Periodiek beleggen bij DB
TIP
Periodiek beleggen bij DB
Ik wil een periodieke belegging starten bij DB voor een 100 euro per maand.
Volgens mijn profielbepaling komen de 3 volgende fondsen te voorschijn. Welke van deze 3 fondsen zouden jullie hier uit nemen en waarom ? Alvast bedankt
1. Ethna AKTIV E-T
2. Carmignac Patrimoine A Eur acc
3. Private Invest Best Managers Acc
Volgens mijn profielbepaling komen de 3 volgende fondsen te voorschijn. Welke van deze 3 fondsen zouden jullie hier uit nemen en waarom ? Alvast bedankt
1. Ethna AKTIV E-T
Re: Periodiek beleggen bij DB
Neem ze alle drie en verdeel je inleg. Niet of of maar en en. Steek niet al je geld in één fonds. Beter vele kleintjes dan één groot.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
inderdaad, neem ze alle drie. Ze zijn alledrie defensief maar toch kunnen er mee profiteren van een stijging van de beurs.
100 EUR. is wel wat weinig. Kan je geen 150 EUR. vrijmaken en dan verdelen 50-50-50.
100 EUR. is wel wat weinig. Kan je geen 150 EUR. vrijmaken en dan verdelen 50-50-50.
Klopt wat je zegt maar het probleem is dat ze bij DB 8 euro per lijn aanrekenen voor hun effectenrekening en als je meerdere fondsen voor slechts kleine bedragen belegd vreet dat toch aan je rendement met die 8 euro per lijn. Deze belegging is voor de kindjes. De bedoeling was de 100 euro actie die aan deze belegging verbonden is mee te pakken als je gedurende 18 maanden elke maand 100 euro belegd. Na die 18 maanden kan ik dan nog stoppen als ik wil.Yaris schreef:Neem ze alle drie en verdeel je inleg. Niet of of maar en en. Steek niet al je geld in één fonds. Beter vele kleintjes dan één groot.
Maak dan je keuze met Morningstar. Bekijk op Morningstar:
- het aantal sterren
- de rating: neutral, bronze, silver, gold
- de koersgrafiek: vergelijk de prestaties van het fonds met die van de index en het gemiddelde van de categorie
- het rendement over de verschillende looptijden
- de fondsanalyse
- het aantal sterren
- de rating: neutral, bronze, silver, gold
- de koersgrafiek: vergelijk de prestaties van het fonds met die van de index en het gemiddelde van de categorie
- het rendement over de verschillende looptijden
- de fondsanalyse
Je kunt ook starten met 1 fonds voor 100 euro per maand en nà 1 jaar starten met een 2de fonds. Het eerste fonds kan je ook tussentijds verkopen.
Neem de eerste 2.peter schreef:Ik wil een periodieke belegging starten bij DB voor een 100 euro per maand.
1. Ethna AKTIV E-T
Bekijk de samenstelling van het 3de en, als ik me niet vergis, zal je zien dat de andere 2 erin aanwezig zijn.
Dat kun je makkelijk checken met de X-Ray Analyzer van Morningstar.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Wat is de meerwaarde van die private best manager ?
Luc bij verkoop passer je ook aan de fiscus...maar ik ben het wel eens met jouw dat je misschien beter spaart voor een groter bedrag in één fonds in één aankoop moment; bv per jaar of per trimester. Na een paar jaar heb je dan ook een mix. Ik zou er ook meer nemen dan 3. Inspiratie kun je opdoen bij 'mijn Kapitaal"
Zelf snap ik ook niet zo goed de voordelen aan zo'n spaaarformules a la keytrade of DB. Geven mij gebonden gevoel...je kunt dikwijls niet vrij verkopen. Ja OK je kunt dan CP zonder kosten aankopen.
Verder ook geen liefhebber van DB. Hoewel de plaatselijke contact persoon in hetk antoor zijn best deed kwam het geheel weinig service gericht over.(zoek maar eens naar ervaringen hier op spaargids; ben blijkbaar niet de enige)
Verder is het op ethisch vlak een gifzwarte bank en er zijn hardnekkige geruchten dat de EU stresstest speciaal werd aangepast om DB niet te laten zakken.
Wil je toch een spaarformule misschien eens kijken bij Keytrade. Ze hebben er Ethna in distributie versie (dividend uitkerend= minder belasting bij verkoop) Wil je instappen met lage kosten of gratis zonder spaarformule...Medirect.
Wil je het onderste uit de kan op gebied van goedkoop=degiro
Spijtig dat ik hier Rabo niet kan aan toevoegen; de keuze aan goeie mix fondsen is er voorlopig erg beperkt.
Fortuneo is een optie voor test aankopers.
