Poging staatsgreep: TRY onder druk.
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Poging staatsgreep: TRY onder druk.
Het Westen heeft de dictators in het Midden-Oosten jarenlang gesteund toen ze nog naar de pijpen van het Westen dansten, om de olieuitvoer te verzekeren. Dat ze hun eigen volk ondertussen onderdrukten, dat zagen we maar door de vingers. Maar wanneer ze zich minder gewillig toonden moesten ze verdwijnen. Het volk is echter niet vergeten hoe het jarenlang onderdrukt is geworden voor de oliebelangen van het Westen. Vandaar hun afkeer en hun haat voor ons. We oogsten wat we zelf gezaaid hebben.
De zuivering van het leger in Turkije is al goed aan de gang. Er zijn al 3000 militairen aangehouden. Vanaf nu zal het leger niet meer de bewaker van het secularisme zijn maar het knechtje van Erdogan. Een islamitisch leger, het tweede sterkste leger van de Navo, aan de grens van Europa.
Moet een fijn gevoel zijn voor Erdogan. Hij had de media, de politie en het rechtssysteem al gezuiverd, nu het leger ook.Yaris schreef:De zuivering van het leger in Turkije is al goed aan de gang. Er zijn al 3000 militairen aangehouden. Vanaf nu zal het leger niet meer de bewaker van het secularisme zijn maar het knechtje van Erdogan.
Erdogan (en Poetin en nog een paar soortgenoten) zijn een uiterst zorgwekkend nieuw soort dictator. Eentje die democratisch aan de macht komt en dan zijn macht betonneert door 'zachte' vormen van repressie zoals de totale overname van de media. In tegenstelling tot een lekker ouderwetse dictator als Saddam of Kim-Jong-Il kunnen ze een zekere legitimiteit claimen en hebben ze geen gifgas nodig om hun volk koest te houden.
Voor de democratische wereld zijn ze moeilijk om mee om te gaan. Verzet tegen Erdogan of Poetin kan in propaganda worden afgedaan als ondemocratisch en hypocriet ('de Turken/Russen hebben ooit voor hem gestemd'), maar ondertussen worden ze minstens even dictatoriaal en gevaarlijk als de traditionele dictators van de Koude Oorlog.
-
- Full Member
- Contacteer:
En de EU ministers maar de zolen likken van dictators allerhande.
1 uitzondering: de Britse minister van Buitenlandse zaken.
De enige die zegt waar het op staat.
Onze Redding zal uit die richting moeten komen.
Voor de zoveelste keer.
De enige die zegt waar het op staat.
Voor de zoveelste keer.
Laatst gewijzigd door radixconvertor op 16 juli 2016, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Daar gaan we weerYaris schreef: We oogsten wat we zelf gezaaid hebben.

Het is "onze" schuld.
Niet in mijn naam.
Als Boris Johnson ons moet redden gaan we nog lachen. Maar dat terzijde.
Boris was er gisterenavond als de kippen bij om zijn steun voor de Turkse regering uit te spreken en de staatsgreep te veroordelen.radixconvertor schreef:En de EU ministers maar de zolen likken van dictators allerhande.
Voor de zoveelste keer.
Boris 'waah waah haha hehe' Johnson is een meester in populistisch gezwets voor eigen publiek (een racistische opmerking hier, een grappig gedichtje over Erdogan daar), maar als puntje bij paaltje komt is hij een pragmatisch gatlikker waar menig eurocraat een puntje aan kan zuigen. Zijn steun voor Osborne's ambitie om 'China's beste vriend in het westen te zijn' is in deze illustratief.
Op BBC Radio 4 was er in het PM-programma de voorbije dagen een compilatie van thema's in buitenlandse zaken waarin BJ zichzelf heeft tegengesproken. Het was een zorgwekkend lang lijstje.
Laatst gewijzigd door dw op 16 juli 2016, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Krijgen de turken nu vrije toegang tot de EU of hoe zit het, en snel een beetje.
En de Ukraieners dat moest ook al lang gebeurd zijn.
Het is onze eigen schuld, die mensen zo uitsluiten uit het Grote Rijk waar de zon nooit onder gaat.
En de Ukraieners dat moest ook al lang gebeurd zijn.
Het is onze eigen schuld, die mensen zo uitsluiten uit het Grote Rijk waar de zon nooit onder gaat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door radixconvertor op 16 juli 2016, 13:30, 4 keer totaal gewijzigd.

