FINB
TIP
Re: FINB
Ik was vandaag FINB aan het bekijken en kom tot dezelfde conclusie.
Als het te mooi is om waar te zijn dan is het waarschijnlijk te mooi om waar te zijn.
ps
Er zit nog een ander rare berekening in het voorstel
Je koopt aan voor 250.000 en hebt kosten voor 45.000 of dus 295.000 in totaal
maar de quotiteit is 80% dus normaal gezien kun je maar 200.000 lenen en geen 295.000.
Tenzij de interestvoet ineens veel hoger ligt dan de 3.56 %
Die rentevoet is trouwens 1-1-1 en kan dus verdubbelen in het worst scenario.
Voort blijft de vraag over of die 8% werkelijk correct is
Voort blijft de vraag of die 45.000 wel gegarandeerd is -- bij een beurscrisis kun je die 45.000 ook nog kwijtgeraken en kan je het volledige kapitaal terugbetalen.
ps - quotiteit is de geschatte verkoopwaarde onder gedwongen situaties dus eigenlijk mag ik niet eens 250.000 gebruiken maar slechts 230.000 of zo
Bij een gewone lening betaal je inderdaad meer geld per maand
maar je betaalt ook kapitaal terug en dat is zeker.
Als het te mooi is om waar te zijn dan is het waarschijnlijk te mooi om waar te zijn.
ps
Er zit nog een ander rare berekening in het voorstel
Je koopt aan voor 250.000 en hebt kosten voor 45.000 of dus 295.000 in totaal
maar de quotiteit is 80% dus normaal gezien kun je maar 200.000 lenen en geen 295.000.
Tenzij de interestvoet ineens veel hoger ligt dan de 3.56 %
Die rentevoet is trouwens 1-1-1 en kan dus verdubbelen in het worst scenario.
Voort blijft de vraag over of die 8% werkelijk correct is
Voort blijft de vraag of die 45.000 wel gegarandeerd is -- bij een beurscrisis kun je die 45.000 ook nog kwijtgeraken en kan je het volledige kapitaal terugbetalen.
ps - quotiteit is de geschatte verkoopwaarde onder gedwongen situaties dus eigenlijk mag ik niet eens 250.000 gebruiken maar slechts 230.000 of zo
Bij een gewone lening betaal je inderdaad meer geld per maand
maar je betaalt ook kapitaal terug en dat is zeker.
Re: FINB
Beste,
Dat kan je toch niet voor waar aannemen. Ik ben even op hun site gaan kijken en daar staan nog voorbeelden van jaren geleden. Sommige pagina's werken niet eens.
Afvoeren die handel !
Mvg,
Dat kan je toch niet voor waar aannemen. Ik ben even op hun site gaan kijken en daar staan nog voorbeelden van jaren geleden. Sommige pagina's werken niet eens.
Afvoeren die handel !
Mvg,