Europabank Visa of Mastercard
Re: Europabank Visa of Mastercard
Het is dus mogelijk om een gratis tweede kaart aan te vragen.Vaganzza schreef:Kan je een tweede kaart aanvragen op dezelfde kredietlijn? Ik lees daarover niets op hun site... (enkel duplilcaat aan 4,96€)
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Ik heb maandag een gratis Visa aangevraagd, vriendelijk kantoor, deden totaal niet moeilijk dat ik enkel daarvoor kwam. Normaal moet ik vandaag een brief krijgen zodat ik via het net mijn pincode kan kiezen en op het einde van de week zou mijn kaart in de bus moeten zitten. Ben eens benieuwd 

Ik heb de indruk dat ze voor nieuwe klanten bij Europabank meer kunnen doen dan voor bestaande klanten.
Wij zijn er reeds een aantal jaar klant met een redelijk bedrag op onze termijnrekeningen, maar wij zijn er niet in geslaagd een gratis kaart te bekomen. In ons kantoor deden ze serieus moeilijk voor hun administratie. Wij moesten voor 1 kaart te krijgen, loonbrieven van mezelf en partner geven, bewijs van betaling van ons loon en bewijs van kindergeld dit alles voor 3 maanden.
Wij vonden dat ze te ver gingen voor ons en zijn dan bij record bank geweest, daar zonder enkel probleem gratis visakaart en bankcontact kaart gekregen samen met hun gratis zichtrekening en internetbankieren.
Wij zijn er reeds een aantal jaar klant met een redelijk bedrag op onze termijnrekeningen, maar wij zijn er niet in geslaagd een gratis kaart te bekomen. In ons kantoor deden ze serieus moeilijk voor hun administratie. Wij moesten voor 1 kaart te krijgen, loonbrieven van mezelf en partner geven, bewijs van betaling van ons loon en bewijs van kindergeld dit alles voor 3 maanden.
Wij vonden dat ze te ver gingen voor ons en zijn dan bij record bank geweest, daar zonder enkel probleem gratis visakaart en bankcontact kaart gekregen samen met hun gratis zichtrekening en internetbankieren.
Zou kunnen dat er een andere behandeling is. Het kan misschien ook per kantoor verschillen. Bij Argenta kan dat bv. ook een groot verschil zijn.
Je kan zogezegd geen online betalingen doen volgens EB (hier in dit topic al tegengesproken), ik zal het zeker ook nog testen. Het voornaamste is dat ik ze aan mijn paypalaccount kan hangen. Paypal heeft wel enkel kaartnummer + controlegetal nodig, dus ik vermoed dat dit moet lukken. We zien wel
Vandaag in ieder geval mijn brief in de bus gekregen ivm veranderen pincode via de site. Dat is al vlot gegaan
Je kan zogezegd geen online betalingen doen volgens EB (hier in dit topic al tegengesproken), ik zal het zeker ook nog testen. Het voornaamste is dat ik ze aan mijn paypalaccount kan hangen. Paypal heeft wel enkel kaartnummer + controlegetal nodig, dus ik vermoed dat dit moet lukken. We zien wel

Vandaag in ieder geval mijn brief in de bus gekregen ivm veranderen pincode via de site. Dat is al vlot gegaan

