Kosten storting vanuit USA naar zichtrekening hier
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Kosten storting vanuit USA naar zichtrekening hier
Ik verwacht binnenkort een overschrijving van een bedrijf uit de Verenigde Staten en moet daarvoor wat gegevens overmaken (waaronder uiteraard een bankrekening)
.
Dat er wisselkoersen aan te pas komen, weet ik wel, maar welke Belgische bank kies ik best op basis van de laagste '"administratieve verwerkingskost" (los van wisselkoers dollar naar euro dus)?
Sommigen rekenen forfaitair € 30, ongeacht het bedrag, sommigen een euro of 5-6 plus 0,01 % van het oorspronkelijke bedrag, maar voegen eraan toe dat ze niet kunnen weten wat de Amerikaanse bank zal afhouden...
Dat er kosten aan verbonden zijn om internationaal geld te ontvangen verraste me in deze internettijden wel
. Maar soit...
Wie kan hier iets meer over vertellen? En me vooral zeggen welke bank hiervoor de laagste tarieven hanteert, dat zou ook handig zijn (ik heb keuze tussen Dexia, Deutsche Bank, Rabobank, Argenta en Keytrade...
). Alvast dank voor info.
.
Dat er wisselkoersen aan te pas komen, weet ik wel, maar welke Belgische bank kies ik best op basis van de laagste '"administratieve verwerkingskost" (los van wisselkoers dollar naar euro dus)?
Sommigen rekenen forfaitair € 30, ongeacht het bedrag, sommigen een euro of 5-6 plus 0,01 % van het oorspronkelijke bedrag, maar voegen eraan toe dat ze niet kunnen weten wat de Amerikaanse bank zal afhouden...
Dat er kosten aan verbonden zijn om internationaal geld te ontvangen verraste me in deze internettijden wel

Wie kan hier iets meer over vertellen? En me vooral zeggen welke bank hiervoor de laagste tarieven hanteert, dat zou ook handig zijn (ik heb keuze tussen Dexia, Deutsche Bank, Rabobank, Argenta en Keytrade...

Re: Kosten storting vanuit USA naar zichtrekening hier
Tot twee jaar geleden rekende Dexia hier enkel een % aan. Dus je deed er nooit verlies aan. Ik weet dat Fortis toen al werkte met een forfait. Hoe het nu zit kan ik echt niet zeggen, maar normaal gezien zou het personeel van Dexia je moeten een sluitend antwoord geven.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.