BoJo gaat er een lap op geven.
PS Zijn das lijkt erg op de EU-vlag. Volgens mij is hij een mol van de EU met als doel de Brexit te saboteren.
-
- VIP member
- Contacteer:
+1wivina schreef:Moslims moeten niéts weten van democratie. Ze misbruiken de onze om hier de wetten te kunnen stellen.
-
- VIP member
- Contacteer:
Wie een verhelderend inzicht in patriottisme wil krijgen moet deze week en volgende eens 't Pallieterke lezen. Voormalig VRT producer Jan Neckers heeft het over de slag aan de Somme (1916). Was ook voor mij een verrassing, alhoewel geschiedenis altijd mijn hobby geweest is.
Men meent te gemakkelijk dat mensen logisch nadenken. Neen dus. Toen niet en nu niet. Ook de bovenlaag niet.
Bijzonder de Engelsen hebben een roekeloze hoogmoed ('hybris') voor het uitvoeren van waagstukjes. Soms helpt dit, zoals in de 'Victorian age' toen 1.500 van hen gans Indië in bedwang hielden, Pakistan incluis. In WOI (en nu ?) kwam hen dat bijzonder duur te staan.
Men meent te gemakkelijk dat mensen logisch nadenken. Neen dus. Toen niet en nu niet. Ook de bovenlaag niet.
Bijzonder de Engelsen hebben een roekeloze hoogmoed ('hybris') voor het uitvoeren van waagstukjes. Soms helpt dit, zoals in de 'Victorian age' toen 1.500 van hen gans Indië in bedwang hielden, Pakistan incluis. In WOI (en nu ?) kwam hen dat bijzonder duur te staan.
Laatst gewijzigd door Leemans-broertje op 16 juli 2016, 14:44, 2 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
+1radixconvertor schreef:Daar gaan we weerYaris schreef: We oogsten wat we zelf gezaaid hebben.![]()
Het is "onze" schuld.
Niet in mijn naam.
Kom kom, niet overdrijven. Het VK, Italië & Frankrijk scoren hoger dan Turkije.Yaris schreef: Een islamitisch leger, het tweede sterkste leger van de Navo, aan de grens van Europa.
Lijstje
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Lijkt een leuk lijstje, tot je de onderliggende methodologie ziet: een gewogen gemiddelde van het aantal militairen, tanks, vlieguigen, helicopters, duikboten en vliegdekschepen (http://publications.credit-suisse.com/t ... 426B47D054 ).CarpeNoctem schreef:Lijstje
Als je een beetje militaire geschiedenis kent, weet je dat dergelijke ruwe aantallen bitter weinig zeggen. Ten eerste zegt kwantiteit alleen weinig (10 moderne Amerikaanse gevechtsvliegtuigen kan je moeilijk vergelijken met 10 versleten Oekraïense MIGs). Nog belangrijker is dat de opleiding en ervaring van zowel militairen als bevelhebbers doorgaans minstens even belangrijk is als het speelgoed dat ze in hun pollen hebben. Oh, en het Credit-Suisserapport doet zelfs geen poging om cruciale elementen als logistiek, communicatie en cybercapaciteiten in kaart te brengen.
Met andere woorden: een leuk stukje toiletpapier.
Nu goed, dat Frankrijk en het VK boven Turkije staan is evident. Turkije heeft om te beginnen al geen blue water navy.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Oeps, ik dacht dat ik op 'n financieel forum zat.Yaris schreef:Ik vind het ook triestig dat sommige mensen bij alles wat er gebeurt meteen aan geld denken.
Wat ik denk over de Tour de France post ik dan wel op 2cycle.be, als ik financiële/economische gevolgen van iets merk post ik het hier. Ik dacht dat het toch de bedoeling was om hier de financiële/economische zaken te posten, niet?
Als je over jouw mislukte aardappeloogst gaat... er loopt nog een oud draadje over de tuinopbrengst in de kroeg.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik wacht vol ongeduld op jouw methodologie om de militaire slagkracht van een land te wegen.dw schreef:Met andere woorden: een leuk stukje toiletpapier.

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.