5000 Eur enkele dagen overbruggen, hoe doe ik dat??
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
Re: 5000 Eur enkele dagen overbruggen, hoe doe ik dat??
Is dat inderdaad zo, dat een IBAN-overschrijving steeds een dag langer duurt dan een 'Belgische' overschrijving?? Goed om weten...
Dat was iemand die het kon weten, namelijk de moderator van Rabobank. Die schreef:Vaganzza schreef:Nu ik eraan denk: er was iemand op het forum die meldde dat als je via de IBAN overschrijving werkt het een dag langer duurt.
Rabobank.be schreef:Er is effectief een verschil in de manier waarop BBAN overschrijvingen (in het xxx-xxxxxxx-xx formaat) en de IBAN overschrijvingen (in het XXxx xxxx xxxx xxxx formaat) worden verwerkt.
Reden hiervoor is dat het om twee aparte betaalsystemen gaat. De nationale overschrijvingen in BBAN-formaat worden verwerkt langs het UCV (Uitwisselings Centrum en Verrekening). De IBAN-overschrijving verlopen via het SEPA betalingssysteem.
Momenteel is de uitvoeringstermijn voor SEPA overschrijving nog iets langer dan voor UCV betalingen. Dat heeft te maken met de overgangsfase naar het Europese SEPA betalingsverkeer dat momenteel nog iets minder strikt gereguleerd is op het vlak van uitvoeringstermijnen dan de UCV overschrijvingen. Bij Rabobank.be worden SEPA overschrijvingen in elk geval niet langer 'vastgehouden' dan normale overschrijvingen. Een ingevoerde overschrijvingsopdracht wordt met de eerstvolgende uitgaande overschrijvingsbatch uitgevoerd.
In de toekomst zal het UCV betalingssysteem waarschijnlijk volledig verdwijnen en zullen enkel nog SEPA betalingen toegelaten zijn. Gaandeweg zullen ook de uitvoeringstermijnen voor SEPA overschrijvingen verder wettelijk ingekort worden zodat deze betalingen in de toekomst ook sneller zullen verlopen.
Op dit ogenblik heeft u nog een klein voordeel om een overschrijving op de klassieke manier uit te voeren. Uitgaande SEPA overschrijvingen worden wel iets vaker per dag verwerkt, tot in de namiddag, waar uitgaande UCV overschrijvingen via Rabobank.be maar tot 's middags verwerkt kunnen worden.
Oef, 't staat erop
Geen extra zorgen dus.
't was op zijn Belgisch gedaan, zolang dat ik die keuze krijg doe ik 't zo.
Have fun en bedankt voor al jullie nuttige feedback!!

't was op zijn Belgisch gedaan, zolang dat ik die keuze krijg doe ik 't zo.

Have fun en bedankt voor al jullie nuttige feedback!!
Er opstaan is één, er aan kunnen is nog iets anders.
Weet je zeker dat je 5000 euro kan afhalen ? met mastercard of cash ? banken zetten zeker op de laatste beperkingen zonder voorafgaandelijke verwittiging
Weet je zeker dat je 5000 euro kan afhalen ? met mastercard of cash ? banken zetten zeker op de laatste beperkingen zonder voorafgaandelijke verwittiging
Het zal aan het loket moeten als je het in 1x wil afhalen. Online kan je bij Belfius wel je limieten aanpassen (Via 'Mijn kaarten( > 'Limieten wijzegen') maar er staat bij:
Je kan dus niet meer dan 2500 per dag zetten en afhalen met je kaart.De hieronder vermelde limieten zijn van toepassing voor transacties uitgevoerd met uw debetkaart op alle, via uw kantoor, gekoppelde rekeningen samen. De opvragingen op niet-Dexia-toestellen zijn beperkt tot maximum 650 EUR per dag.
Gewenste kaartlimieten
Afnamelimiet per dag*: XXXX EUR maximum 2.500,00 EUR
Afname en betalingslimiet per week*: XXXX EUR maximum 10.000,00 EUR
Belfius maakt geen probleem tot 5000 cash, bij uitzondering. Maar ze hebben wel liever enkele dagen vooraf verwittigen.
Een cheque is een andere optie.
Bij Argenta daarentegen helpen ze je niet verder, zeker niet voor een cheque als je niet in je 'eigen' kantoor gaat. Ze zien wel dat je klant bent, maar meer in detail kunnen ze niet zien.
Is dat service??
't heeft te maken met de verdiensten die ze krijgen per bewerking dat ze voor je doen heb ik menen te verstaan. Zoals je in een andere winkel zou gaan. Vind ik eigenlijk nogal eigenaardig.
Een cheque is een andere optie.
Bij Argenta daarentegen helpen ze je niet verder, zeker niet voor een cheque als je niet in je 'eigen' kantoor gaat. Ze zien wel dat je klant bent, maar meer in detail kunnen ze niet zien.
Is dat service??

Moet je eens bij Bank van de Post proberen om 5k af te halen.
Als je belt met de vraag 'kan ik 5k cash afhalen van mijn rekening' dan antwoorden ze 'daar mogen wij om veiligheidsredenen niet op antwoorden'. Als je aan het loket aankomt dan krijg je als antwoord dat je daarvoor eerst moet bellen
Mijn rekening is daar intussen al een tijdje opgezegd.
Als je belt met de vraag 'kan ik 5k cash afhalen van mijn rekening' dan antwoorden ze 'daar mogen wij om veiligheidsredenen niet op antwoorden'. Als je aan het loket aankomt dan krijg je als antwoord dat je daarvoor eerst moet bellen

Mijn rekening is daar intussen al een tijdje opgezegd.
Wablief?!
Vind ik eigenlijk best grappig... "the secrecy of my job prevents me from knowing what I am doing"