Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

phishing-e-mail ontvangen

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
348 berichten
  • Pagina 12 van 24
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • …
  • 24
  • Volgende
koenraaddeconinck
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer koenraaddeconinck
Verstuur privébericht

Re: phishing-e-mail ontvangen

• Citeer

Bericht door koenraaddeconinck » 22 september 2018, 12:34

vortex schreef: ↑22 september 2018, 07:15

Ja, als je achteraf heeeeel aandachtig alles gaat analyseren zul je het misschien zien. Ben er echter zeker van dat 9 op 10 het in real time het niet gaan doorhebben dat er een man in the middle aanval bezig is. Vergeet niet dat je effectief ingelogd bent bij je bank en daar zoals Koen zegt je eigen rekeningen enz ziet staan, je zult vervolgens geen wantrouwen hebben wanneer je een formulier of wat dan ook moet invullen.
Dank u Vortex voor de steun. Inderdaad, bij een pop up zie je je scherm zelfs nog eens flashen of bewegen. Bij mij verscheen het formulier om mijn bankaarntr. in te vullen gewoon alsof je in een power point een voorwerp laat verschijnen zonder dat je de indruk hebt een nieuwe dia te zien.

Verder: het slotje als symbool voor een beveiligd verbinding bleef actief in mijn browser. Dus ik was zeker van een beveiligde verbinding ... alleen bleek het om een beveiligde verbinding te gaan met de site van de hackers. Dus laat niemand zich aub door het icoontje in de browser bank vangen en klik er effectief op ! Dan zie je effectief met wie / wat je verbonden bent.

Helaas kom ik in deze slimmer terug van de markt dan bij vertrek. Dan was het allemaal niet gebeurd ...

koenraaddeconinck
Newbie
Newbie
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door koenraaddeconinck » 22 september 2018, 12:40

poulidor schreef: ↑21 september 2018, 18:00 TS kan je uw tweede paragraaf eens toelichten a.ub. waarin u zegt dat u weet hoe ze uw exact kantoor hebben kunnen achterhalen want dat is mij allesbehalve duidelijk. Ik denk toch niet dat er op de website van Belfius, en bij uitbreiding misschien van een andere bank, een lijst staat met hun klanten.
Heel graag. De laatste dagen onder meer - net zoals voordien - heb ik op 'mijn belfius' berichten van mijn bankfiliaal dat er vermeld is met adres (straatnaam, geen nummer maar wel gemeente).
Dus indien men een spiegelsite kan maken van een website of -pagina met identiek gegevens (zelf saldo's van rekeningen) dan lijkt dit me logisch.

Ik vroeg me nog af hoe men in 's hemelsnaam dan aan mijn telefoonnummer kan komen. Ik krijg al tientallen jaren geen telefoonboek meer. Natuurlijk is er de 'witte gids' online nog. Een site waarvan ik zelfs het bestaan niet wist. Alle telefoonnummers zitten tegenwoordig in een geheugen en als je over iemand of een bedrijf/organisatie iets wilt weten, surf je gewoon naar de website en stuur je een mail of vul je een webformulier in.

koenraaddeconinck
Newbie
Newbie
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door koenraaddeconinck » 22 september 2018, 12:42

ludo schreef: ↑22 september 2018, 11:08 wil het niet tegenspreken, maar lijkt me raar.
Kan je nu nog met die geblokkeerde kaart inloggen op BNP ????

Als het toen kon, moet het nu ook nog kunnen.
Als het nu niet meer kan, was die kaart toen nog niet geblokkeerd.

Of er is iets mis in de bank hun online banking systeem.
Reden temeer dan om je oude kaart wel degelijk door midden te knippen, en ook de chip te vernietigen.
Althans is zo mijn redenering.
Doormidden knippen van een kaart is blijkbaar niet voldoende volgens sommige bronnen. Ze in de papierversnipperaar steken, is de enige zekere methode.

