periodiek beleggingsplan voor trackers?
TIP
periodiek beleggingsplan voor trackers?
Beste,
Bestaat er zoiets als een periodiek beleggingsplan (zoals bv keyplan) voor trackers? Waarbij de aankoopkosten niet de pan uitswingen.
Alvast bedankt,
Jamesken.
Bestaat er zoiets als een periodiek beleggingsplan (zoals bv keyplan) voor trackers? Waarbij de aankoopkosten niet de pan uitswingen.
Alvast bedankt,
Jamesken.
Re: periodiek beleggingsplan voor trackers?
Ik ga dit draadje volgen; ook ik ben daar al een tijdje naar op zoek maar tot dusver helaas nog niets gevonden.
En de kosten om periodiek in te stappen zijn veel te hoog imo.
En de kosten om periodiek in te stappen zijn veel te hoog imo.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Degiro is de go2.
Je kan maandelijks gratis etf pakketjes aankopen vanuit hun kern-selectie.
Staat hier vele malen in het lang en het breed op spaargids uitgelegd. Ik meen dat crusty 1 van de laatsten was met een hele topic hier rond.
Je kan maandelijks gratis etf pakketjes aankopen vanuit hun kern-selectie.
Staat hier vele malen in het lang en het breed op spaargids uitgelegd. Ik meen dat crusty 1 van de laatsten was met een hele topic hier rond.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Bij de klassieke platformen zijn de kosten inderdaad veel te hoog om maandelijks voor een klein bedrag (100€) in 1 of 2 trackers te stappen.
Degiro is dan interessant, maar heeft dan weer andere nadelen.
Niet iedereen staat erom te springen om daar een buitenlandse rekening te openen:
* Je moet de rekening apart aangeven
* Je hebt meer kans om op de radar te komen bij de belastingen
* Moet je ook nog niks zelf aangeven op belastingsbrief?
Wat is het goedkoopste alternatief binnen het Belgische aanbod?
Degiro is dan interessant, maar heeft dan weer andere nadelen.
Niet iedereen staat erom te springen om daar een buitenlandse rekening te openen:
* Je moet de rekening apart aangeven
* Je hebt meer kans om op de radar te komen bij de belastingen
* Moet je ook nog niks zelf aangeven op belastingsbrief?
Wat is het goedkoopste alternatief binnen het Belgische aanbod?
Veel brokers zullen het aankopen van een indextracker eerder beschouwen als het aankopen van een aandeel, dan als het aankopen van een fonds. Periodieke beleggingsplannen vallen daarom meestal buiten het aanbod.
Elke maand voor slechts 100 EUR in een tracker storten lijkt me redelijk contraproductief omdat de kosten dan relatief hoog zullen zijn. Bovendien ga je daar weinig meerwaarde uit halen. Spaar gewoon door tot je 1000 EUR hebt, en koop dan manueel een ETF aan/bij.
Elke maand voor slechts 100 EUR in een tracker storten lijkt me redelijk contraproductief omdat de kosten dan relatief hoog zullen zijn. Bovendien ga je daar weinig meerwaarde uit halen. Spaar gewoon door tot je 1000 EUR hebt, en koop dan manueel een ETF aan/bij.
Zelf ook een rekening bij degiro om 200€ maandelijks te sparen.
Volgend jaar zal ik dit bij de belastingsaangifte toe te voegen.
Moet ik paranoide zijn dat dit opeens als 'vreemd' aangenomen zou worden?
Wellicht staan de bedragen/transacties er ook op vermeld, dus zoveel vreemds lijkt er me niet aan de hand?!?
Volgend jaar zal ik dit bij de belastingsaangifte toe te voegen.
Moet ik paranoide zijn dat dit opeens als 'vreemd' aangenomen zou worden?
Wellicht staan de bedragen/transacties er ook op vermeld, dus zoveel vreemds lijkt er me niet aan de hand?!?
Ik denk dat het probleem de business/waardeketen is.
Fondsen geven brokers retrocessies.
Daarom kan je ze zo goedkoop aankopen.
Het business model is dat ze de verlaagde aankoopkost terugverdienen met de retrocessies.
Van ETF'fen die geen retrocessies uitbetalen ga je niet zo snel zo'n formule vinden.
Fondsen geven brokers retrocessies.
Daarom kan je ze zo goedkoop aankopen.
Het business model is dat ze de verlaagde aankoopkost terugverdienen met de retrocessies.
Van ETF'fen die geen retrocessies uitbetalen ga je niet zo snel zo'n formule vinden.
Inderdaad, tot die conclusie was ik voordien ook gekomen.sintorama schreef: ↑14 september 2018, 09:38
Het zou mooi geweest zijn mocht ik die 1000 eur investering meer in tijd kunnen spreiden via een periodiek beleggingsplan.
Tnx iedereen voor de feedback ook.
Een of twee keer per jaar in een ETF of fonds investeren is ook een periodiek beleggingsplan. Op een beleggingshorizon van 20 jaar of meer maakt het niet zo veel uit of je nu maandelijks of 6 maandelijks investeert.
Of je kan opteren voor ipv 8 verschillende trackers, er 5 te nemen en 3 fondsen? bevoorbeeld.
Hoe lang zal het duren vooraleer er een politieker denkt: tiens, die etf's... moesten we daar nu eens wat meer taks op heffen..
Hoe lang zal het duren vooraleer er een politieker denkt: tiens, die etf's... moesten we daar nu eens wat meer taks op heffen..
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
-
- Hero Member
- Contacteer:
Tot na de verkiezingen en tot een bankenlobby (die graag fondsen verkoopt) hen een tip geeft?Cydox schreef:Of je kan opteren voor ipv 8 verschillende trackers, er 5 te nemen en 3 fondsen? bevoorbeeld.