Converteerbare obligaties: plaats in portefeuille
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Converteerbare obligaties: plaats in portefeuille
Ik bouw een relatief defensieve portefeuille uit, en vroeg me af welke plaats converteerbare obligaties daarin kunnen hebben. Wat zijn de voor- en nadelen die een leek niet direct in de mot heeft, waar moet ik op letten/rekening mee houden, ...?
Re: Converteerbare obligaties: plaats in portefeuille
Je komt die in de praktijk niet zo vaak tegen (behalve onder de vorm van fondsen).
Er is kans op een hogere winst omdat je een optie hebt op de aandelen van het bedrijf tegen een potentieel goedkope prijs. Maar volgens mij is het risico daardoor ook iets groter. Indien de aandelen van het bedrijf het niet goed doen, zal de koers van de obligatie op de secundaire markt ook zakken.
Gevaarlijk zijn de reverse convertible obligaties: daar ligt de beslissing om te converteren bij het bedrijf en niet bij de belegger. En de belangen van het bedrijf zijn meestal tegensteld aan de belangen van de belegger... Van reverse convertibles moet je afblijven.
Er is kans op een hogere winst omdat je een optie hebt op de aandelen van het bedrijf tegen een potentieel goedkope prijs. Maar volgens mij is het risico daardoor ook iets groter. Indien de aandelen van het bedrijf het niet goed doen, zal de koers van de obligatie op de secundaire markt ook zakken.
Gevaarlijk zijn de reverse convertible obligaties: daar ligt de beslissing om te converteren bij het bedrijf en niet bij de belegger. En de belangen van het bedrijf zijn meestal tegensteld aan de belangen van de belegger... Van reverse convertibles moet je afblijven.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.