Dat gebeurt ook met verloren of verlopen personeelsbadges op mijn werk. Papierversnipperaars beschikken hiervoor trouwens over een soort van speciale modus.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 22 september 2018, 12:53

koenraaddeconinck schreef: ↑22 september 2018, 11:27
Beste allen,

5. Grote vraag voor de bank is finaal: afgaande op de verklaringen van 2 van de 3 verkopers (waarvan één al bijgedragen heeft tot identificatie van een (mede)dader) en een andere (Mediamarkt) beveiligingsmateriaal heeft waaruit evenzeer blijkt dat gebruik gemaakt is van een bankkaart bij aankoop, hoe men mijn bankkaart heeft nagemaakt ...
Als ik zelf een scheve schaats gereden heb, ga ik de politie en bank (nogmaals beiden bij elke mail in cc) niet alle details verstrekken van de betalingen tot op de betaalterminal- id toe zoals me door Mediamarkt meegedeeld.
Via skimming op één of andere betaal automaat.
Maar blijft dan nog de vraag over de limiet, standaard 2500 en ze hebben 4700+ aankopen gedaan.Hoe dat dan kan???

https://www.gva.be/cnt/dmf20180410_0345 ... ieuwe-lidl
https://www.fraudehelpdesk.nl/fraude-ab ... -skimming/
https://www.hln.be/nieuws/deze-man-toon ... ~a5c6baa2/
https://radio2.be/de-inspecteur/laat-je-niet-skimmen
Laatst gewijzigd door ludo op 22 september 2018, 13:22, 5 keer totaal gewijzigd.

SparSpaar
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door SparSpaar » 22 september 2018, 13:14

koenraaddeconinck schreef: ↑22 september 2018, 12:21
SparSpaar schreef: ↑21 september 2018, 20:20 Zit er geen lek bij Belfius ? Toch raar dat ze zo passief blijven.
U herhaalt de perfect de woorden van een politiemedewerker die aangaf: "Belfius zit hier toch zelf niet tussen zeker ?"
Doet denken aan de sabotage van kernreactor Doel 4. Na 4 jaar kent men de daders nog niet ! Het aantal verdachten was nochtans zeer beperkt.
De vuile was niet willen buiten hangen zeker ?
Vandaag nog in De Tijd ivm Chadaffi. Belgie wordt met de dag corrupter. Denk dat men er in Limburg ook wat van kent. Gelukkig ben je ervan afgekomen zonder plofkraak >:D

koenraaddeconinck
Newbie
Newbie
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door koenraaddeconinck » 22 september 2018, 19:22

Probeer nog eens alles op een rij te zetten:

Twee Belfius medewerkers die ik gisteren aan de lijn gehad heb gehad om de stavaza van mijn dossier te bevragen, nl. 1 van mijn lokaal kantoor en 1 van Belfius Connect, vinden het totaal niet kunnen dat hun bank flaters slaat (zij namen wel het woord 'nalatigheid' in de mond en wilden dit niet relativeren hieraan toe voegende "ook al zijn we werknemers van Belfius"), het feit:
1. dat ze me niet bij de eerste telefonische melding van de feiten al na anderhalf uur onverwijld en duidelijk adviseren - en dit zelfs niet na een 3° en 4° telefonisch contact niet gedaan hebben - om Cardstop te contacteren, dit mede tot kwaadheid van de lokale politie die me finaal verplicht heeft om deze instantie te bellen en een referentienummer te noteren.
2. van desinformatie van Belfius Connect, meer bepaald door een verkeerd email adres door te spelen van mijn lokale bank die ik van alle verkregen info van de betrokken handelaars simultaan en parallel met de politie op de hoogte wou en blijf houden door hen bij ALLE ! emails aan de politie gericht telkens in cc mee aan te schrijven. kan ik nog correcter en transparanter werken ? Helaas de eerste dagen zijn door het feit dat ik een email adres krijg dat mijn lokaal filiaal al 3 jaren niet meer gebruikt, al deze mails de mist ingegaan. De lokale politie heeft alles wat ze tot dan gekregen hadden zelf naar 'Belfius' geforward om een beetje te sparen.
3. dat ik al meer dan een maand door Belfius verstoken blijf van letterlijk alle ! informatie over hun behandeling van mijn dossier. Noch van mijn lokaal filiaal, noch van Brussel enige info. Bij navraag bij mijn lokaal filiaal, krijg ik als antwoord: "uw dossier zal nog wel in behandeling zijn bij de fraudecel en met ATOS kan het allemaal wat trager gaan".
4. dat ik de klachtendienst na aandringen om me te spreken over een phishing dossier van mijn jongere zoon, de mond moet snoeren en herhaaldelijk moet, bijna roepend, hen er op wijzen dat ik het slachtoffer ben van phishing met de logische vraag of ze niet met het verkeerde dossier bezig zijn?
5. dat ik ook na een telefoon van Febelfin - en meer bepaald Dhr. Patrick Wynant, phishing expert daar - naar de hoofdzetel van Belfius op dinsdag ll. met de vraag me toch enige info over mijn dossier te verstrekken, gisteren (vrijdag) nog altijd niets gehoord had van de Hoofdzetel. Dhr. Wynant heeft de hoofdzetel van 'Belfius' gecontacteerd om hun mee te delen dat hij dit alles toch wel niet goed kan vatten dat ze met mij - overigens al meer dan 30 jaar klant zijnde - NIET COMMUNICEREN !

