Pensioensparen: maandelijks bedrag verhogen na 55
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Pensioensparen: maandelijks bedrag verhogen na 55
Beste Spaargidsers,
Mijn pa doet al een 10-tal jaar aan pensioensparen via een fonds en is nu 56 geworden. Hij stort elke maand 60 EUR, maw: zijn stortingen zijn niet meegeëvolueerd met het jaarlijkse maximumbedrag dat je mag storten. Heb hem aangeraden dit wel te doen. Maar vraag me nu af of hier geen beperkingen op zijn? Meen ooit eens iets gehoord te hebben dat de stortingen in de laatste 5 (of was het 10 jaar) van het contract de stortingen van de jaren voor die periode nooit mogen overschrijden. Of iets dergelijks...
Iemand enig idee?
Mijn pa doet al een 10-tal jaar aan pensioensparen via een fonds en is nu 56 geworden. Hij stort elke maand 60 EUR, maw: zijn stortingen zijn niet meegeëvolueerd met het jaarlijkse maximumbedrag dat je mag storten. Heb hem aangeraden dit wel te doen. Maar vraag me nu af of hier geen beperkingen op zijn? Meen ooit eens iets gehoord te hebben dat de stortingen in de laatste 5 (of was het 10 jaar) van het contract de stortingen van de jaren voor die periode nooit mogen overschrijden. Of iets dergelijks...
Iemand enig idee?
Re: Pensioensparen: maandelijks bedrag verhogen na 55
Dat is voor het langetermijnsparen via een levensverzekering.Stabilo86 schreef:Meen ooit eens iets gehoord te hebben dat de stortingen in de laatste 5 (of was het 10 jaar) van het contract de stortingen van de jaren voor die periode nooit mogen overschrijden.
Dat is niet zo voor het pensioensparen via een fonds of verzekering waar je momenteel max 880 euro per jaar kan sparen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Pensioensparen: maandelijks bedrag verhogen na 55
Ok, blijkbaar haalde ik een en ander toch door mekaar dus. Bedankt!