Wil je weten wat waar te koop is ?
voor-de-fondsbelegger-jukebox-tunes-fun ... 00-30.html
Luc bij verkoop passer je ook aan de fiscus...maar ik ben het wel eens met jouw dat je misschien beter spaart voor een groter bedrag in één fonds in één aankoop moment; bv per jaar of per trimester. Na een paar jaar heb je dan ook een mix. Ik zou er ook meer nemen dan 3. Inspiratie kun je opdoen bij 'mijn Kapitaal"
Zelf snap ik ook niet zo goed de voordelen aan zo'n spaaarformules a la keytrade of DB. Geven mij gebonden gevoel...je kunt dikwijls niet vrij verkopen. Ja OK je kunt dan CP zonder kosten aankopen.
Verder ook geen liefhebber van DB. Hoewel de plaatselijke contact persoon in hetk antoor zijn best deed kwam het geheel weinig service gericht over.(zoek maar eens naar ervaringen hier op spaargids; ben blijkbaar niet de enige)
Verder is het op ethisch vlak een gifzwarte bank en er zijn hardnekkige geruchten dat de EU stresstest speciaal werd aangepast om DB niet te laten zakken.
Wil je toch een spaarformule misschien eens kijken bij Keytrade. Ze hebben er Ethna in distributie versie (dividend uitkerend= minder belasting bij verkoop) Wil je instappen met lage kosten of gratis zonder spaarformule...Medirect.
Wil je het onderste uit de kan op gebied van goedkoop=degiro
Spijtig dat ik hier Rabo niet kan aan toevoegen; de keuze aan goeie mix fondsen is er voorlopig erg beperkt.
Fortuneo is een optie voor test aankopers.
Wil je weten wat waar te koop is ?
voor-de-fondsbelegger-jukebox-tunes-fun ... 00-30.html
Ik vind al die spaarplannen nonsens. Ze zijn duur of je hangt er voor jaren aan vast of je kunt niet verkopen wat je wil wanneer je wil zonder kleerscheuren. Bij Rabobank teken je vanaf 100 euro gratis in op alle fondsen, aan je eigen tempo en in alle vrijheid. Toegegeven, hun aanbod is niet enorm groot maar wel veelzijdig genoeg voor de modale belegger.
Bij Keytrade kan je reeds beleggen vanaf 25 EUR en dit zelfs per maand, kwartaal of per jaar. Als je meerdere kleine beleggingen wilt in fondsen, is Keytrade de betere keuze. Na 5 jaar is het kostenvrij en met de recente uitbreiding van de fondsen heb je duidelijk een beter aanbod dan voorheen.stany schreef:inderdaad, neem ze alle drie. Ze zijn alledrie defensief maar toch kunnen er mee profiteren van een stijging van de beurs.
Volgens mij moet je bij Deutsche Bank 100 EUR per fonds/maand periodiek beleggen. 50-50-50 kan dus niet. Of interpreteer ik hun website dan verkeerd? Ik kan me natuurlijk ook vergissen. En je moet er natuurlijk ook de 8 EUR/lijn betalen per jaar, zelfs al bezat je een fonds slechts één dag.
Het voordeel is wel dat deze plannen je discipline opleggen waar anders wel eens de verleiding kan ontstaan om te zeggen "deze maand niet, schat".Yaris schreef:Ik vind al die spaarplannen nonsens. ...

"... want ik heb hoofdpijn." ?
Duidelijk geen klant van Keytrade. Niet duur, vanaf 5 jaar maar afkopen kost weinig, vanaf €25 per maand, overal 0% instapkosten, ook voor Carmiagnac/Ethna, ideaal voor een luie belegger zoals ik.Yaris schreef:Ik vind al die spaarplannen nonsens. Ze zijn duur of je hangt er voor jaren aan vast of je kunt niet verkopen wat je wil wanneer je wil zonder kleerscheuren. Bij Rabobank teken je vanaf 100 euro gratis in op alle fondsen, aan je eigen tempo en in alle vrijheid. Toegegeven, hun aanbod is niet enorm groot maar wel veelzijdig genoeg voor de modale belegger.
Heb een aantal jaren ook aan zo'n actie meegedaan bij DB, 100 euro ontvangen, ethna en Carmignac P gekocht en na bijna 3 jaar met winst verkocht en de kosten voor DB waren 2x2x8 of 32 euro een stuk minder dan dat cadeauke 100 euro. En die 8 euro per lijn die ze bij DB rekenen is de toestand per 31 december dacht ik, dus als de koers goed is kun je beter verkopen in december dan januari ...
Maar het systeem bij Keytrade werkt idd veel soepeler en is gratis alleen is de keuze uit fondsen daar beperkt tot een lijst van 40 maar voor beginnende beleggers zeker een aanrader.
Maar het systeem bij Keytrade werkt idd veel soepeler en is gratis alleen is de keuze uit fondsen daar beperkt tot een lijst van 40 maar voor beginnende beleggers zeker een aanrader.
het gras is altijd groener aan de overkant