Energie manager
Energie manager
Ik zou graag mijn meter standen van elektriciteit en gas gaan registreren.
Dit alles doe ik nu sinds 2 weken in de "Verbruikswijze" van Eandis. Electrabel heeft zoiets voor zijn klanten, maar ik ben (voorlopig) klant bij lampiris. Ik zoek dus iets onafhankelijk, waar ik zowel elektriciteit en gas meterstanden kan registreren.
In NL heb je mindergas.nl en energiemanageronline.nl.
Die dat ik nu gebruik, bij eandis, is redelijk beperkt. Het zou natuurlijk tof zijn om te kunnen vergelijken met andere users.
Dit alles doe ik nu sinds 2 weken in de "Verbruikswijze" van Eandis. Electrabel heeft zoiets voor zijn klanten, maar ik ben (voorlopig) klant bij lampiris. Ik zoek dus iets onafhankelijk, waar ik zowel elektriciteit en gas meterstanden kan registreren.
In NL heb je mindergas.nl en energiemanageronline.nl.
Die dat ik nu gebruik, bij eandis, is redelijk beperkt. Het zou natuurlijk tof zijn om te kunnen vergelijken met andere users.
Re: Energie manager
Energieid.be
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt!
Ik zal die site eens bekijken se!
Ik zal die site eens bekijken se!
Ik hou het ook bij in een aparte excel, je kan dan niet vergelijken maar zo heb je tenminste altijd je gegevens bij de hand mocht de site er ooit mee stoppen en kan je ingewikkeldere berekeningen maken die je niet kan op die websites.
Ik heb ook wel interesse, daar ik momenteel ook die van electrabel gebruik. Volgende maand stap ik echter over naar een andere leverancier, dus zal de meter van electrabel niet meer werken.
Ik heb die van energieID eens bekeken, maar mis hier eigenlijk nog een handige functionaliteit:
Bij electrabel kon je op een grafiek je huidige maand verbruik vergelijken met dat van vorig jaar.
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met dergelijke sites? Zijn er nog andere goeie?
Ik heb die van energieID eens bekeken, maar mis hier eigenlijk nog een handige functionaliteit:
Bij electrabel kon je op een grafiek je huidige maand verbruik vergelijken met dat van vorig jaar.
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met dergelijke sites? Zijn er nog andere goeie?
Ik heb contact gehad met de siteowner van energieID.
Blijkbaar is het referentie verbruik, het verbruik van vorig jaar voor electriciteit. Voor gas is het referentieverbruik dat van vorig jaar, gecorrigeerd met de verschillen in klimaat.
Lijkt me dus perfect. Ik ben overtuigd :-)
Blijkbaar is het referentie verbruik, het verbruik van vorig jaar voor electriciteit. Voor gas is het referentieverbruik dat van vorig jaar, gecorrigeerd met de verschillen in klimaat.
Lijkt me dus perfect. Ik ben overtuigd :-)
ik ben ook gestart net energieid.be.
Lijkt goed te werken, tot nu toe.
Na contact met de eigenaar van die site blijkt dat er nog heel wat vernieuwingen in de planning staan.
Lijkt goed te werken, tot nu toe.
Na contact met de eigenaar van die site blijkt dat er nog heel wat vernieuwingen in de planning staan.
Belangrijkste is dat je binnekort je meterstanden kan ingeven op een mobiel gedeelte van de site. Je moet dus niet meer met pen en papier naar je standen lopen en achteraf ingeven op de website :-)
Daar de programmeur wist te zeggen dat hij een "takenlijst" heeft, vermoed ik dat er nog wel wat in de pijplijn zit :-)
Daar de programmeur wist te zeggen dat hij een "takenlijst" heeft, vermoed ik dat er nog wel wat in de pijplijn zit :-)
Wat doen jullie met de cijfers na de komma?
Die middelen zichzelf wel uit 
Dus afronden naar boven of beneden zou ik zeggen

Dus afronden naar boven of beneden zou ik zeggen
Die van Electrabel was echt goed.
Heb ik jaren geleden gebruikt gehad en die geeft ook het verschil met vorig jaar, dezelfde maand, weer enzo.
Dat zet je aan tot besparen... Alleh bij mij was dat toen toch zo, moest toen ook goed opletten wat ik deed.
Heb ik jaren geleden gebruikt gehad en die geeft ook het verschil met vorig jaar, dezelfde maand, weer enzo.
Dat zet je aan tot besparen... Alleh bij mij was dat toen toch zo, moest toen ook goed opletten wat ik deed.