Poll: GSM operatoren (vanaf 13/12/2012)
Re: Poll: GSM operatoren (vanaf 13/12/2012)
Voor 99% van de gebruikers heeft 4G geen enkele meerwaarde. Zo snel downloaden dat ik op 10 minuutjes door mijn maandelijkse 2GB ben, wat leuk. Geeft ook niet dat de batterij nog sneller plat is. Nee, geef mij maar een degelijke HSDPA-verbinding (= 3,5G of 3G+ en niet 3G zoals hier foutief gezegd wordt).
Nee, klopt Satsurfer. Maar t.o.v. 3G is Base er wel veel sneller mee begonnen! Mobistar zit nu in de hoeken waar de kloppen vallen en ik zie ze nog niet zo snel uit die hoek komen. Bovendien moet toegegeven worden dat 3G of DC-HSPA meer dan voldoende is om deftig te surfen. Enkel wie via voip belt doet met 4G een goede zaak. Naar de toekomst toe zal 4G wel belangrijker worden omdat de apps en smartphones meer van de verbinding zullen (kunnen) eisen.
PS: Base heeft wel de grootste concurrent van Proximus voor data op hun netwerk zitten: MV!
PS: Base heeft wel de grootste concurrent van Proximus voor data op hun netwerk zitten: MV!
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
staar je niet blindt op 4G. Dat is uiteraart een goede compressietechniek, maar het staat nog mijlenver verwijdert van de hangbare norman, ontwikkeld door de up-5, waarvan sony. Het is puur commercieel
Kijk, ik heb veelal 4G in plaatsen waar ik kom. En ik merk hoe vlot een krantensite inlaadt via 4G. Mag ik toch zeggen, of niet soms? Als sommigen kiezen voor Base/MV is dit hun goed recht, maar in mijn geval is het een extra pluspunt boven de goede 3G dekking en de lage prijs.
off-topic: smsje naar collega (mobistar) gestuurd...is blijkbaar maar dag nadien toegekomen, eveneens meerdere andere van zijn vrienden.....mobi* is niet goed bezig....
off-topic: smsje naar collega (mobistar) gestuurd...is blijkbaar maar dag nadien toegekomen, eveneens meerdere andere van zijn vrienden.....mobi* is niet goed bezig....
4G om naar een krantensite te surfen
Voor snelheid naar zo'n 'lichte' website is het device bepalend. Verschil tussen 3,5G en 4G miniem. Ik vind ook niet dat de snelheidswinst van 4G opweegt tegen de battery drain. Hopelijk investeren ze bij base gewoon meer in die 3,5G. Momenteel is die 4G niet meer dan een marketing gimmick.

http://www.speedtest.net/my-result/a/638885746
tja, als jij dat miniem vindt....
3 jaar terug op proximus overgeschakeld...was base gewoon...3G+ was +/- 1 DL/0,5 UL....
proximus toen 5-6 DL/1-2 UL.
volledige krantensite (geen mobiele site) zijn wel zwaar om te laden...in Gent St Pieters voorbeeld 4G, als ik buitenrijd heb je 3G+, ewel da's een serieus verschil.
Blijf jij rustig bij base, ik blijf bij proximus (ook al hebben ze 4G in mijn stad van base). Maar ik begeef me niet rond de kerktoren.
tja, als jij dat miniem vindt....

3 jaar terug op proximus overgeschakeld...was base gewoon...3G+ was +/- 1 DL/0,5 UL....
proximus toen 5-6 DL/1-2 UL.
volledige krantensite (geen mobiele site) zijn wel zwaar om te laden...in Gent St Pieters voorbeeld 4G, als ik buitenrijd heb je 3G+, ewel da's een serieus verschil.
Blijf jij rustig bij base, ik blijf bij proximus (ook al hebben ze 4G in mijn stad van base). Maar ik begeef me niet rond de kerktoren.

