Periodiek beleggen Deutsche Bank
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- Full Member
- Contacteer:
Periodiek beleggen Deutsche Bank
Beste forumgangers, ik heb interesse in het periodiek beleggen bij Deutsche Bank. Meerbepaald voor het fonds Ethna. De bedoeling is dit te nemen voor niet-fiscaal pensioensparen. Ik doe dit reeds bij ING in zo'n Focus plan meerbepaald het core fund. Ik denk dat de meesten mij wel gelijk zullen geven met het feit dat je dat beter zelf kan doen. Ben ik correct dat zij 1% kosten aanrekenen voor dit fonds? Kan er mij ook iemand vertellen of er ook uitstapkosten zijn of meerwaardetaks bij verkoop? Ik ben ook bij Argenta klant maar zuiver voor pensioensparen, zichtrekening en zo'n Argenta fund plan. Uiteraard een TAK 23 product. Misschien een domme vraag maar stel dat ik zou overwegen om daar een effectenrekening ook te openen, ben ik hierin correct dat ik daar verplicht ben van telkens één aandeel te kopen of is dat ook een unit of een gedeelte van een aandeel. Heb geen 5000 euro om te geven aan 1 aandeel. Alle info is welkom uiteraard. Deze week nog telefoon gehad van ING om over te stappen naar hun beste pensioenfonds of meer te beleggen bij hen terwijl ik ze een gans jaar niet hoor. Ik denk dat met te kiezen voor Deutsche Bank ik alleszins beter af ben dan bij ING. Bedankt voor jullie tips te delen en informatie te geven.
Re: Periodiek beleggen Deutsche Bank
Dit doe ik ook bij DB om 1 fonds Ethna te kopen maandelijks met periodiek beleggen. Er worden geen instapkosten aangerekend.
Bij uitstap is er wel een taks van 1,1% te betalen en volgens mij ook een meerwaardebelasting.
Bij uitstap is er wel een taks van 1,1% te betalen en volgens mij ook een meerwaardebelasting.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Full Member
- Contacteer:
Is het dan niet interessanter dat ik gewoon bij Rabobank ga en daar ga beleggen? Dat is ook 100 euro minimum en meer fondsen. Ik heb zowat de indruk dat Rabobank ook vriendelijker en betrouwbaarder is dan Deutsche bank of zie ik dat verkeerd? Heb je bij Rabobank ook meerwaardebelasting?
Ja, de meerwaardebelasting heb je overal hé !
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bij Deutsche Bank ook rekening houden met de €8 kosten per lijn per jaar...
-
- Full Member
- Contacteer:
Is dat ook voor dat periodiek beleggen? Die 8 euro per jaar per lijn? Momenteel ben ik bij Argenta ook maar niet voor beleggen vandaar dat ik op zoek ben naar een betere bank daarvoor. Ik zou denken dat Deutsche bank interessant is voor hun kredietkaart maar beleggen weet ik niet zo en lees regelmatig toch wisselvallige reviews. Vandaar dat ik erover denk om eerder Rabobank te opteren.
Bij periodiek beleggen bij DB zit je nog altijd op dezelfde lijn, zeker weten !
-
- Full Member
- Contacteer:
Beste Evita
Ik ben ook klant bij Argenta maar werk met een Argenta Fund plan omdat ik geen honderden euro's maandelijks kan spenderen hieraan. Daarom dat ik dacht om naar Deutsche bank te gaan. Kan je me een bank aanraden waarvan je zegt kijk, je hebt er een goede service, eventueel betaalkaarten en je kan er voordelig beleggen.
Ik ben ook klant bij Argenta maar werk met een Argenta Fund plan omdat ik geen honderden euro's maandelijks kan spenderen hieraan. Daarom dat ik dacht om naar Deutsche bank te gaan. Kan je me een bank aanraden waarvan je zegt kijk, je hebt er een goede service, eventueel betaalkaarten en je kan er voordelig beleggen.
Ik ben tevreden over DB ! Het is overal wel wat he !
In een kantoor word ik stijlvol en vriendelijk, maar niet opdringerig behandeld !
In een kantoor word ik stijlvol en vriendelijk, maar niet opdringerig behandeld !
-
- Full Member
- Contacteer:
Ben ik correct Evita door te stellen dat indien ik één fonds neem bij Deutsche Bank en maandelijks daarvoor stort ik 8 euro moet betalen? Gezien ik op dezelfde lijn blijf. Indien ik een tweede fonds zou aanboren 16 euro of zie ik dat verkeerd?
Voor in het totaal (fondsen, aandelen, obligaties) 8 lijnen betaal je 80 euro ! Al de lijnen daarboven zijn gratis !robinvandyck schreef:Ben ik correct Evita door te stellen dat indien ik één fonds neem bij Deutsche Bank en maandelijks daarvoor stort ik 8 euro moet betalen? Gezien ik op dezelfde lijn blijf. Indien ik een tweede fonds zou aanboren 16 euro of zie ik dat verkeerd?
Laatst gewijzigd door evita op 13 januari 2014, 07:37, 1 keer totaal gewijzigd.
[quote="robinvandyck"]
Ja, dat is correct.
Ja, dat is correct.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het beste wat je kan doen is bij DB een DBMax-rekening openen. Is volledig gratis en je krijgt zicht -en spaarrekening, een bankkaart en een kredietkaart (Mastercard)... blijft door de jaren heen allemaal gratis. En je kan er gratis instappen in Ethna-activ E. Normaal is het 1% instapkost, maar het periodiek beleggen is steeds gratis.
Je moet bij periodiek beleggen niet minimum 1 aandeel kopen, maar een bedrag 100 euro minimum, je krijgt dan telkens fracties van 1 aandeel. Bij rabobank zijn er ook heel veel fondsen gratis instappen, maar Ethna bieden ze niet aan.
Ik beleg zelf al jaren periodiek bij DB, oa ook Ethna, en ben zeer tevreden.
Enige minpunt is de 8 euro bewaarloon per lijn. Maar als je enkel Ethna neemt en er snel een redelijk bedrag in opbouwt is 8 euro/jaar verwaarloosbaar.
Je moet bij periodiek beleggen niet minimum 1 aandeel kopen, maar een bedrag 100 euro minimum, je krijgt dan telkens fracties van 1 aandeel. Bij rabobank zijn er ook heel veel fondsen gratis instappen, maar Ethna bieden ze niet aan.
Ik beleg zelf al jaren periodiek bij DB, oa ook Ethna, en ben zeer tevreden.
Enige minpunt is de 8 euro bewaarloon per lijn. Maar als je enkel Ethna neemt en er snel een redelijk bedrag in opbouwt is 8 euro/jaar verwaarloosbaar.