Auto lening
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
Auto lening
Momenteel zijn we op de uitkijk om een nieuwe wagen te kopen.
Er zal een groot deel uit spaargeld betaald worden en een klein deel uit een financiering.
Iemand tips/trics over autofinanciering?
Thuisbank en ook andere banken raadplegen?
Laat maar horen, ben benieuwd...
Er zal een groot deel uit spaargeld betaald worden en een klein deel uit een financiering.
Iemand tips/trics over autofinanciering?
Thuisbank en ook andere banken raadplegen?
Laat maar horen, ben benieuwd...
Re: Auto lening
als je ni echt een voorkeur hebt voor een merk, zijn er wel merken die een gratis krediet geven bij een nieuwe auto.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
zal er vanaf hangen hoe je dit uitspeeld. Als je op voorhand zegt gebruik te maken van hun krediet wordt dit uiteraard verrekend.Davy V schreef:Gratis krediet staat gelijk aan geen of minder korting op uw wagen.
Mijn mening hierover is simpel koop een auto waarvoor je niet moet lenen.
Kun je geen kopen ga dan te voet of met de fiets.
En spaar u geld tot je er wel een kunt kopen. Een auto is nog altijd een luxe product en niet levensnoodzakelijk.
Voor een woning kan ik nog begrip opbrengen vooral als je uw belastingsvoordeel rekent maar dan nog is de regel van niks te kopen die je niet kunt veroorloven.
Lenen tegen 0% wat vele auto dealers aanbieden is eigelijk boerebedrog ! Voor niks gaat de zon op en daar stopt het ook mee.
De rente van u lening zit verrekend in het aankoop bedrag !
Ga je naar een garage en ge vraagt prijs voor een wagen en plots zwaai je met geld dan zal je wel zien hoeveel die 0 % eigenlijk wel is.
Misschien cru gezegd maar als iedereen dit principe zou toepassen dan ging vandaag niet de helft van de wereld failliet zijn.
Kun je geen kopen ga dan te voet of met de fiets.
En spaar u geld tot je er wel een kunt kopen. Een auto is nog altijd een luxe product en niet levensnoodzakelijk.
Voor een woning kan ik nog begrip opbrengen vooral als je uw belastingsvoordeel rekent maar dan nog is de regel van niks te kopen die je niet kunt veroorloven.
Lenen tegen 0% wat vele auto dealers aanbieden is eigelijk boerebedrog ! Voor niks gaat de zon op en daar stopt het ook mee.
De rente van u lening zit verrekend in het aankoop bedrag !
Ga je naar een garage en ge vraagt prijs voor een wagen en plots zwaai je met geld dan zal je wel zien hoeveel die 0 % eigenlijk wel is.
Misschien cru gezegd maar als iedereen dit principe zou toepassen dan ging vandaag niet de helft van de wereld failliet zijn.
Die zogezegd renteloze leningen die garages bieden zijn inderdaad boerenbedrog en steunen op 'de kleine lettertjes'. Een renteloze lening aanbieden is immers bij wet verboden...
Even reageren hierop.
De keuze van automerk laat ik echt niet afhangen van de renteloze leningen,
van de drie automerken die ons aanspreken is er geen een die trouwens renteloos lenen aanbied momenteel.
Het klopt wel dat de automarkt op zijn gat zit, dat voel je als je een offerte laat maken.
Anyway, het zijn en blijven verkopers natuurlijk.
Een klein deel financieren zullen we zowiezo doen.
Iemand meer info over de banken/thuisbank nemen of niet,...
De keuze van automerk laat ik echt niet afhangen van de renteloze leningen,
van de drie automerken die ons aanspreken is er geen een die trouwens renteloos lenen aanbied momenteel.
Het klopt wel dat de automarkt op zijn gat zit, dat voel je als je een offerte laat maken.
Anyway, het zijn en blijven verkopers natuurlijk.
Een klein deel financieren zullen we zowiezo doen.
Iemand meer info over de banken/thuisbank nemen of niet,...
-
anonymous
Hangt van je thuisbank af 
Nee, ik zou zeker bij enkele banken een simulatie laten doen. Het kost niks, en kan je in het beste geval toch wel wat opleveren.
Nee, ik zou zeker bij enkele banken een simulatie laten doen. Het kost niks, en kan je in het beste geval toch wel wat opleveren.
@Davy V,
dat klopt niet helemaal hoor.
Ben naar AXA & BNP Paribas Fortis geweest.
BNP Paribas Fortis zegt afficherentevoet 4,5% maar ik krijg 3,14% (woonlening daar ook actief)
AXA krijg ik 3,25% en geen dossierkosten
dat klopt niet helemaal hoor.
Ben naar AXA & BNP Paribas Fortis geweest.
BNP Paribas Fortis zegt afficherentevoet 4,5% maar ik krijg 3,14% (woonlening daar ook actief)
AXA krijg ik 3,25% en geen dossierkosten
Dat klopt inderdaad. De banken duiken steeds onder de rentevoet die geafficheerd is voor hun autoleningen. Dit is zeker wanneer je daar ook reeds klant bent (met beleggingen en/of reeds een hypothecair krediet hebt lopen). Toen ik informeerde 2 jaar geleden bij KBC ging er direct een groot stuk af van de geafficheerde rente zonder dat ik zelfs naar hun korting vroeg. Toen wel niet geleend maar zelf gefinancierd maar voor een autolening waar ze toen wel goedkoper dan Dexia en Landbouwkrediet.
Dus het kan zeker geen kwaad om eens rond te vragen bij verschillende banken.
Beter een goedkoop krediet bij een bank en dan een zo groot mogelijke korting bij de auto dealer bedingen.
Dus het kan zeker geen kwaad om eens rond te vragen bij verschillende banken.
Beter een goedkoop krediet bij een bank en dan een zo groot mogelijke korting bij de auto dealer bedingen.
-
anonymous
Tuurlijk dat de bank, waar je een hyp. krediet hebt) er kan ondergaan. Die hebben nog steeds je woning als onderpand. Dus voor hen quasi 0 risico.
Terwijl een andere bank dat voordeel niet heeft.
Terwijl een andere bank dat voordeel niet heeft.
Ik zet mijn auto altijd op het "verste" plaatsje aan de supermarkt en er heeft nog nooit iemand tegen gezeten. Veel mensen betalen zich blauw aan fitness -en andere abonnementen maar als ze naar de supermarkt gaan zetten ze hun wagen het liefst aan de deur waar inderdaad iedereen met zijn winkelkarretje moet passeren, maar ja dan moeten ze niet zo "ver" te voet gaan hé.Karel VS schreef: door Karel VS » 31 Juli 2012, 17:27 Wij hebben vorig jaar een auto gekocht en 't is de laatste keer dat we voor een nieuwe gegaan zijn.
Ik ben meer en meer geneigd om volgende keer voor een oud kraam te gaan van een paar 1000€ waarmee je nog een jaar of 2-3 kunt rijden. Reden: goedkoper in aankoop, goedkoper om te verzekeren en geen stress als aan de supermarkt iemand met zijn kar tegen je auto rijdt.
Ondertussen een nieuw tarief ontvangen van AXA bank
3% JKP voor looptijd van 36maanden, geen dossierkosten.
De keuze van de auto beperkt zich nog tot twee modellen
3% JKP voor looptijd van 36maanden, geen dossierkosten.
De keuze van de auto beperkt zich nog tot twee modellen
Het is AXA bank geworden en een Nissan Qashqai