oud rekening te behouden maar toch te veranderen van BNP naar HelloBank.
Daardoor heb je geen zichtrekening meer bij BNP maar een kosteloze rekening van HelloBank.
Je pensioenspaarfonds bij BNP kan je blijven behouden en je kan inloggen (volgens een medewerker van Hello) bij BNP met de hellobank kaart.
Daar kan je kiezen om je oud rekening te behouden maar toch te veranderen van BNP naar HelloBank.
Daardoor heb je geen zichtrekening meer bij BNP maar een kosteloze rekening van HelloBank.
Je pensioenspaarfonds bij BNP kan je blijven behouden en je kan inloggen (volgens een medewerker van Hello) bij BNP met de hellobank kaart.
Hoe log je in bij de gratis rekening voor pc bankieren?mockingbird schreef: ↑21 december 2020, 09:19 Ik ben in hetzelfde geval en dit werkt inderdaad gewoon via een gratis rekening voor pc bankieren. De overboeking zelf kan je gewoon doen naar het nummer van de pensioenrekening zelf.
Volgens een vriendelijke medewerker van HelloBank kan je daarvoor je HelloBankkaart gebruiken, klopt dit?
Thxvoodoo schreef: ↑20 december 2020, 21:38 Leven Google![]()
https://nl.community.bnpparibasfortis.b ... #post10138
Ik heb geen pensioensparen maar ik heb wel ondervonden dat je met een Hello bankkaart de software van BNP kan gebruiken en die van Hello Bank en op die manier (inloggen met BNP) zie je al je producten bij de volledige BNP, incl Hello Bank.