Meerdere spaar- of getrouwheidsrekeningen
Meerdere spaar- of getrouwheidsrekeningen
Waarom kan ik bij NIBC geen 2e of 3e spaarrekening openen? Idem voor getrouwheidsrekening. Ik spaar al heel mijn leven voor verschillende doelen of m.a.w. ik gebruik verschillende spaarrekeningen als kassa's voor verschillende doelen, bv: "wonen" - "auto" - "vakanties" - enz. Ik houd die zaken graag gescheiden, dat schept klaarheid. Als er op een bepaald spaarboekje te veel staat om aan directe noden te voldoen, dan kan er geld naar een termijnrekening gaan die aan dat betrokken spaarboekje gelinkt is, en zo behoud ik een mooi overzicht. Bij een gewone bank kan dat dus wel, bij Moneyou ook, al hebben zij (nog) geen termijnrekeningen.
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: Meerdere spaar- of getrouwheidsrekeningen
Bij onze opstart hebben wij ervoor gekozen om de zaken zo eenvoudig mogelijk te houden. Eén van de gevolgen van die keuze is dat er per persoon slechts 1 type rekening kan worden geopend.
in het kader van de nakende wetgeving is het trouwens onduidelijk of de situatie met meerdere rekeningen zal kunnen blijven bestaand. er bestaat discussie over of de beperking tot 6 soorten rekeningen ook deze zogenaamde "sub rekeningen" omvat of enkel slaat op hoofdrekeningen.
in het kader van de nakende wetgeving is het trouwens onduidelijk of de situatie met meerdere rekeningen zal kunnen blijven bestaand. er bestaat discussie over of de beperking tot 6 soorten rekeningen ook deze zogenaamde "sub rekeningen" omvat of enkel slaat op hoofdrekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Inderdaad, eenvoudig voor jullie! maar voor de klant? Hoe noemt men dat?
Even hierop reageren.
Momenteel hebben wij (koppel) één spaarrekening bij NIBC Direct.
Vermoedelijk willen we binnenkort een getrouwheidsrekening openen.
Als ik het goed voorheb is het dus enkel mogelijk om 1 spaar en 1 getrouwheidsrekening bij jullie te hebben?
Is het mogelijk om de getrouwheidsrekening op naam van mijn kind te plaatsen? Onder onze account.
Momenteel hebben wij (koppel) één spaarrekening bij NIBC Direct.
Vermoedelijk willen we binnenkort een getrouwheidsrekening openen.
Als ik het goed voorheb is het dus enkel mogelijk om 1 spaar en 1 getrouwheidsrekening bij jullie te hebben?
Is het mogelijk om de getrouwheidsrekening op naam van mijn kind te plaatsen? Onder onze account.
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Als koppel kan u en een spaarrekening en een getrouwheidsrekening bij ons hebben. Het is zo dat bij NIBC-Direct elke "relatie" kan beschikken over de 2 vormen van spaarrekeningen. Onder een "relatie" verstaan wij een individu of 2 mensen samen (al dan niet getrouwd of samenwonenend)
Elk van deze mensen moet meerderjarig zijn en fysiek + fiscaal in België wonen.
Concreet kan je dus zelf 2 rekeningen openen, nog eens 2 met bijvoorbeeld je partner of meerderjarig kind of met gelijk welke andere persoon.
Ik hoop dat dit één en ander heeft verduidelijkt, mocht dat niet het geval zijn laat gerust weten of neem even contact op met ons contactcenter op 0800 63 500
Elk van deze mensen moet meerderjarig zijn en fysiek + fiscaal in België wonen.
Concreet kan je dus zelf 2 rekeningen openen, nog eens 2 met bijvoorbeeld je partner of meerderjarig kind of met gelijk welke andere persoon.
Ik hoop dat dit één en ander heeft verduidelijkt, mocht dat niet het geval zijn laat gerust weten of neem even contact op met ons contactcenter op 0800 63 500
Een spaarboekje voor een relatie van bv 4 personen is niet voorzien zeker ? ( bv broers maar kunnen ook niet verwanten zijn )
Sommige pipos leven in een commune
Dan zal er wel geen enkele vrijstelling rv gelden voor 4 maar voor 2 wel . Eigenlijk is dat discriminatie van de wetgever
Sommige pipos leven in een commune
Dan zal er wel geen enkele vrijstelling rv gelden voor 4 maar voor 2 wel . Eigenlijk is dat discriminatie van de wetgever
Komt het er dan op neer dat je eigenlijk per tegenrekening, 1 spaarrekening en 1 getrouwheidsrekening kan openen?
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Een spaarboekje met 4 titularissen kan niet bij ons.
Per tegenrekening kunnen meerdere spaarrekeningen geopend worden. Bij het aanvaarden van de eerste storting kijkt men immers naar de tenaamstelling van die tegenrekening. In het geval men een individuele rekening opent kan de tegenrekening een gezamenlijke rekening zijn (omgekeerd kan niet) In dat geval kan men dus vanop de gezamenlijke tegenrekening een spaar- en getrouwheidsrekening openen op naam van partner 1, hetzelfde op naam van partner 2 en hetzelfde op beide namen. Het maximum in dit geval is dus 6.
Per tegenrekening kunnen meerdere spaarrekeningen geopend worden. Bij het aanvaarden van de eerste storting kijkt men immers naar de tenaamstelling van die tegenrekening. In het geval men een individuele rekening opent kan de tegenrekening een gezamenlijke rekening zijn (omgekeerd kan niet) In dat geval kan men dus vanop de gezamenlijke tegenrekening een spaar- en getrouwheidsrekening openen op naam van partner 1, hetzelfde op naam van partner 2 en hetzelfde op beide namen. Het maximum in dit geval is dus 6.
Het openen van een nieuwe rekening kan dat wanneer je bent ingelogd?
Mogelijkheid tot reactie aub?ThijsVDB schreef:Het openen van een nieuwe rekening kan dat wanneer je bent ingelogd?
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Sorry Thijs, je reactie was even uit het zicht verloren. Wij werken aan de mogelijkheid om in de e-banking omgeving een spaarrekening te openen van het type dat je nog niet hebt, dus zonder door het aanvraagformulier opnieuw te doorlopen. Aangezien dit nogal wat technische wijzigingen en controles met zich meedraagt, zal dit wel spijtig genoeg niet meer voor dit jaar kunnen gereleased worden.
De enige manier om momenteel dus een nieuwe rekening aan te vragen is terug het aanvraagformulier invullen, daar aanduiden dat je al klant bent (je moet dan geen gebruikersnaam opgeven, je gebruikt namelijk je reeds bestaande gebruikersnaam voor je nieuwe rekening). Als de identiteitskaart die je ons bij je eerste aanvraag opstuurde trouwens nog altijd geldig is, moet je ook geen nieuwe recto verso kopieën opsturen.
De enige manier om momenteel dus een nieuwe rekening aan te vragen is terug het aanvraagformulier invullen, daar aanduiden dat je al klant bent (je moet dan geen gebruikersnaam opgeven, je gebruikt namelijk je reeds bestaande gebruikersnaam voor je nieuwe rekening). Als de identiteitskaart die je ons bij je eerste aanvraag opstuurde trouwens nog altijd geldig is, moet je ook geen nieuwe recto verso kopieën opsturen.