permanente portefeuille:hoe samenstellen en voor welk bedrag
TIP
Re: permanente portefeuille:hoe samenstellen en voor welk be
Ooit heb ik al eens meer dan 500 000 euro in één aandeel gestoken, en het de dag nadien verkocht met een winst van 25 000 euro.Obby schreef:Ik ga nooit over de 500 000€ bij één bank, wie biedt méér? of bedoel je 100 000 Bfr?kingsfan schreef:
GOED IDEE
ik heb fondsen bij citi, keytrade, db en rabo,
ga nooit over de 100000€ bij 1 bank en daarom gespreid,
Sommige beurshuizen zoals invesco hebben me al zeer goede resultaten opgeleverd, BGF, jp morgan , fidelity, tthreadneedle hebben allen wel enkele fondsen die binnen hun regio betere resultaten boeken dan anderen, heb zelfs al fondsen gekocht via goedkope banken en dan later getransfereerd naar andere duurdere instellingen. Soms zelfs geld bijgekregen.
ik gebruik vooral morningstar, db en keytrade om ze in detail uit te pluizen maar ik ben geen expert,
ik zal dit topic, als het er komt dan ook geregeld bezoeken
Het kan toch dat mensen méér dan 100 000 euro hebben; in belgie zouden er ongeveer 70 000 euro miljonairs zijn.
Die 100 000 is waarschijnlijk ingegeven door het garantiefonds; maar dat telt m.i. niet voor fonds enz. , maar die vallen ook nog buitne het faillissement van een bank.
1/2 mio euro : "Ooit" zal nog niet zo lang geleden zijn, allicht met het goede huisvader aandeel...
Ooit heb ik al eens meer dan 500 000 euro in één aandeel gestoken, en het de dag nadien verkocht met een winst van 25 000 euro.
Het kan toch dat mensen méér dan 100 000 euro hebben; in belgie zouden er ongeveer 70 000 euro miljonairs zijn.
Die 100 000 is waarschijnlijk ingegeven door het garantiefonds; maar dat telt m.i. niet voor fonds enz. , maar die vallen ook nog buitne het faillissement van een bank.
ik ga niet boven 100000 Euro, wat men ook beweert of garandeert, al moet ik dan bij tien banken klant wordenObby schreef:Ik ga nooit over de 500 000€ bij één bank, wie biedt méér? of bedoel je 100 000 Bfr?kingsfan schreef:
GOED IDEE
ik heb fondsen bij citi, keytrade, db en rabo,
ga nooit over de 100000€ bij 1 bank en daarom gespreid,
Sommige beurshuizen zoals invesco hebben me al zeer goede resultaten opgeleverd, BGF, jp morgan , fidelity, tthreadneedle hebben allen wel enkele fondsen die binnen hun regio betere resultaten boeken dan anderen, heb zelfs al fondsen gekocht via goedkope banken en dan later getransfereerd naar andere duurdere instellingen. Soms zelfs geld bijgekregen.
ik gebruik vooral morningstar, db en keytrade om ze in detail uit te pluizen maar ik ben geen expert,
ik zal dit topic, als het er komt dan ook geregeld bezoeken
- geldwolvinnetje
- Full Member
- Contacteer:
Kiwi-Banaan,Kiwi-Banaan schreef:Ewel da's een goei idee Robokat, ga ik eens werk van maken. Heb me de voorbije weken erg verdiept in deze materie, heb van enkele forummembers hier via private berichten uitstekende tips gekregen die ik nu aan het bestuderen ben, ondertussen ook via Deutsche Bank reeds periodiek aan het beleggen in enkele uitstekende fondsen. Ben die andere interessante fondsen nu nog allemaal wat op een rijtje aan het zetten, want het is niet gemakkelijk om keuzes te maken in het fondsen-oerwoud, amai ! Zal hier een van de dagen dan eens een fonds-topic aanmaken sé
Ben zeer benieuwd wat je gaat brengen met je lijstje. Ik kijk ernaar uit.
- geldwolvinnetje
- Full Member
- Contacteer:
Wat koop je in Duitsland. Zij hebben altijd al een sterke economische groei gehad.Sebastiaan1985 schreef:Ik ga niet alles uitleggen, kan ik dagen bezig zijn, ga ik jullie niet aandoen. Daarom neem ik er een paar uit. Fondsen neem ik gewoon willekeurig van grote maatschappijen zoals Templeton, JPM, blackrock,.... Waarom ik bepaalde regio's/landen neem zal ik mijn logica geven.Kiwi-Banaan schreef:@ Sebastiaan : ben eens benieuwd naar uw keuzes qua fondsen (welke fondsen en waarom ?) en hoe je dat gedaan hebt betreft geografische- en muntspreiding ? Als je dat hier niet voor de leeuwen wil gooien, kan je ook via een PB antwoorden zenne
Zwitserland (CHF)
Zwitserland is en blijft een land waar ik veel respect voor heb.
1) Heeft een (nominaal) GDP/capita van rond de 70000 dollar (de reden waarom ik niet kijk naar de PPP gdp/capita is omdat ik dat een zinloze berekening vind, maar daar valt over te discussieren).
2) veel belangrijke instellingen hebben hun hoofdkantoor in zwitserland : Cern, ioc, Fifa, Uefa,.... en bedrijven : Credit Suisse, Nestle, Novartis, Rolex, Hoffmann-La roche... Dit zijn allemaal instellingen met faam en bedrijven met een omzet van minstens 30 miljard $ (buiten rolex). Dit voor een land wat maar ongeveer 80% van de inwoners van België heeft.
Duitsland (EUR)
Iedereen die ook maar een beetje respect heeft voor de eurozone, moet in duitsland beleggen vind ik.
1) Tweede grootste exporteur ter wereld na China (per capita zelfs veruit de grootste exporteur ter wereld).
2) veruit de grootste economie van europa (1,25 keer frankrijk)
3) Geniet heel veel vertrouwen op de obligatiemarkt : 2,30% op overheidsobligaties (dat is +/- 10% minder dan de 2de beste van de klas : nederland met 2,52%) en duitsland herstelt relatief goed van de crisis....
Afrika (EUR)
Afrika heeft ongeveer 1 miljard inwoners (+/- 12,5 keer duitsland) maar heeft slechts een GDP van ongeveer 1200 miljard $ (ongeveer 1/3 van duitsland). Dus als Afrika het huidige GDP van duitsland haalt binnen de 15 jaar (+/- 3600 miljard), hebben we een verdrievoudiging gekregen van onze belegging. Terwijl Afrika per capita dan nog 12,5 keer armer is dan het huidige duitsland. Ik weet dat veel mensen niet geloven in een economisch wonder in Afrika, maar ik wel
-
- Jr. Member
- Contacteer:
ter info : het fondsen segment werd afgesplitst naar : viewtopic.php?f=5&t=9740