poll : gaat Belgie ook in lock-down
Re: poll : gaat Belgie ook in lock-down
De grootste groep van zieken in België zit tussen de 40 en 50 jaar momenteel. We focussen terecht maar ook ten onrechte enkel op de groep van 65 plussers.Sebastiaan1985 schreef: ↑16 maart 2020, 23:47 Wij hebben onze welvaart te danken aan onze (groot)ouders .... het minste wat we kunnen terug doen is thuis blijven en zo veel mogelijk telewerken.
Ik ben vandaag niet buiten geweest uit respect voor hun. Ik vrees dat de mortaliteit bij de risicogroepen uitzonderlijk hoog is gezien de genomen maatregelen....
Als het niet zo erg zou zijn, dan zouden ze zeggen : ziek maar uit...
De mentaliteit is er vandaag nog niet om een complete lockdown te verhinderen.
Ik was vanmorgen nog in de Carrefour en in tegenstelling tot Delhaize en Aldi worden daar enkel de werknemers beschermd, de rest loopt daar lustig rond zonder afstand te nemen! Aan het brood stonden ze op elkaar geplakt aan te schuiven en dat waren vooral de 80 plussers!
-
anonymous
Vergeet ook niet dat elke burgemeester de mogelijkheid heeft om zijn gemeente in lockdown te plaatsen. Ik zie dit nog niet direct gebeuren gezien dit beter nationaal geregeld wordt maar je weet nooit met burgemeesters.
-
anonymous
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Nope, ten eerste is Aarschot mij wat te ver.anonymous schreef: ↑17 maart 2020, 14:20 https://m.hln.be/in-de-buurt/aarschot/e ... ~a3615490/
CarpeNoctem aanwezig?
Ten tweede: de arbeidsplicht roept. Er moet gewerkt worden zodat mijn belastingen kunnen zorgen voor een inkomen voor de ambtenaren.
Maar ook bij ons loopt het op zijn einde. De massahysterie is compleet. Iedereen die zich ook maar wat slapjes voelt - al dan niet ingebeeld- blijft thuis. Ik schat de productie op minder dan 1% van een normale werkdag
Maar wat illegale kroegen betreft: ik hoor hier uit de vriendenkring van mijn zoon dat elke stad die al heeft.
Zoals we zagen met de speakeasies tijdens de drooglegging. We live in interesting times ...
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 17 maart 2020, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
WHO dringt in Europa aan op "meest drastische maatregelen"
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft erop aangedrongen dat in heel Europa "de meest drastische maatregelen" worden genomen om de verspreiding van het nieuwe coronavirus in te dammen. "Elk land, zonder uitzondering, moet de meest drastische maatregelen nemen om de dreiging van het virus af te remmen", zei de Belgische regiodirecteur Europa.
Het zou mij verbazen als BE dit naast zich neerlegt.
(gekopieerd uit een ander topic , mijn post daar)
Bron : Nieuwsblad
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft erop aangedrongen dat in heel Europa "de meest drastische maatregelen" worden genomen om de verspreiding van het nieuwe coronavirus in te dammen. "Elk land, zonder uitzondering, moet de meest drastische maatregelen nemen om de dreiging van het virus af te remmen", zei de Belgische regiodirecteur Europa.
Het zou mij verbazen als BE dit naast zich neerlegt.
(gekopieerd uit een ander topic , mijn post daar)
Bron : Nieuwsblad
-
anonymous8
Werken, ja dat is toch heel anders , ahum
Zou je in Duitsland bij Amazon nog wc papier kunnen bestellen ?
Dafalgan bij newpharma deze ochtend alleen nog maar in zetpillen .
Dafalgan bij newpharma deze ochtend alleen nog maar in zetpillen .
Met een light-versie van de lockdown kan ik nog leven. Maar dat het containerpark niet open is, dat is een brug te ver.
