Amundi Funds - Absolute Volatility euro Equities
TIP
Amundi Funds - Absolute Volatility euro Equities
Bij DB vond ik deze:
ISIN-Code : LU0272941971 - Kapitalisatie
1 jaar 3 jaar 5 jaar
+3,24% +6,85% +8,75%
geen idee of dit mag:
https://www.deutschebank.be/nl/beleggen ... ities.html" onclick="window.open(this.href);return false;
misschien iets om een klein bedrag in te duwen, no guts no glorie
ISIN-Code : LU0272941971 - Kapitalisatie
1 jaar 3 jaar 5 jaar
+3,24% +6,85% +8,75%
geen idee of dit mag:
https://www.deutschebank.be/nl/beleggen ... ities.html" onclick="window.open(this.href);return false;
misschien iets om een klein bedrag in te duwen, no guts no glorie
Re: Amundi Funds - Absolute Volatility euro Equities
Vergeet niet dat DB 8 euro kosten per jaar/per lijn aanrekent. Niet ideaal als je maar een klein bedrag wil investeren in een fonds.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Regel van verstandig beleggen: Beleg niet in producten die je niet begrijpt.
Dus is de vraag: snap je hoe dit product precies werkt en waarin het exact belegt ?
(indien ja, dan mag je het me gerust eens uitleggen
)
Dus is de vraag: snap je hoe dit product precies werkt en waarin het exact belegt ?
(indien ja, dan mag je het me gerust eens uitleggen
-
anonymous
Wie van de spaargids'ers is geboren met de kennis over beleggingsproducten?
Ik geef je gelijk dat je moet beleggen in producten die je kent, maar is het niet o.a. hier om informatie over producten te zoeken en uit te wisselen?
Ik geef je gelijk dat je moet beleggen in producten die je kent, maar is het niet o.a. hier om informatie over producten te zoeken en uit te wisselen?
robokat schreef:Regel van verstandig beleggen: Beleg niet in producten die je niet begrijpt.
(indien ja, dan mag je het me gerust eens uitleggen)
is dit dan zo een speciaal fonds?
Uit de brochure: "De fondsbeheerder koopt volatiliteit als ze laag en goedkoop is en hij verkoopt volatiliteit als ze hoog is."
Begrijp jij die zin?
Begrijp jij die zin?
Laatst gewijzigd door Yaris op 24 januari 2012, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik meen het: leg me eens uit in wat dat fonds precies investeert. Je kan niet op de markt 3kg volatiliteit(*) gaan kopen, dus in wat belegt het dan wel ?Jhn schreef:is dit dan zo een speciaal fonds?robokat schreef: (indien ja, dan mag je het me gerust eens uitleggen)
Ik weet het in elk geval ook niet, dus blijf ik daar van af.
(*) mag het iets meer zijn ?
Ik heb mijn thesis geschreven over volatiliteit. Het komt erop neer dat bij grote koersbewegingen, de volatiliteit zal stijgen. Je moet eens googlen naar de VIX, d.i. referentieindex van volatiliteit. Hun strategie bestaat er in om te kopen als de beurs op zijn gemakje schommelt.. dwz dagelijkse koersschommelingen van 0-1% zowel positief als negatief. Als er paniek uitbreekt zoals met de financiële crisis in 2008 en in 2011 met de schuldencrisis stijgt de volatiliteit extreem. Een mooi moment om te verkopen dus en de winst te pakken. Het interessante is dat volatiliteit nooit naar 0 kan gaan.. Maar goed voorspellen wanneer de volgende crisis uitbreekt is gokken... Kan wel een mooi alternatief zijn voor shorters.
Volgens mij maak je geen winst als je verkoopt wanneer er paniek uitbreekt en de beurzen crashen. Maar goed, jij hebt er een thesis over geschreven dus zult het wel weten.
Als er veel onzekerheid in de markt zit stijgt de VIX-index in waarde, als er weinig onzekerheid is daalt de VIX-index... m.a.w. een handig financieel instrument om in te handelen.

Bron: http://www.iex.nl/Column/70370/TA-Pas-op-de-plaats.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar daarmee weten we nog altijd niet in welke financiele instrumenten dit fonds exact belegt.
Ik heb ze vandaag door mijn selectiesysteem gedraid op vraag van iemand en ik moet eerlijk zijn: ze komen er allebei erg positief uit.
Ik heb enkel cijfers op periodes van 3 jaar ( maar dat zijn soms de moeilijkste ) omdat ze nog niet langer bestaan.
Ze komen er uit met een gemiddeld rendement van bijna 10 % en met een erg lage volatiliteit.
Moest ik ze al in mijn bestand gehad hebben op 31/12, dan zaten ze waarschijnlijk in de selectie voor 2012...
In wat ze beleggen: ik heb er ook naar gezocht want ik moet ze toch ergens onderbrengen. Volgens hetgeen ik kon vinden zijn het hedgefunds die beleggen (speculeren ) op de volatiliteit.
Ik zou durven aankopen als test en spielerei: er zit iets in maar ik ben nog niet mee.
Ik heb enkel cijfers op periodes van 3 jaar ( maar dat zijn soms de moeilijkste ) omdat ze nog niet langer bestaan.
Ze komen er uit met een gemiddeld rendement van bijna 10 % en met een erg lage volatiliteit.
Moest ik ze al in mijn bestand gehad hebben op 31/12, dan zaten ze waarschijnlijk in de selectie voor 2012...
In wat ze beleggen: ik heb er ook naar gezocht want ik moet ze toch ergens onderbrengen. Volgens hetgeen ik kon vinden zijn het hedgefunds die beleggen (speculeren ) op de volatiliteit.
Ik zou durven aankopen als test en spielerei: er zit iets in maar ik ben nog niet mee.
Ik sprak over twee fondsen: Abs Vol Euro Eq en Abs Vol World Eq
@al fonds: bedankt voor het onderzoek.