Platform om maandelijks te beleggen in een tracker
TIP
-
SamuelB1002
- Newbie

- Contacteer:
Platform om maandelijks te beleggen in een tracker
Hallo
Beetje geinspireerd door de vrolijke vrekken zou ik graag maandelijks een klein bedrag beleggen in een tracker.
Welk platform gebruik ik daar best voor, ik zit al bij medirect maar daar kan het blijkbaar niet, kan ieamand mij een tip gven van goede en goedkope webformules?
Thanks
Samuel
Beetje geinspireerd door de vrolijke vrekken zou ik graag maandelijks een klein bedrag beleggen in een tracker.
Welk platform gebruik ik daar best voor, ik zit al bij medirect maar daar kan het blijkbaar niet, kan ieamand mij een tip gven van goede en goedkope webformules?
Thanks
Samuel
Re: Platform om maandelijks te beleggen in een tracker
Bij aankoop van trackers moet je een minimumbedrag aan transactiekosten betalen. Maandelijks kleine bedragen beleggen komt daardoor duur uit.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Degiro heeft een kernselectie van ETF's waar je geen transactiekosten op betaalt. Dit zou een mogelijkheid kunnen zijn.
Niet echt een antwoord op de vraag, maar een tool die ik gisteren vond, kan mogelijks helpen bij het bepalen van de frequentie van aankopen. https://investcalc.github.io/ Stel bijvoorbeeld dat je klant bent bij Bolero, en IWDA wenst aan te kopen (€7,50 kosten per aankoop). Uitgaande van een investeerbaar bedrag van €200 per maand, een verwacht jaarlijks rendement van 8%, en een "outside option" van 0,40% (basisrente spaarrekening), is het blijkbaar in verwachting het voordeligst om elke 4 maanden €800 in te leggen.

- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
Ik heb gehoord dat Trade Republic binnenkort in Belgie komt. Waarschijnlijk een "game changer" qua kosten !
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
-
KomaanBeurs
- Sr. Member

- Contacteer:
Ik zou wachten met kopen.
Zou wachten tot de Bel 20 op 5000 punten staat dan zeker het moment.
Estate Guru believer.
Ik ook. Ik zou wachten op een ATH om te kopen.
Dat is wat Jan met de pet doet: aandelen kopen wanneer ze hoog staan en terug buitengooien tijdens een correctie.

Ik zou ook voor Degiro gaan. Dan kan je maandelijks zonder kosten een ETF aankopen uit de kernselectie.
Het is gewoon ook nog niet het moment om volop aan te komen. De rest van 2022 gaat in dalende trend zijn. Maar dat zei ik maanden geleden ook. Ik moet nog altijd denken aan de reactie die telkens zeiden dat je nu moest kopen omdat er een "correctie" was. We hebben dit jaar nu al verschillende van deze "dips" gehad.
Mensen lijken te vergeten dat de meeste aandelen overdreven gewaardeerd stonden tot 2021. Nu staan de meeste rond hun faire value.
We gaan pas een echte ongewaardeerde markt krijgen, als we nieuws krijgen dat het minder goed gaat met de jobmarkt.
Mensen lijken te vergeten dat de meeste aandelen overdreven gewaardeerd stonden tot 2021. Nu staan de meeste rond hun faire value.
We gaan pas een echte ongewaardeerde markt krijgen, als we nieuws krijgen dat het minder goed gaat met de jobmarkt.
-
KomaanBeurs
- Sr. Member

- Contacteer:
-
KomaanBeurs
- Sr. Member

- Contacteer:
Vermoed ik ook. Reële economie zal boel verder omlaag duwen. Wij zijn er nog niet.Denfi schreef: ↑16 oktober 2022, 12:31 Het is gewoon ook nog niet het moment om volop aan te komen. De rest van 2022 gaat in dalende trend zijn. Maar dat zei ik maanden geleden ook. Ik moet nog altijd denken aan de reactie die telkens zeiden dat je nu moest kopen omdat er een "correctie" was. We hebben dit jaar nu al verschillende van deze "dips" gehad.
Allemaal niet relevant eigenlijk voor de TS, die wil maandelijks een klein bedrag beleggen de komende jaren, dan maakt de hele discussie waar en wanneer de markt zijn dieptepunt zal hebben weinig nuttig...