Het is toch niet denkbaar dat iemand van Belfius ooit met mijn kaart zou gemarchandeerd hebben om er jaren na aflevering een schuine schaats mee te marcheren. Dit lijkt me meer dan Kafkajaans en totaal niet te vatten.

2. Van 2 van de 3 handelszaken, beiden contact gehad hebbend met de politie hier lokaal en 1 (Mediamarkt) wachtend op een reactie van de Nederlandse justitie om beeldmateriaal te kunnen aanleveren, heb ik zeer concrete gegevens gehad (zie vorige mails met nummer van gebruikte betaalterminal) over de betalingen met een bankkaart in combinatie met 'pinnen'. Zij gaan toch ook de politie niets voorliegen, zeker wetende dat 1 al beeldmateriaal overgemaakt heeft aan de politie met identificatie van een dader. Ze gaan toch geen beelden over maken aan de politie en zelf een andere versie geven over de modus operandus ???

Dus het gebruik van een kaart, neem ik voor waar aan. Het is alleen niet verklaarbaar maar de criminologische toptechnologie evolueert nog duizend keer vlugger dan de reguliere wetenschap. Kan er geen nieuwe, nog ongekende technologie zijn waarbij men met ontfutselde bankgegevens toch een magneetstrook kan aanmaken?

OF

Moet ik deze feiten los zien van de mail en telefoon en er van uitgaan dat eens bij een afhaling van cash aan een bankautomaat mijn data 'gefilmd' zijn incl. mijn pincode ? Raar dan dat de aankopen gebeuren na mijn klik op mail en het telefonisch contact niet ?

3. De daders kunnen met mijn onderschepte bankgegevens NOOIT een kaart bij de bank gevraagd hebben. Ik ben gebeld om 15u41 en uur nadien was in de Amsterdamse Mediamarkt vestiging een aankoop gebeurd. De daders kunnen nooit op een uur tijd een nieuwe kaart aanvragen bij een Belgisch bankfiliaal en daarmee binnen deze tijdsspanne al in Amsterdam aan werk gaan. Dit is totaal onmogelijk !

Besluit: ik geraak er zelf totaal niet meer aan uit en gelukkig ben ik niet alleen.

Gelukkig heeft elke medaille ook nog een iets of wat blinkende zijde: blijkbaar kan het Belgisch parket niet seponeren omdat een dader al geïdentificeerd is door de politie.

En finaal als 'Belfius' dit fenomeen niet kan verklaren, kan ze ook niet aantonen dat ik zwaar nalatig geweest ben of frauduleus en opzettelijk dit probleem veroorzaakt heb. Volgens de wettelijke beschermingsregels moeten ze me dan toch gewoon vergoeden, als het er op aan komt zelf met interest voor de gederfde periode ? Ik zit hier al weken te zoeken naar hoe, wie, wat en wanneer terwijl ik zelfs niet hoef te bewijzen dat ik onschuldig ben aan fraude of zwaar nalatig geweest ben. De bewijslast ligt hier bij de ban.

