variabel of vast
TIP
variabel of vast
wat zou het interessants zijn voor een herfinanciering,zit nu bij argenta aan 4,1% op 21,5 jaar nog vaste rentevoet,heb bij KBC onderhandeld en ik krijg 3,12% op 20 jaar vast,of 2,70% 10/5/5 (+2/-2),ik ga nu nog eens bij fortis horen want die gaan er misschien nog onder gaan,de variabele denk ik dat toch beter is in die zin dat de eerste 10 jaar 2,7% is en daarna kan het max 4,1% worden in 'worst case'
ik hou zeker rekening met de kosten en ga zelfs nog een stuk bijlenen.Iemand tips of goeie raad?
ik hou zeker rekening met de kosten en ga zelfs nog een stuk bijlenen.Iemand tips of goeie raad?
-
BeginnendBelegger
- Full Member

- Contacteer:
Re: variabel of vast
Wat biedt Argenta je?
Voor herfinancieringen zouden ze absoluut niet onder de 3% gaan?...
Voor herfinancieringen zouden ze absoluut niet onder de 3% gaan?...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Argenta biedt voor herfinanciering 3,75 vast 20 jaar en 2,5 1/1/1(+3/-3) 20 jaar wat zeker niet interessant is, misschien als ik voorleg wat ik bij andere banken krijg dat ze nog zakken maar heb daar eigenlijk toch geen goeie feeling met dat personeel
Zoals ik ook tegen iemand anders reeds zei ga er maar van uit dat je best case bij variabel op 20j toch niet zal halen. Klinkt heel mooi maar is onrealistisch.
Kan je trouwens kapitaal extra nemen zonder uit te geven?
Wij hebben 3j ingekort, betalen de kosten zelf. Over 2? jaar doen we een uitbouw maar zullen de marktsituatie danbekijken.
De lage rente gaat wel nog een tijdje aanhouden maar geloof niet dat dit nog 20j zal zijn
Kan je trouwens kapitaal extra nemen zonder uit te geven?
Wij hebben 3j ingekort, betalen de kosten zelf. Over 2? jaar doen we een uitbouw maar zullen de marktsituatie danbekijken.
De lage rente gaat wel nog een tijdje aanhouden maar geloof niet dat dit nog 20j zal zijn
ja maar als je 10 jaar aan 2,7% krijgt en daarna in worst case komt er 2% bij is dat nog geen ramp,en dan kan er eventueel nog eens bekeken worden wat er het best is :-)
-
maarten1984
- Newbie

- Contacteer:
ik heb gisteren een vaste rentevoet gekregen van 2.86 op 23j bij delta loyd. geen enkele andere bank had me dit tot nu toe gegeven!
Maar wat ik heel erg interessant vond, was hun voorstel voor de 10/5/5 op 20jaar. ik krijg een rentevoet van 2.25% , mijn lening w niet alleen met 3 jaar ingekort, ik doe ook nog eens een voordeel van 15.000 euro, en dit in het slechtste geval, dwz als de rentevoet over 10 jaar verdubbeld en dit de volgende 10 jaar ook blijft.
wat denken jullie van dergelijk voorstel ?
Maar wat ik heel erg interessant vond, was hun voorstel voor de 10/5/5 op 20jaar. ik krijg een rentevoet van 2.25% , mijn lening w niet alleen met 3 jaar ingekort, ik doe ook nog eens een voordeel van 15.000 euro, en dit in het slechtste geval, dwz als de rentevoet over 10 jaar verdubbeld en dit de volgende 10 jaar ook blijft.
wat denken jullie van dergelijk voorstel ?
das inderdaad een mooi voorstel,ga daar ook eens horen hoeveel % kon het dan stijgen,normaal kan het alleen maar verdubbelen zeker?
ikzelf ben ook in onderhandeling en argenta verzekerde mij dat het enkel kan verdubbelen.
Een van hun voorstellen was 10/5/5 2,75% cap3
Maar ze verzekerden mij dat het hoogstens kan stijgen met 2,75 en geen 3.
Een van hun voorstellen was 10/5/5 2,75% cap3
Maar ze verzekerden mij dat het hoogstens kan stijgen met 2,75 en geen 3.
Ja mij hebben ze ook gezegd dat het kan verdubbelen, tot hiertoe vind ik kbc (10/5/5 op 20 jaar 2,7% +2-2) het interessantst,dat verdubbeld niet, kan alleen 2% stijgen 'worst case' als ik natuurlijk ergens 2,7 of minder krijg voor 20 jaar vast is da mooi meegenomen
-
maarten1984
- Newbie

- Contacteer:
ja idd, het kan hooguit verdubbelen bij mij, dus 2,25% kan naar 5.5 gaan. meer dan verdubbelen kan normaal gezien niet zei de bankier tegen mij. (allez dat kan wel, maar de bank zal nooit meer aanrekenen dan het dubbel).
dus als ik dat hier zo lees is 2.25 voor een 10/5/5 een heel goed voorstel ! heb het voor alle zekerheid nog es nr 2 banken doorgestuurd, je weet maar nooit of ze er nog onder gaan ;-)
hij wist me ook te zeggen dat argenta bijna altijd pleit voor een 7/3/3 om weet ik welke reden, ma dat dat niet zo goed zou zijn... de 10/5/5 lijkt mij daarentegen wel ok, hoewel ik altijd absoluut tegen variabel ben geweest, kan ik nu niet rond de feiten kijken :-) geld besparen is geld besparen...
dus als ik dat hier zo lees is 2.25 voor een 10/5/5 een heel goed voorstel ! heb het voor alle zekerheid nog es nr 2 banken doorgestuurd, je weet maar nooit of ze er nog onder gaan ;-)
hij wist me ook te zeggen dat argenta bijna altijd pleit voor een 7/3/3 om weet ik welke reden, ma dat dat niet zo goed zou zijn... de 10/5/5 lijkt mij daarentegen wel ok, hoewel ik altijd absoluut tegen variabel ben geweest, kan ik nu niet rond de feiten kijken :-) geld besparen is geld besparen...
hier kan je zien welke tarieven argenta aangeboden heeft aan spaargids bezoekersmaarten1984 schreef: hij wist me ook te zeggen dat argenta bijna altijd pleit voor een 7/3/3 om weet ik welke reden, ma dat dat niet zo goed zou zijn...
https://www.spaargids.be/sparen/hypothe ... genta.html" onclick="window.open(this.href);return false;
dus inderdaad vooral 7/3/3
Ja maar het is nog interessanter als je 10/5/5 hebt aan 2.25% met cap 2 (+2-2) dan kan het in worst case binnen 10 jaar op 4,25 staan ipv 4.5