pensioensparen
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: pensioensparen
Is er iemand die een antwoord weet op mijn vraag mbt de instapkosten ?
@ Annetje
Het is 940 - toetredingsrecht (3%) = netto te investeren bedrag.
Die 940 is het max fiscaal aftrekbaar, meer gaat niet.
P.S. Het toetredingsrecht heeft over een lange loopbaan slecht weinig invloed.
Het is 940 - toetredingsrecht (3%) = netto te investeren bedrag.
Die 940 is het max fiscaal aftrekbaar, meer gaat niet.
P.S. Het toetredingsrecht heeft over een lange loopbaan slecht weinig invloed.
Kijk, even overgenomen van een bankuitreksel toen ik nog via BNP aan pensioensparen deed:
Inschrijving:
0,366 BNPP B PENSION GROWTH CAP
Invent. waarde 132,67 (x 0,366) 48,56
Toetredingsprovisie 3% 1,46
Afronding -0,02
Subtotaal 50
Van het gestorte bedrag, gaat dus niet alles naar het fonds, maar ben je 3% 'kwijt'.
Hetzelfde fonds via Rabo, wordt de €50 in deelbewijzen gestort ...
Je kan je vraag anders nog stellen in het subforum, vraag het aan ... Rabobank
Inschrijving:
0,366 BNPP B PENSION GROWTH CAP
Invent. waarde 132,67 (x 0,366) 48,56
Toetredingsprovisie 3% 1,46
Afronding -0,02
Subtotaal 50
Van het gestorte bedrag, gaat dus niet alles naar het fonds, maar ben je 3% 'kwijt'.
Hetzelfde fonds via Rabo, wordt de €50 in deelbewijzen gestort ...
Je kan je vraag anders nog stellen in het subforum, vraag het aan ... Rabobank
Bedankt lowietje en kronosek voor jullie reacties.
Mijn gevoel was dus juist, dat de uitleg van mijn bank (nl. dat die 3% in de NIW verrekend zou zijn) niet klopt.
Ik ga nu een simulatie maken over 10 jaar (verder gaat dat van BNP niet terug), en kijken welke invloed die 3% (of 282 euro!) over die periode had op de winst....
Mijn gevoel was dus juist, dat de uitleg van mijn bank (nl. dat die 3% in de NIW verrekend zou zijn) niet klopt.
Ik ga nu een simulatie maken over 10 jaar (verder gaat dat van BNP niet terug), en kijken welke invloed die 3% (of 282 euro!) over die periode had op de winst....
@Anneke
Die berekeningen hebben anderen reeds voor U gedaan.
http://www.mijnkapitaal.be/andere-beleg ... en-2014-1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Die berekeningen hebben anderen reeds voor U gedaan.
http://www.mijnkapitaal.be/andere-beleg ... en-2014-1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt, Lowietje. Dan is de keuze idd snel gemaakt....
'k Heb ergens gelezen dat ze bij Rabo ook een actie hebben met 70 euro ofzo iets. Meestal in december. 'k Zal dan nog maar even wachten met in te tekenen ;-)
'k Heb ergens gelezen dat ze bij Rabo ook een actie hebben met 70 euro ofzo iets. Meestal in december. 'k Zal dan nog maar even wachten met in te tekenen ;-)
Vorig jaar spaarde ik 950 euro voor pensioensparen. Het wettelijk max was 940 euro. Voor de belastingaangifte kan je dan voor ij 2016, aj 2015 die 10 euro overdragen. Wat merkte ik nu bij mijn maandelijkse betaling bij KBC? Ze rekenen nog altijd op 950 in te brengen terwijl het max voor dit jaar terug 940 zou zijn!! Je spaart dus 20 euro teveel waar je geen belastingvoordeel bij hebt!!
@gerrem : Dat wordt goed opletten....
Bedankt om me van dergelijke praktijken op de hoogte te brengen.
Bedankt om me van dergelijke praktijken op de hoogte te brengen.
€6 belastingvoordeel kwijt!gerrem schreef:Je spaart dus 20 euro teveel waar je geen belastingvoordeel bij hebt!!
6 euro belastingvoordeel kwijt? Idd, en je wordt ook nog eens op het teveel betaalde bedrag belast. Als de bank teveel blijft innen, wie heeft er het meeste baat bij? Idd, de bankmolenveld schreef:€6 belastingvoordeel kwijt!gerrem schreef:Je spaart dus 20 euro teveel waar je geen belastingvoordeel bij hebt!!
Het is wettelijk verboden om meer dan het maximum te ontvangen in een pensioenspaarproduct. Het teveel moeten ze terugstorten.
-
quixoticme81
- Full Member

- Contacteer:
Ik ben ook bij KBC, en zat in hetzelfde geval. Ik had dit echter gezien en ben een paar maanden geleden naar de bank geweest om mijn stortingen aan te laten passen.
De bankbediende zei me toen wel dat, indien men teveel stort, de bank dit teveel terug zou storten.
De bankbediende zei me toen wel dat, indien men teveel stort, de bank dit teveel terug zou storten.
http://dinnovatievebeurs.weebly.com
-
quixoticme81
- Full Member

- Contacteer:
je bent die niet kwijt, want je hebt nooit recht gehad op dat belastingsvoordeel.molenveld schreef:€6 belastingvoordeel kwijt!gerrem schreef:Je spaart dus 20 euro teveel waar je geen belastingvoordeel bij hebt!!
Nu is het natuurlijk wel beter om die 20 euro in een andere belegging te steken, waar je niet over x aantal jaren op belast wordt
http://dinnovatievebeurs.weebly.com
Vandaag pas gezien. Bij Rabobank is de 1% taks (Betaling vervroegde taks 2015-2019) er op 22/09 afgehouden.
Bij Argenta ook op 22.09 (NIW van 21.09). Interbancaire afspraak of toeval?