Termijnrekening NIBC 5j
TIP
Termijnrekening NIBC 5j
Wat vinden jullie van de NIBC termijnrekening op 5jaar @ 2,14% netto.
De moeite om een bedrag vast te zetten?
Re: Termijnrekening NIBC 5j
Termijnrekening is nooit een slecht idee. Natuurlijk is er onzekerheid over de voorheffing (na de verkiezingen of in 2015 wordt dat 30 %, denk ik). En over de evolutie van de rente. Persoonlijk zou ik spreiden in looptijden, bijvoorbeeld één op 5 jaar en één op 10 jaar, dan doe je altijd een goede zaak met een deel van je inleg.
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Denk van eveneens in te tekenen ( termijnrekening 5 j), hopelijk een betrouwbare bank, geen ervaring met deze.
Persoonlijk heb ik zelf ook termijnrekeningen voor al te samen weinig geld.MeOnline schreef:Wat vinden jullie van de NIBC termijnrekening op 5jaar @ 2,14% netto.
Lager risico. Lagere opbrengst, maar dus gegarandeerd.
Termijnrekeningen is goed voor spreiding, denk ook aan tak21, wat fondsen, wat aandelen of bevaks, een obligatie meepikken, ...
Zo doe ik het en zie jaar na jaar de totale rente% toenemen.
Ik maak ook fouten, maar in de long run, moet het meer opbrengen.
Veel succes
- beleggertje85
- Newbie
- Contacteer:
Ik heb enkele dagen geleden een termijnrekening geopend bij Me Direct op 3 jaar netto: 2,40%
Betere rente dan NIBC op 5 jaar geeft Me Direct 2,55%
mss het overwegen waard?
Betere rente dan NIBC op 5 jaar geeft Me Direct 2,55%
mss het overwegen waard?
twijfel ik ook aan... maar heb toch zo wat twijfels... te hoge rentes, maltese garantiefonds, kweet het niet...
Spaargeld bij MeDirect valt onder het Maltees waarborgfonds. Malta heeft iets meer dan 400.000 inwoners. Stel dat 100.000 spaarders elk 100.000 euro bij MeDirect sparen dan is dat samen 10 miljard euro. Als MeDirect omvalt moet iedere Maltees dus 25.000 euro ophoesten om alle spaarders te vergoeden. Ofwel zien die spaarders dan niets van hun geld terug ofwel komt er revolutie op Malta.
- beleggertje85
- Newbie
- Contacteer:
Gezonde economische vooruitzichten
Fitch vindt ook de activa van de Maltese banken van veel hogere kwaliteit dan in Cyprus en het bankentoezicht is er veel beter geregeld. De exposure van Cypriotische banken tegenover Griekenland was bijvoorbeeld zeer groot. De exposure van de Maltese banken tegenover de eurozone is volgens Fitch erg beperkt. (opmerking Financelab: wat op zich geen argument is natuurlijk. De vraag is wat de exposure dan wel is)
Fitch verwijst tenslotte naar de gezonde economische groei in Malta. Het IMF voorspelt 1,3 1,8% in 2014.
De kredietbeoordeelaar geeft Malta een A+ rating met stabiele vooruitzichten. Voor Cyprus is dat B met een negatieve vooruitzichten.
Fitch vindt ook de activa van de Maltese banken van veel hogere kwaliteit dan in Cyprus en het bankentoezicht is er veel beter geregeld. De exposure van Cypriotische banken tegenover Griekenland was bijvoorbeeld zeer groot. De exposure van de Maltese banken tegenover de eurozone is volgens Fitch erg beperkt. (opmerking Financelab: wat op zich geen argument is natuurlijk. De vraag is wat de exposure dan wel is)
Fitch verwijst tenslotte naar de gezonde economische groei in Malta. Het IMF voorspelt 1,3 1,8% in 2014.
De kredietbeoordeelaar geeft Malta een A+ rating met stabiele vooruitzichten. Voor Cyprus is dat B met een negatieve vooruitzichten.
Yaris, uw stelling klopt, maar:
* Al eens uitgerekend hoeveel er in België op de spaarrekeningen/termijnrekeningen ed staat? Als dit zelfde in België gebeurt, dan is dit hetzelfde geval
* Die garantie is niet haalbaar. Daarom zullen de staten/Europa er alles aan doen zodat die banken niet kunnen omvallen (nationalisatie, steun, ....)
* Al eens uitgerekend hoeveel er in België op de spaarrekeningen/termijnrekeningen ed staat? Als dit zelfde in België gebeurt, dan is dit hetzelfde geval
* Die garantie is niet haalbaar. Daarom zullen de staten/Europa er alles aan doen zodat die banken niet kunnen omvallen (nationalisatie, steun, ....)