Is het niet ver gekomen ook dat bankmedewerkers hun eigen klachtendienst gaan convoceren wegens feiten door hen zelf bestempeld als nalatigheid ? In welke maatschappij leven we tegenwoordig ? Als ik naar de filmfragementen kijk van het Nederlands tv- programma 'Opgelicht' kijk via de links op dit forum, word ik kotsmisselijk. Onschuldige, zwakke alleen wonende bejaarden worden om duizenden euros bedrogen en geterroriseerd ook nog door psychopathen. Een psychiater op mijn werk beweert dat 30% van de bevolking sociaal ongewenst gedrag vertoont door psychische anomalieën. Moet er nog zand zijn. Dit zijn mensen - voor zover ik dit begrip hier nog wil gebruiken - die geen enkele vorm van geweten meer hebben?

koenraaddeconinck
Newbie
Newbie
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door koenraaddeconinck » 22 september 2018, 19:26

SparSpaar schreef: ↑22 september 2018, 13:14 De vuile was niet willen buiten hangen zeker ?
Hoe zouden ze hun image beter kunnen redden zonder gezichtsverlies te lijden dan door mij schadeloos te stellen ? Hun imago heeft door Arcopar al een deuk gekregen. By the way: ook ik behoor hier tot de gedupeerden maar dan hadden de 2 medewerkers vrijdag ll. geen commentaar op. Toen was het mooi: "mondjes dicht en vlug van onderwerp veranderen".

koenraaddeconinck
Newbie
Newbie
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door koenraaddeconinck » 25 september 2018, 16:20

Betalen zonder pinnen, mogelijkheden blijkbaar legio in Frankrijk en zeker in Sint-Petersburg, zo vernomen van 2 collega's op reis. Gewoon kaart in betaalterminal steken en aankopen mogelijk ten bedrage van zelfs ettelijke honderden euro's ...

Ook collega die onlangs in New-York was en hem daar een i-pad kocht met American Express. Enkele seconden na het gebruik van zijn kaart, krijgt hij al telefoon van American Express met de vraag of hij effectief in New York is en er dergelijke toch grote aankoop gedaan heeft ... Dat is zoals het zou moeten zijn zeker ?

Wat mijn dossier betreft: ondanks veel beloftes vrijdag door 2 medewerkers over prioritaire bespreking van mijn dossier met expert phishing-expert en berichten richting klachtendienst Belfius, ontvangen info of contact met mij tot op dit ogenblik: ronduit nihil !
Deze morgen mail van lokale politie met vraag naar de stand van zaken (de inspecteur die mijn dossier behandelt is immers 2 weken met verlof geweest en heeft al mijn email verkeer gelezen). Ook zij heeft dit blijkbaar nog nooit mee gemaakt.

Er is dus een 2° vraag naast de namaak van een betaalkaart zonder te beschikken over de originele, nl. waarom is er totaal stil zwijgen van Belfius in deze?
De politie begrijpt dat de bank hier geconfronteerd wordt met een nauwelijks te verklaren fenomeen en met als enig element mogelijk nieuwe criminele toptechnologie maar begrijpt totaal niet dat ze mij als meer dan 30 jaar toch trouwe klant zijnde met wie ze tot nu toe nooit problemen gehad hebben, zelfs niet eens kan een minimum aan info geven over de status van mijn dossier met het oog op schadeloosstelling, bovendien in de wetenschap dat ze zelfs steken hebben laten vallen ...

ik wacht nog tot 1/10 en na 6 weken is voor mij dan wel een 'redelijke termijn' voor Belfius verstreken ...

Iemand die dit standpunt onredelijk vindt?

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » 25 september 2018, 17:13

Denk dat je wat geduld moet oefenen, uiteindelijk zul je wel vergoed worden. Maak je ook niet te boos tegenover Belfius en medewerkers, tenslotte ligt de fout niet bij hun, ook al hebben ze niet snel en accuraat gecommuniceerd, voorkomen of terug draaien van de fraude zou hun toch niet gelukt zijn. Al bij al ben je (tijdelijk) een relatief klein bedrag kwijt, sommigen worden voor meerdere tienduizenden euro's gelicht.

Voor iedereen die niet hetzelfde wil overkomen: nooit via een link in een e-mail of website naar je bank surfen, zet een link in je bookmarks en gebruik enkel deze om in te loggen bij de bank. En zelfs dat is nog geen garantie, via DNS spoofing kun je alsnog op een oplichters site terecht komen, eigenlijk zou je in plaats van een link (url) gewoon het IP-adres in je bookmarks moeten zetten, bv 93.191.218.12 om naar Keytrade te surfen.

koenraaddeconinck
Newbie
Newbie
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door koenraaddeconinck » 25 september 2018, 17:31

Dank voor de reactie Vortex ! Inderdaad, de balansen en rekeningen van 'Belfius' bekijkend is mijn bedrag voor hen peanuts. Voor mij zijn het net geen 2 mandweddes ... Ik wacht dus nog even rustig af.