Als je naar een krantensite surft, is dat inderdaad miniem. Hoe groot denk je dat zo'n site is? Je device is in dat geval de 'bottleneck', niet het netwerk. Als je onderweg full hd wilt streamen, neem ik aan dat dit vlotter loopt over 4G, maar dat doet niemand. Dat Proximus het beste netwerk heeft, hoeft geen betoog. Dat is altijd al zo geweest. Ik merk wel dat Base een serieuze inhaalbeweging heeft gemaakt (wet van de remmende voorsprong?) en Mobistar ver achter zich laat.
kijk, en mijn gebruik (gratis voip-veel data) in combinatie met beltegoed.nl, maakt proximus GC evenduur als MV via betaallijn.be
Dan is mijn keuze snel gemaakt
Dan is mijn keuze snel gemaakt

Midden Sint-Amandsberg (hoek Antwerpsestwg-Grondwetlaan) in open lucht Edge. Ik zal daar ook maar best in de verlichtingspaal gaan hangen zeker ? Met het "formidabele" Proximus netwerk....
Ik stap op de trein om mijn zoon in Grote-Brogel te gaan bezoeken: dus Gent-Dampoort-Antwerpen-Neerpelt.
Een treinreis van 2 uur, waarbij ik misschien 15 of 20 minuten 3G heb, de rest van de tijd kompleet onbruikbare Edge.
Met het "formidabele" Proximus netwerk.... Dat ze toch maar iets minder hoog van de toren blazen hoor.
Als ik nu hetzelfde zou hebben met Base, dan kan ik tenminste nog IETS doen.
In een tijd dat 3G de standaard is/was, verwaarloost Proxi hun 2G netwerk kompleet, je kan al vermoeden wat er met hun 3G gaat gebeuren, nu alleen nog 4G van tel is om een verkoophype te creëren.
Ik stap op de trein om mijn zoon in Grote-Brogel te gaan bezoeken: dus Gent-Dampoort-Antwerpen-Neerpelt.
Een treinreis van 2 uur, waarbij ik misschien 15 of 20 minuten 3G heb, de rest van de tijd kompleet onbruikbare Edge.
Met het "formidabele" Proximus netwerk.... Dat ze toch maar iets minder hoog van de toren blazen hoor.
Als ik nu hetzelfde zou hebben met Base, dan kan ik tenminste nog IETS doen.
In een tijd dat 3G de standaard is/was, verwaarloost Proxi hun 2G netwerk kompleet, je kan al vermoeden wat er met hun 3G gaat gebeuren, nu alleen nog 4G van tel is om een verkoophype te creëren.
Op spoorlijn 59 (Antwerpen - Gent) heb ik nog geen problemen gehad ivm mijn ontvangst. Ik kan daar zo goed als overal deftig surfen met Proximus. Wat voor toestel gebruik je? Want ik zeg het: vaak ligt het ook aan je toestel ipv aan het netwerk!
Vroeger een Samsung Galaxy S+ en nu een Alcatel One Touch Idol Ultra.Vaganzza schreef:Op spoorlijn 59 (Antwerpen - Gent) heb ik nog geen problemen gehad ivm mijn ontvangst. Ik kan daar zo goed als overal deftig surfen met Proximus. Wat voor toestel gebruik je? Want ik zeg het: vaak ligt het ook aan je toestel ipv aan het netwerk!
ik heb een xperia Z, mijn collega een Samsung S4. Wel....als hij geen bereik heeft, heb ik soms nog 2-3 streepjes. We zitten in een gebouw zo onder de begane vloer. (niet altijd
)

Tarieven Mobile Vikings zijn gezakt, en er is een bijkomend pakket van €50
http://blog.mobilevikings.com/lowered-c ... le-of-e-50" onclick="window.open(this.href);return false;

http://blog.mobilevikings.com/lowered-c ... le-of-e-50" onclick="window.open(this.href);return false;

72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
schitterend....
kan je dan ook beltegoed cashen als je niet belt, en toch gratis dagelijks 60' bellen naar elkaar (MV->MV)?
kan je dan ook beltegoed cashen als je niet belt, en toch gratis dagelijks 60' bellen naar elkaar (MV->MV)?
Eigenlijk is, naast het verlagen van de beltarieven in de eerste 3 tarieven, de 60€ bundel vervangen door de 50€ bundel (dus 10€ goedkoper geworden).