Philips Lighting
TIP
-
Groeiaandelenfavoriet2014
- Hero Member

- Contacteer:
Philips Lighting
Lijkt me wel wat Philips Lighting, sterke vrij kasstroomreturn van 10.5% op basis van de huidige koers en stevig dividend.
Iemand meningen?
Iemand meningen?
-
pisa
Re: Philips Lighting
Uit het hoofd:
Philips Lighting is een ideaal aandeel om met opties te 'spelen'. Ze hebben een hoog dividend en de ex-dividend datum is binnenkort.
Je kunt nu een ITM of nog beter een ATM put schrijven die expireert vlak na die ex-dividend datum. Door dat hoog dividend is de kans ook groot dat die optie wordt uitgeoefend net na dat ex-dividend en dan moet je die aandelen voor je vastgelegde prijs kopen. Dan heb je de premie van die put alvast binnen. Die premie houdt immers ook rekening met dit aangekondigde dividend. Dan schrijf je direct voor dezelfde hoeveelheid 100 aandelen dadelijk terug een ITM of ATM call. Als de koers niet daalt zul je die aandelen ook moeten verkopen aan die prijs. Je hebt dus én winst van de geschreven put én van de geschreven call.
Het enige groot risico dat men loopt is dat Philips Lightning enorm crasht voor dat je hebt moeten kopen. Als de koers dus 50% daalt moet je toch aan bijna het dubbele kopen.
Deze strategie is ideaal voor wie gelooft in een stabiele of stijgende markt. Als men dat niet gelooft, maar denkt dat er een crash komt, dan is die strategie absoluut niet aanbevolen.
Maar voor de believers dat alles overeind zal blijven of nog zal stijgen, zijn er zo nog een reeks aandelen. Philips Lightning is daar een ideaal voorbeeld van.
Philips Lighting is een ideaal aandeel om met opties te 'spelen'. Ze hebben een hoog dividend en de ex-dividend datum is binnenkort.
Je kunt nu een ITM of nog beter een ATM put schrijven die expireert vlak na die ex-dividend datum. Door dat hoog dividend is de kans ook groot dat die optie wordt uitgeoefend net na dat ex-dividend en dan moet je die aandelen voor je vastgelegde prijs kopen. Dan heb je de premie van die put alvast binnen. Die premie houdt immers ook rekening met dit aangekondigde dividend. Dan schrijf je direct voor dezelfde hoeveelheid 100 aandelen dadelijk terug een ITM of ATM call. Als de koers niet daalt zul je die aandelen ook moeten verkopen aan die prijs. Je hebt dus én winst van de geschreven put én van de geschreven call.
Het enige groot risico dat men loopt is dat Philips Lightning enorm crasht voor dat je hebt moeten kopen. Als de koers dus 50% daalt moet je toch aan bijna het dubbele kopen.
Deze strategie is ideaal voor wie gelooft in een stabiele of stijgende markt. Als men dat niet gelooft, maar denkt dat er een crash komt, dan is die strategie absoluut niet aanbevolen.
Maar voor de believers dat alles overeind zal blijven of nog zal stijgen, zijn er zo nog een reeks aandelen. Philips Lightning is daar een ideaal voorbeeld van.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb ze op mijn watchlist maar (nog) niet aangekocht.
Leken me op het eerste zicht redelijk normaal gewaardeerd.
En je ontbreekt natuurlijk historische data omdat het een recente spinoff is.
Leken me op het eerste zicht redelijk normaal gewaardeerd.
En je ontbreekt natuurlijk historische data omdat het een recente spinoff is.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Je kan terugkijken tot 2013 aan de hand van het prospectus. Dat geeft toch cijfers over 4 jaren. Gemiddeld €350m vks (€335m excl. werkkapitaal). Balans is gezond. Dat geeft aan de huidige koers toch stevige vrijekasstroomrendementen van 8,7% (8,4% excl. werkkapitaal). Wel geen omzetgroei over die periode. Wordt ook niet verwacht de komende jaren. Verdere afbouw van Philips (54%) kan ook op de koers wegen.
-
anonymous9
Groeiaandelenfavoriet, ge zijt heel sterk om zo openingsposten te plaatsen van een paar zinnen, zonder werkelijk iets te zeggen qua fundamenten 
Afin, mijn view op Philips:
https://www.comcap.media/market-trends/ ... -cash-flow
Afin, mijn view op Philips:
Moet wel zeggen dat hun producten heel goed zijn, bijna té goed om aandeelhouder te worden.
Levensduur van zo'n LED lamp is nagenoeg oneindig vergeleken met de klassieke gloeilampen. Voor wie nog twijfelt, lampen vervangen is zeker een goeie investering.
Levensduur van zo'n LED lamp is nagenoeg oneindig vergeleken met de klassieke gloeilampen. Voor wie nog twijfelt, lampen vervangen is zeker een goeie investering.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Bedankt voor deze interessante analyse Poldermol!Poldermol schreef:Afin, mijn view op Philips:
-
anonymous9
Het is maar kort en basic hoor, maar wellicht is het een goed startpunt voor je eigen research!
-
Groeiaandelenfavoriet2014
- Hero Member

- Contacteer:
Ondertussen een mooie winst en ik werd zeker aangemoedigd door de sterke resultaten van Q1.