Alle begrip dus voor uw argumentatie wat mijn houding tav. de bank betreft maar daarstraks heb ik nog iets ontdekt onder de rubriek 'kaarten beheren op de belfius site': nl. de optie 'contactloos betalen' die voor mijn nieuwe kaart automatisch geactiveerd was.
Ik heb nog nooit gehoord over 'contactloos betalen met een bankkaart' maar ik heb deze optie gedeactiveerd. Blijkbaar bestaan er apparaten waarmee criminelen gemakkelijk ook op die manier bankgegevens kunnen onderscheppen.

Ik snap niet dat banken, zelf aangevend dat allerhande toptechnologische fraudetechnieken de pan uit swingen, dan ook nog eens automatisch dergelijke opties mogelijk maken waardoor de deur voor malafide praktijken allerhande nog meer wordt open gezet.Ik zou wat dit betreft een zeer strikt restrictief beleid van de banken verwachten maar blijkbaar is deze 'boerenlogica' een brug te ver ...

koenraaddeconinck
Newbie
Newbie
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door koenraaddeconinck » 25 september 2018, 17:38

Aanvullen op mijn vorig bericht, info die voor heel wat mensen nog interessant kan zijn als het gaat over contactloos betalen:
zie test-aankoop.be/geld/betalen/dossier/contactloos-betalen.

Nogmaals, waarom introduceren banken dergelijke betalingsmogelijkheden, wetende dat er alleen maar risico's bij komen ...
Brengt de kost die we als gebruikers betalen voor dergelijke faciliteiten dan toch meer op dan de schade die banken moeten betalen ingevolge claims van klanten door frauduleus gebruik van hun betaalkaarten ... ????

koenraaddeconinck
Newbie
Newbie
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door koenraaddeconinck » 28 september 2018, 16:06

Gisteren toch nieuwe kaart aangevraagd zonder NFC chip. Hoe meer ik hierover lees, hoe minder ik dit zaakje vertrouw.

Ik hoop dat de bank nog kaarten kan afleveren zonder NFC chip. Het is bovendien niet omdat je contactloos betalen uitschakelt, dat je kaart beveiligd is voor scanning ...

Ik wacht op antwoord van de bank.

koenraaddeconinck
Newbie
Newbie
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door koenraaddeconinck » 1 oktober 2018, 16:48

Concreet vervolg van mijn verhaal: de lokale politie van Aalst heeft een mail ontvangen van Mediamarkt Akerspoort die mijn info over de betalingswijze bevestigt en beweert ten volle bereid te zijn om mee te werken aan de opheldering van deze zaak ... Misschien opnieuw een stapje vooruit.

De politie bevestigt tegelijkertijd nogmaals dat dit Belfius er niet hoeft van te weerhouden om me schadeloos te stellen ...

Wat hun reactie betreft, wacht ik nog even af, conform het advies van 'Vortex'. Onlangs een verhaal gelezen van 2014 waarin een phishing slachtoffer na een maand vergoed is door de 'Rabobank'. Rekening houdend met de exponent waarmee het aantal dossier van toen moet vermenigvuldigd worden om het huidig aantal dossiers te berekenen, kan ik me inbeelden dat alles wat langer aansleept dan een maand ...

Ik houd jullie zeker op de hoogte.

koenraaddeconinck
Newbie
Newbie
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door koenraaddeconinck » 3 oktober 2018, 21:15

Ik had beloofd jullie op de hoogte te houden van verdere ontwikkelingen in mijn dossier. Bij deze dus volgende recente ontwikkeling.

Na herhaaldelijke tussenkomst van een bediende van mijn lokaal filiaal bij 'Belfius Brussel', ben ik voor de eerste keer sedert de feiten (d.d. 16/08 ll.) actief gecontacteerd door 'Belfius Connect- medewerker'.

Toen ik de betrokken medewerker deze namiddag telefonisch naar de stand van zaken van mijn dossier vroeg, kreeg ik het antwoord dat men met een complexe zaak te maken heeft en dat mijn lokaal kantoor toegang heeft tot de diensten die meer gedetailleerde info kunnen geven. Opmerking: vanuit mijn lokaal kantoor verwijst men mij altijd naar Brussel. Ik word dus permanent van de kast naar de muur gestuurd en terug.