Ik wandel 4x per dag naar mijn alleenwonende moeder. 's Avonds nog een rondje met de hond. Ik kom meer wielertoeristen, weliswaar niet in groep, tegen als anders. Moet kunnen, vind ik. Binnen is het kurkdroog en buiten liggen de vitamientjes voor het oprapen. Morgen de dakgoten proper maken en de ramen lappen. Het weekend kruip in terug in mijn tuin.
Stay safe lads and lasses.
ps. Zijn hoofdpijn en spierpijnen symptomen van Corona ?
Ik wandel 4x per dag naar mijn alleenwonende moeder. 's Avonds nog een rondje met de hond. Ik kom meer wielertoeristen, weliswaar niet in groep, tegen als anders. Moet kunnen, vind ik. Binnen is het kurkdroog en buiten liggen de vitamientjes voor het oprapen. Morgen de dakgoten proper maken en de ramen lappen. Het weekend kruip in terug in mijn tuin.
Stay safe lads and lasses.
ps. Zijn hoofdpijn en spierpijnen symptomen van Corona ?
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Om nog maar te zwijgen van de parenclubs
Je zegt daar zoiets. Ik heb vandaag 3 Aveves afgedweild op zoek naar pootaardappelen. Bij de eerste in mijn eigen stad moesten we buiten aanschuiven tot andere klanten de winkel verlieten. Kompassie met die hardwerkende zelfstandige. Daar kon ik pootaardappelen krijgen. Maar ik ben dan wel een rechtse maar ook een groene jongen dus plant ik elk jaar aardappelen die resistent zijn tegen phytophthora. Enkel de meer gebruikelijke rassen te vinden natuurlijk. Ok, twee dorpen verder was er nog ene. Een grotere. Toen ik daar binnenkwam was alles afgespannen met linten en een boodschap dat er enkel voeding te krijgen was. Bij de kassa aan het juffrouwtje gevraagd of ik pootaardappelen kon krijgen waarop ze me -door het plexiglas- aankeek alsof ik niet kon lezen ( niet helemaal onterecht
Ok, nogmaals twee dorpen verder gereden waar ik andere jaren al eens een nieuw ras op de kop kon tikken. Ik door de toegangsdeur ( dacht ik, 't was ondertussen de uitgang geworden), stond ik direct aan de kassa. Bleek heel de winkel heringericht in twee delen. Onmiddelijk aan de kassa gevraagd naar plantaardappelen waarop de uitbater mij geduldig uitlegde dat hij dat niet langer mocht verkopen
Bij mijn vraag hoe ik dan verondersteld werd aan planters te geraken zei hij dat ik hem een mail moest sturen waarna hij dat bij mij thuis zou afleveren, best wel zorgen dat ik aan minimum €25 kwam. Aangezien mijn vrouw nog wat gazon wil overhouden ben ik daar maar niet op ingegaan.
Tot zover de niet-essentiële verplaatsingen
Dus als een Spaargidser nog wat resistente pootaardappelen liggen heeft ...
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 18 maart 2020, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Dan moet ik vanmorgen om 10 uur veel chance gehad hebben bij mijn lokale 'boerenbond'.
- Buiten 4 minuten moeten wachten.
- meststoffen, potgrond en producten tegen de buxus-mot lagen in no time op de kar.
- 2 mensen voor mij aan de kassa.
Ben dus een dik kwartier van huis geweest voor essentiële aankopen ( voor de tuin). Ik heb geen zin om volgend jaar 15k euro uit te geven voor een complete heraanleg.
Dat de parenclub nu dicht is, komt dus goed uit.
- Buiten 4 minuten moeten wachten.
- meststoffen, potgrond en producten tegen de buxus-mot lagen in no time op de kar.
- 2 mensen voor mij aan de kassa.
Ben dus een dik kwartier van huis geweest voor essentiële aankopen ( voor de tuin). Ik heb geen zin om volgend jaar 15k euro uit te geven voor een complete heraanleg.
Dat de parenclub nu dicht is, komt dus goed uit.
Ik heb er exact één week geleden gekochtCarpeNoctem schreef: ↑18 maart 2020, 20:12 Ik heb vandaag 3 Aveves afgedweild op zoek naar pootaardappelen.