Heb ook nog maar sinds kort een Eb-Visa-kaart - geen enkel probleem wat betreft afhandeling ( geen loonbriefjes ed ) - mij werd gezegd dat online betalen perfect mogelijk is ( met een virtuele Visa-code die je online opvraagt ) - wel nog niet gebruikt.
Bij mij hebben ze in het Europabank kantoor helemaal niet moeilijk gedaan toen ik er een dik jaar geleden een gratis Visakaart ging afhalen. Ik ben er geen klant en ze hebben geen loonfiches of dergelijke gevraagd.
Alleen : over die "virtuele kredietkaart" bestaan nogal wat misverstanden :
men had mij namelijk ook gezegd dat online betalen daarmee mogelijk was, maar wat ze er niet bijzegden :
ook met de gewone visakaart van Europabank kan ik online betalen, zonder dat ik daarvoor codes moet aanvragen.
Dat ben ik pas later hier op dit forum te weten gekomen, en gebruik de kaart sindsdien zowel online als elders.
Alleen : over die "virtuele kredietkaart" bestaan nogal wat misverstanden :
men had mij namelijk ook gezegd dat online betalen daarmee mogelijk was, maar wat ze er niet bijzegden :
ook met de gewone visakaart van Europabank kan ik online betalen, zonder dat ik daarvoor codes moet aanvragen.
Dat ben ik pas later hier op dit forum te weten gekomen, en gebruik de kaart sindsdien zowel online als elders.
En ik begrijp nog altijd niet waarom ze het systeem van virtuele kredietkaart promoten als de gewone kredietkaart ook werkt. Welk voordeel heeft Europabank daarbij?
Het gaat om de veiligheid: de virtuele kredietkaart kan je éénmalig gebruiken en is nadien niet meer geldig.
Indien een hacker een website kraakt en alle kredietkaartnummers van klanten steelt (wat af en toe wel eens gebeurt), kan hij met de virtuele kredietkaart niets meer doen, want die is na de eerste betaling al vervallen.
Als jij zelf een nieuwe online betaling wil doen, vraag je op dat ogenblik een nieuwe virtuele kaart aan.
Ik vind het zelfs spijtig dat dit systeem bij zo weinig banken toegepast wordt.
Indien een hacker een website kraakt en alle kredietkaartnummers van klanten steelt (wat af en toe wel eens gebeurt), kan hij met de virtuele kredietkaart niets meer doen, want die is na de eerste betaling al vervallen.
Als jij zelf een nieuwe online betaling wil doen, vraag je op dat ogenblik een nieuwe virtuele kaart aan.
Ik vind het zelfs spijtig dat dit systeem bij zo weinig banken toegepast wordt.
Dit zal misschien de oplossing zijn ter vervanging van die virtuele kaart.
De kaart zalf genereert iedere keer een ander nummer.
http://www.zdnet.be/news/135284/dynamis ... crosspromo" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zdnet.be/news/135284/dynamis ... crosspromo" onclick="window.open(this.href);return false;
@ Koala: Ok, het is veiliger, daar kan ik inkomen, maar is het niet lastig dat je dan toch op voorhand moet weten welke uitgaven je gaat doen? Je krijgt pas de eerstvolgende bankwerkdag een nummer. Nu snel even een betaling uitvoeren lukt dus niet.
Ziet er cool uit!Bartd schreef:Dit zal misschien de oplossing zijn ter vervanging van die virtuele kaart.
Nog even vermelden hoe het afgelopen is:
Zonder problemen de kaart maandag (na een week) afgehaald, kaart was eigenlijk al vrijdag beschikbaar. Heb het ondertussen zonder problemen kunnen koppelen aan mijn paypalaccount. De virtuele kaart heb ik nog niet kunnen gebruiken, ik vraag mij zelfs af of ik die ooit zal gebruiken. Alhoewel: zeg nooit nooit.
Het online bankieren ziet er wel goed uit, het wijst zichzelf uit. Wel weer een digipass bij (geen kaartlezer).
Zonder problemen de kaart maandag (na een week) afgehaald, kaart was eigenlijk al vrijdag beschikbaar. Heb het ondertussen zonder problemen kunnen koppelen aan mijn paypalaccount. De virtuele kaart heb ik nog niet kunnen gebruiken, ik vraag mij zelfs af of ik die ooit zal gebruiken. Alhoewel: zeg nooit nooit.

Sorry om eventjes in te pikken op deze discussie maar heb nog een extra vraagje. Ik denk ook over deze kredietkaart na (twijfel nog tussen mastercard of visa)
Maar op hun website staat duidelijk 56 landen waar je de kaart kan gebruiken:
https://www.europabank.be/home.jsp?link ... pa&lang=nl
Is de kaart hierbuiten niet bruikbaar of moet je voor je reis gewoon even contact opnemen?
Maar op hun website staat duidelijk 56 landen waar je de kaart kan gebruiken:
https://www.europabank.be/home.jsp?link ... pa&lang=nl
Is de kaart hierbuiten niet bruikbaar of moet je voor je reis gewoon even contact opnemen?
Op diezelfde website waar je naar verwijst, staat ook het volgende : "Reist u regelmatig buiten de Europese regio en wenst u uw kredietkaart en debetkaart te gebruiken?...Gelieve uw kantoor of onze afdeling Cards (Tel. 0032(0)9 224 74 07) te verwittigen."
Toen ik enkele jaren geleden mijn gratis Visakaart ging afhalen bij een plaatselijk kantoor van Europabank (zonder er verder klant te zijn), heb ik hen er direct bijgezegd dat het de bedoeling was om die regelmatig buiten de eurozone te gebruiken.
Ze hebben onmiddellijk en gratis de nodige aanpassingen gedaan.
Je kunt dit eventueel ook tijdelijk laten aanpassen ; vb alleen tijdens de duur van een vakantie buiten de Europese regio.
Toen ik enkele jaren geleden mijn gratis Visakaart ging afhalen bij een plaatselijk kantoor van Europabank (zonder er verder klant te zijn), heb ik hen er direct bijgezegd dat het de bedoeling was om die regelmatig buiten de eurozone te gebruiken.
Ze hebben onmiddellijk en gratis de nodige aanpassingen gedaan.
Je kunt dit eventueel ook tijdelijk laten aanpassen ; vb alleen tijdens de duur van een vakantie buiten de Europese regio.
Toen ik mijn kaart ging aanvragen, hebben ze erbij vermeld dat wanneer we op reis zouden gaan buiten die 56 landen een simpele aanvraag kon gedaan worden om dit aan te passen (voorlopig of definitief). Ik heb het zelf nog niet nodig gehad.
Ik heb ondertussen ook wel 1 nadeel ondervonden aan deze kaarten van Europabank: doordat zij deze kaarten zelf beheren doen zijn niet mee aan de Visa bons van 5 euro. Gelukkig heb ik ook nog een MC van Argenta (met de 2500€ limiet, die nu verlaagd is) en daar kan ik wel nog voor van die bons sparen (mijn vrouwke heeft er af en toe wel eens nodig in bepaalde winkels
)
Ik heb ondertussen ook wel 1 nadeel ondervonden aan deze kaarten van Europabank: doordat zij deze kaarten zelf beheren doen zijn niet mee aan de Visa bons van 5 euro. Gelukkig heb ik ook nog een MC van Argenta (met de 2500€ limiet, die nu verlaagd is) en daar kan ik wel nog voor van die bons sparen (mijn vrouwke heeft er af en toe wel eens nodig in bepaalde winkels