Ik heb de medewerker in kwestie gecontronteerd met het feit dat de betaling van de aankopen in de 3 Nederlandse zaken met een namaak bankkaart hen voor een inderdaad complexe situatie stelt omdat de criminelen in kwestie nooit over mijn originele bankkaart beschikt hebben (cf. vernietiging in mijn lokaal Belfius kantoor op 17/08, de dag na de feiten). Deze uitspraak op basis van de info op dit forum waarvoor dank aan diegenen die ze verstrekt hebben.

Betrokken medewerker gaf inderdaad aan dat de 'de dienst bankkaarten' dit mysterie aan het onderzoeken is maar dat men geen verklaring vindt.

Op mijn vraag of ik in dit geval
1. geen verklaring vindend voor wat de bank 'de grond van de zaak noemt' die meer bepaald de frauduleuze aankopen betreft met een namaak bankkaart door daders die niet in het bezit zijn geweest zijn van mijn originele bankkaart
2. en men mij ook geen fraude kan aanwrijven, noch bewijzen heeft voor 'opzettelijkheid'
niet schadeloos kan gesteld worden conform de wettelijke beschermingsmaatregel, verwees hij weer naar het politioneel onderzoek en de tijd die het opvragen van informatie bij de andere banken in beslag neemt. Ik kan hier alleen maar uit opmaken dat men effectief wil nagaan of de desbetreffende bedragen effectief ook op de bankrekeningen van de betrokken handelaars terecht gekomen zijn, hetgeen toch geen maanden in beslagen kan nemen … ??

Tevens dan nog mijn vraag over de termijn waarop Belfius eventueel ooit zou kunnen beslissen in de verre toekomst over schadeloosstelling als men wacht op resultaten van politioneel onderzoek die evenmin als hun onderzoek de vraag zullen beantwoorden over hoe alles hier precies in zijn werk gegaan is ? Ik heb het gevoel - mede door het lang uitblijven én de zeer schaarse communicatie van de bank waarbij ik dan telkens nog van lokaal kantoor naar hoofdezetel en vice vesa blijf gestuurd worden, los van de ongelukkige communicatie van in de beginne, Belfius dit dossier gewoon niet opd de lange baan wel schuiven.

Ik heb dus het dossier dan ook geëscaleerd naar de negotiator bij Belfius ... Volgende stap is 'Ombudsfin' indien ik binnen de 30 volgende dagen geen uitsluitsel krijg.

In de marge heb ik toch ook eens gewezen op het feit dat ik evenals mijn ouders Arcopar gedupeerden zijn. Ondanks dit débacle ben ik nog altijd klant in de wetenschap dat er nooit een regeling zal goedgekeurd worden door Europa.

Ik heb dus al meer last gehad van Belfius samen met mijn omgeving dan Belfius in dit dossier voor het voor hen toch beperkte bedrag van om en bij de 4.900€. Wat mij betreft de spons over 'Arcopar' maar dan moeten zij nu ook eens aantonen dat een bank misschien toch ook nog ergens een menselijke houding kan aannemen ... It takes two to tango !

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 3 oktober 2018, 22:20

koenraaddeconinck schreef: ↑3 oktober 2018, 21:15 Ik had beloofd jullie op de hoogte te houden van verdere ontwikkelingen in mijn dossier. Bij deze dus volgende recente ontwikkeling.

Ik heb de medewerker in kwestie gecontronteerd met het feit dat de betaling van de aankopen in de 3 Nederlandse zaken met een namaak bankkaart hen voor een inderdaad complexe situatie stelt omdat de criminelen in kwestie nooit over mijn originele bankkaart beschikt hebben (cf. vernietiging in mijn lokaal Belfius kantoor op 17/08, de dag na de feiten). Deze uitspraak op basis van de info op dit forum waarvoor dank aan diegenen die ze verstrekt hebben.

Uw bankkaart hebt U laten vernietigen de dag na de feiten zegt U. Dus kan het nog altijd zijn dat de betalingen gebeurt zijn met ofwel Uw originele bankkaart, of deze werd voordien al via skimming gekopieerd,tezamen met Uw pincode.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

348 berichten
  • Pagina 12 van 24
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • …
  • 24
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy