Spaarrekening openen op naam van Vennootschap ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- Frank de Rijken
- Newbie
- Contacteer:
Spaarrekening openen op naam van Vennootschap ?
Is het mogelijk om een internetrekening te openen bij bijnvoorbeeld keytradebank of rabobank op naam van een vennootschap (bvba)
Re: Spaarrekening openen op naam van Vennootschap ?
Bij Rabobank.be kan dit, ook voor een BVBA.
Klik op deze link http://www.rabobank.be/nl/sparen_betale ... fault.aspx voor meer informatie.
Wat Keytrade betreft zal ik je het antwoord moeten schuldig blijven vrees ik.
Klik op deze link http://www.rabobank.be/nl/sparen_betale ... fault.aspx voor meer informatie.
Wat Keytrade betreft zal ik je het antwoord moeten schuldig blijven vrees ik.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
Voor keytrade kunnen rekeningen geopened worden voor volgende rechtvormen:
- Particulieren
- Rechtspersonen
- Beleggingsclubs
- Feitelijke verenigingen
- Onverdeeldheden
- Mede-eigendommen
Details voor de verschillende documenten kan je vinden bij keytrade onder de link
http://www.keytradebank.com/nl/support/doccenter
Voor heel concrete vragen kan je ook gewoon mailen (of bellen) naar keytrade.
Normaal reageren ze vrij goed en snel (natuurlijk zaterdag op zondag nacht zal het iets minder snel zijn natuurlijk ;-)
Hoop dat dit je een beetje in de goede richting zet. In ieder geval veel plezier met de bvba.
- Particulieren
- Rechtspersonen
- Beleggingsclubs
- Feitelijke verenigingen
- Onverdeeldheden
- Mede-eigendommen
Details voor de verschillende documenten kan je vinden bij keytrade onder de link
http://www.keytradebank.com/nl/support/doccenter
Voor heel concrete vragen kan je ook gewoon mailen (of bellen) naar keytrade.
Normaal reageren ze vrij goed en snel (natuurlijk zaterdag op zondag nacht zal het iets minder snel zijn natuurlijk ;-)
Hoop dat dit je een beetje in de goede richting zet. In ieder geval veel plezier met de bvba.
Heb al jaren een spaarrekening voor mijn BVBA. Enige nadeel is dat je ALTIJD roerende voorheffing betaalt... onafhankelijk van de verkregen rente...
Dit in tegenstelling met een spaarrekening als particulier. Moet je dus wel rekening mee houden, persoonlijk vind ik het voor een BVBA niet interesssant om geld te sparen... een buffer ja, doch sparen...
?
Het teveel aan geld kan je steeds via een management-fee overboeken op je privé, en ja, betaal je natuurlijk wel wat belasting op.
Je boekhouder zal je hier perfect over informeren.
Eigenlijk heb je dus de keuze, op je BVBA belastingen betalen of privé....
Dit in tegenstelling met een spaarrekening als particulier. Moet je dus wel rekening mee houden, persoonlijk vind ik het voor een BVBA niet interesssant om geld te sparen... een buffer ja, doch sparen...

Het teveel aan geld kan je steeds via een management-fee overboeken op je privé, en ja, betaal je natuurlijk wel wat belasting op.
Je boekhouder zal je hier perfect over informeren.
Eigenlijk heb je dus de keuze, op je BVBA belastingen betalen of privé....
- Frank de Rijken
- Newbie
- Contacteer:
Bedankt voor de tipLuc B. schreef:....Enige nadeel is dat je ALTIJD roerende voorheffing betaalt......
Je betaalt zelfs veel meer dan die 15% RV! De intresten komen bij je winst en dus betaal je daar belastingen op. Percentage hangt af van de vennootschapsvorm etc maar is ALTIJD veel meer dan 15%.Frank de Rijken schreef:Bedankt voor de tipLuc B. schreef:....Enige nadeel is dat je ALTIJD roerende voorheffing betaalt......
Edit: de 15%RV die de bank aftrekt trek je in de vennootschap ook af als kost. Dus wat je betaalt op de intrest is enkel de vennootschapsbelasting.
En als je geen winst maakt (de crisis, meneer) kan je het wel terugkrijgen omdat je die belasting dan niet verschuldigd bent.JurgenG schreef:Je betaalt zelfs veel meer dan die 15% RV! De intresten komen bij je winst en dus betaal je daar belastingen op. Percentage hangt af van de vennootschapsvorm etc maar is ALTIJD veel meer dan 15%.Frank de Rijken schreef:Bedankt voor de tip
Edit: de 15%RV die de bank aftrekt trek je in de vennootschap ook af als kost. Dus wat je betaalt op de intrest is enkel de vennootschapsbelasting.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Kan je nieuwe spaarrekeningen openen voor een BVBA zonder die in de oprichtingsacte of elders te laten registreren?
http://www.ikbenkmo.be/mijn-bedrijf/opt ... nderneming" onclick="window.open(this.href);return false;bartgo schreef:Kan je nieuwe spaarrekeningen openen voor een BVBA zonder die in de oprichtingsacte of elders te laten registreren?
Die link van Luc gaat enkel over het bankrekeningnummer (zichtrekening) dat bij de KBO bekend moet zijn. Dat moet je dus niet doen voor elke spaarrekening die je opent...