NIBC gaat binnenkort rente laten zakken op termijnrekeningen
TIP
Re: NIBC gaat binnenkort rente laten zakken op termijnrekeni
straks toch eens zien of ik geen termijnrekening kan open op 5 jaar.
Maar dan moet ik er weer een zichtrekening bijnemen. Wéér een extra bank
Maar dan moet ik er weer een zichtrekening bijnemen. Wéér een extra bank
NIBC maakt gebruik van een tegenrekening bij een andere bank. Dus geen extra zichtrekening hier. Je gebruikt de zichtrekening van je "huisbankier".
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Ik merk niks van een aangekondigde rentewijziging op de Nederlndse website van nibcdirect.nl. Of zijn de correcties enkel voor Belgen?
Voor Nederlanders is een spaardeposito op 10j 4,60%. Bestaat er in Nederland ook een RV of iets gelijkaardigs, of haalt een Nederlander effectief 4,60% na 10j?
Mijn zus woont in Nederland, ik vraag mij af of er mogelijkheid zou zijn 'mijn' spaargeld via haar vast te zetten.
Zijn er obstakels, buiten dat we best niet in ruzie vallen
? Stel, na 10j stort ze dat geld terug, alsnog RV te betalen? Fiscus?...
Ik vind het trouwens heel vreemd dat we als Belgen niet ons geld mogen zetten waar we willen in dit Europa van vrij verkeer, ik bedoel aan de rentevoet van een ander land.
Voor Nederlanders is een spaardeposito op 10j 4,60%. Bestaat er in Nederland ook een RV of iets gelijkaardigs, of haalt een Nederlander effectief 4,60% na 10j?
Mijn zus woont in Nederland, ik vraag mij af of er mogelijkheid zou zijn 'mijn' spaargeld via haar vast te zetten.
Zijn er obstakels, buiten dat we best niet in ruzie vallen
Ik vind het trouwens heel vreemd dat we als Belgen niet ons geld mogen zetten waar we willen in dit Europa van vrij verkeer, ik bedoel aan de rentevoet van een ander land.
Kijk als iedereen dezelfde boeken, taal zou schrijven
?
Dezelfde film zou maken
En als jullie allemaal hetzelfde zouden schrijven
?
Amai, dan zou het hier maar een saai boeltje zijn, want dan was er maar 1 bericht, topic nodig !
mvg
jempi25
Dezelfde film zou maken
En als jullie allemaal hetzelfde zouden schrijven
Amai, dan zou het hier maar een saai boeltje zijn, want dan was er maar 1 bericht, topic nodig !
mvg
jempi25
Als uw zus uw geld in NL vastzet op haar naam zal het aanzien worden als haar geld. Zij zal er de belastingen ( vermogensbelasting ) moeten op betalen die voorzien zijn in NL. Als zij komt te sterven zullen haar erfgenamen uw geld erven.reppiepeppie schreef:Mijn zus woont in Nederland, ik vraag mij af of er mogelijkheid zou zijn 'mijn' spaargeld via haar vast te zetten.
Zijn er obstakels, buiten dat we best niet in ruzie vallen? Stel, na 10j stort ze dat geld terug, alsnog RV te betalen? Fiscus?...
Als u uw geld in NL vastzet op uw naam dan neem ik aan dat u dit moet vermelden op uw jaarlijkse belastingsaangifte. Ik heb daar geen last van, heb geen rekeningen in het buitenland.
Zelfs al woonde die zus in België. Het stomste wat je kunt doen is je spaargeld op een rekening op iemand anders zijn naam te zetten.
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Ja das waar. Dus in Nederland houdt iemand dus ook geen 4,6% netto over na 10j? Vermogensbelasting?
- Michael C.
- Newbie

- Contacteer:
Dat is juist, maar je kan het geld ook uitlenen en de spaarrekening van die andere persoon in pand nemen. Vervolgens moet je creatief genoeg zijn om het doel van die lening te bepalen. Da's echt niet zo moeilijk.Yaris schreef:Zelfs al woonde die zus in België. Het stomste wat je kunt doen is je spaargeld op een rekening op iemand anders zijn naam te zetten.
Ik werk trouwens in een firma waarvan het salaris van de buitenlandse werknemers grotendeels op een rekening gestort wordt in het buitenland op naam van één van hun famillieleden. Sommigen kunnen dat zonder één enkel probleem, want sommigen landen laten fiscale aftrek van gedane stortingen toe zonder identificatie van de genieter. En we spreken hiet over zeer hoge salarissen.
als je via de site van nibc een termijnrekening wil openen krijg je de wizard om een zicht of spaarrekening te openen te zien...
Er is geen zichtrekening, enkel een spaarrekening en een getrouwheidsrekening (beiden zijn spaarrekeningen).
Je opent eerst 1 van die 2 en eens je die hebt, kan je intekenen op een termijnrekening. Je schrijft dan een bedrag over van je spaar/getrouwheidsrekening naar je termijnrekening.
Je opent eerst 1 van die 2 en eens je die hebt, kan je intekenen op een termijnrekening. Je schrijft dan een bedrag over van je spaar/getrouwheidsrekening naar je termijnrekening.
sluit ik me bij aan al kun je voor het eerste jaar altijd opteren voor een spaarrekening met hoge getrouwheidspremie als je zeker bent dat je het geld minstens 1 jaar kunt missen, De netto opbrengst zowel bij Rabobank als NIBC is momenteel hoger dan zo'n termijnrekening op 1 of 2 jaar al is het met een spaarrekening altijd afwachten hoe de basisrente gaat evolueren.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---