En slaplantjes en er'ten en courgettenzaad en plantajuin.
Andere kant van het land vrees ikCarpeNoctem schreef: ↑18 maart 2020, 20:12 Dus als een Spaargidser nog wat resistente pootaardappelen liggen heeft ...
Dat was voor 12 u hé
Een dubbele ramp voor sierteelt en tuincentra - die moeten in deze periode het gros van hun jaaromzet halen.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Da's pas adding insult to injury. Ik ben nogal een kluns in het volgen van het nieuws. Dus was ik gisteren geweest was het gelukt?
Toeme. Maar ik had vandaag de vroege en ik vrees dat wij volgende week op 't werk in lock-down gaan, dus ik dacht na het werk langs te gaan. Dan volgende week te beginnen spitten net vooraleer mijn vrouw en ik elkaar de hersenpan inkloppen, maar 't heeft niet mogen zijn.
Inderdaad. Ik zou graag eens van één van de vele hysterici hier de verdediging van deze idiote maatregel horen?
Hoe lang kan men een lockdown (light) volhouden? Als het beperkt blijft tot 3 weken dan zal het nog net lukken. Maar de 19 gaat hier maanden ronddwalen, vrees ik. En als er dan kort daarna den 20 opduikt ... En dat allemaal voor 'een paar' duizend doden !?
Bij J&J kunnen ze de bestellingen niet bijhouden. Meer dan 30% van het personeel zit thuis. Van die 30 schat ik er 28% als zijnde carottier. De anderen kunnen de werkdruk geen weken blijven volhouden. Als de leveringen van, of chemicaliën, of andere grondstoffen, of verpakkingen, of bijsluiters, of ... dan is het gedaan met de geneesmiddelen. Ook grappig (!) is te weten dat er de laatste dagen niks wordt geproduceerd voor België. Singapore, Argentinië, Spanje daar gaat de huidige productie naartoe, en die stonden echt niet op de planning ... Het 'systeem' staat op crashen. Politici zitten natuurlijk ook niet bij de mosterd, dat moeten we toch al langer weten. Ik zou niet weten uit welke richting de rede moet komen.
Bij J&J kunnen ze de bestellingen niet bijhouden. Meer dan 30% van het personeel zit thuis. Van die 30 schat ik er 28% als zijnde carottier. De anderen kunnen de werkdruk geen weken blijven volhouden. Als de leveringen van, of chemicaliën, of andere grondstoffen, of verpakkingen, of bijsluiters, of ... dan is het gedaan met de geneesmiddelen. Ook grappig (!) is te weten dat er de laatste dagen niks wordt geproduceerd voor België. Singapore, Argentinië, Spanje daar gaat de huidige productie naartoe, en die stonden echt niet op de planning ... Het 'systeem' staat op crashen. Politici zitten natuurlijk ook niet bij de mosterd, dat moeten we toch al langer weten. Ik zou niet weten uit welke richting de rede moet komen.
-
anonymous
Ziehier het scenario met een "paar duizend" doden.
Hoeveel van uw familie mogen er daar dan tussen zitten?
https://m.hln.be/nieuws/herman-goossens ... ~ac738b3c/
En denk je dat dat geen impact zal hebben op de economie? Of denk je dat het alleen oude besjes zijn die zullen ziek worden sterven?
Hoeveel van uw familie mogen er daar dan tussen zitten?
https://m.hln.be/nieuws/herman-goossens ... ~ac738b3c/
En denk je dat dat geen impact zal hebben op de economie? Of denk je dat het alleen oude besjes zijn die zullen ziek worden sterven?
Hoeveel? Liefst van elke familie evenveel. Of moeten er van mijn familie meer sterven omdat ik een andere mening heb dan u, FTP ? En wat als die 7500 allemaal in de zorg- en pharmasector werkten? Die gaat ge niet op 1,2,3 door Indiërs kunnen vervangen. Dus uw gezondheidszorg en medicatie r at stake, lid.