Pensioensparen dexia veranderen of niet ?
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Pensioensparen dexia veranderen of niet ?
Hoi,
Mijn vrouw en ik zijn beiden 50 jaar en doen al sinds 2000 aan pensioensparen bij dexia (dexia PF dynamic)
Wij hebben ons dit laten aansmeren met de gedachte dat onze instelling wel het beste met ons voorhad(nu zijn we wat slimmer geworden).
Wij denken er nu over na om over te stappen naar Argenta.
Argenta belooft op hun site om de eventuele kosten zelf te gaan betalen.
Zou dit volgens jullie een goede zaak zijn ?
Zouden wij hierdoor een bepaald financieel verlies lijden?
Alvast bedankt voor jullie raad(gevingen)
Mijn vrouw en ik zijn beiden 50 jaar en doen al sinds 2000 aan pensioensparen bij dexia (dexia PF dynamic)
Wij hebben ons dit laten aansmeren met de gedachte dat onze instelling wel het beste met ons voorhad(nu zijn we wat slimmer geworden).
Wij denken er nu over na om over te stappen naar Argenta.
Argenta belooft op hun site om de eventuele kosten zelf te gaan betalen.
Zou dit volgens jullie een goede zaak zijn ?
Zouden wij hierdoor een bepaald financieel verlies lijden?
Alvast bedankt voor jullie raad(gevingen)
Re: Pensioensparen dexia veranderen of niet ?
Argenta neemt jullie pensioenfonds idd gratis over.De papierenmolen en kosten nemen zij voor zich.
Jullie hebben Dexia PF dynamic.Het slechts presterend fonds in Belgie.Zonder de kosten nog mee te rekenen.
Arpe van Argenta is het best presterende fonds op 10 jaar.Geen garantie naar de toekomst toe.
Door over te schakelen ga je zeker geen financieel verlies lijden.Integendeel.
http://www.morningstar.be/be/pensionqui ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Jullie hebben Dexia PF dynamic.Het slechts presterend fonds in Belgie.Zonder de kosten nog mee te rekenen.
Arpe van Argenta is het best presterende fonds op 10 jaar.Geen garantie naar de toekomst toe.
Door over te schakelen ga je zeker geen financieel verlies lijden.Integendeel.
http://www.morningstar.be/be/pensionqui ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ok
bedankt voor de info
bedankt voor de info
Ik kan dit alleen maar beamen.
Als je Morningstar bekijkt is Dexia Dynamic idd het slechts presterende fonds van alle fondsen die al meer dan 10j bestaan.
Overstappen naar Argenta legt je zeker geen windeieren.
Al is het alleen maar omdat u al 3% instapkosten vermijd !
Als je Morningstar bekijkt is Dexia Dynamic idd het slechts presterende fonds van alle fondsen die al meer dan 10j bestaan.
Overstappen naar Argenta legt je zeker geen windeieren.
Al is het alleen maar omdat u al 3% instapkosten vermijd !
Of misschien nog beter overstappen naar een pensioenspaarverzekering !
Mag ik hierop ff inpikken:ik zou namelijk ook graag veranderen,maar doe wel aan pensioensparen bij Fortis,zou ook overgaan naar Argenta.heb bij fortis een Balanced formule in hun fonds
je kunt een pensioenfonds niet laten overzetten naar een pensioenspaarverzekering, wat wel kan is niet meer verder sparen op het pensioensfonds en beginnen met een pensioenspaarverzekering.gupe schreef:Of misschien nog beter overstappen naar een pensioenspaarverzekering !
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---