De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik had het dan nog niet eens over de Russische crisis maar over de Griekse crisis. Die staat ons ook nog te wachten.
op BB gelezen dat de olie steeg tot ineens het begon te dalen, vandaar dat ineens alles meeging naar ondernickname schreef:Wat is er gebeurd dat vanaf 16 uur alles naar beneden ging ?
niet vergeten tegendraads te doen
BB? Een forum of site?Jhn schreef:op BB gelezen...
sorry: BinckBank
http://finance.yahoo.com/video/stocks-b ... 08354.html" onclick="window.open(this.href);return false;
I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.
ah ok, bedankt :-)Jhn schreef:sorry: BinckBank
Ik was net aan het kijken om wat shell-aandelen te kopen. Ik zal nog wat geduld oefenen om ze nog wat goedkoper te kunnen oppikken.
Mvg,
Geblin
Mvg,
Geblin
Daar dacht ik ook aan, maar sommigen raden dit af!Geblin schreef:Ik was net aan het kijken om wat shell-aandelen te kopen. Ik zal nog wat geduld oefenen om ze nog wat goedkoper te kunnen oppikken.
Mvg,
Geblin
Geen idee waarom, volgens hen geen speciaal aandeel...
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Misschien omdat Shell pas rendabel is met een olieprijs vanaf $70-75. 
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ik zie niet direct een reden waarom olie niet rond de 60 zou blijven gaan. Laatste bull ging van onder de 30 naar 140. Dus alle cijfertjes daartussen zijn echt wel mogelijk.
Heb in dit kader ook een voorspelling gelezen voor goud richting 400-500. Kan dan toch ook? 't Is maar hoe je goud afweegt. Tegenover een munt ($, +inflatie over een periode, rekening houden met geen renteopbrengst) of tegenover de olieprijs, wat toch zowat de belangrijkste grondstof is die wereldwijd verhandeld wordt.
Heb in dit kader ook een voorspelling gelezen voor goud richting 400-500. Kan dan toch ook? 't Is maar hoe je goud afweegt. Tegenover een munt ($, +inflatie over een periode, rekening houden met geen renteopbrengst) of tegenover de olieprijs, wat toch zowat de belangrijkste grondstof is die wereldwijd verhandeld wordt.
Niet vergeten Shell heeft ook een grote gasdivisie, ze zijn niet 100% afhankelijk van de ruwe olie. En de olieprijs zal wel weer omhoog, de arabieren kunnen misschien wel leven met deze prijs maar ik denk dat ze er ook liever wat meer aan overhouden. Nu willen ze gewoon eens tonen dat ze nog steeds de markt kunnen controleren.Spruitekop schreef:Misschien omdat Shell pas rendabel is met een olieprijs vanaf $70-75.
Mvg,
Geblin
@Geblin
Waarom zou de olieprijs weer stijgen?
Misschien moeten we leren leven met een langdurige lage olieprijs. Goed voor economie.
Alleen moet er snel stabiliteit komen, want anders zullen beurskoersen steeds verder zakken.
Misschien moeten we leren leven met een langdurige lage olieprijs. Goed voor economie.
Volgende maand heb ik nog wat geld beschikbaar, ik dacht eerst mijn Unilever positie aan te vullen maar met de huidige dip lijkt het mij Shell te worden.
Het enige olieproducerende land die niet al te veel last heeft van deze prijs is Saoedi-Arabië, hun begroting is in evenwicht rond de 60 a 65$ per barrel. De andere landen hun begroting is pas in evenwicht bij hogere prijzen, dus deze landen zullen hun wel hun productie terugschroeven zodat er een lager aanbod is en de prijs dus weer de hoogte zal ingaan. Misschien niet direct, maar het zal niet al te lang duren. Rusland zal een van de eersten zijn om dit te doen denk ik, gezien ze daar nu al in zwaar weer zitten.Monrose schreef:@Geblin
Misschien moeten we leren leven met een langdurige lage olieprijs. Goed voor economie.Alleen moet er snel stabiliteit komen, want anders zullen beurskoersen steeds verder zakken.
Met vriendelijke groet,
Gebin
@Geblin
Mes snijdt aan twee kanten. Lagere productie van sommige landen, is lagere inkomsten terwijl andere landen die in geldnood zitten misschien dat gat gaan vullen. Aanbod is groter dan de vraag. Da's het probleem denk ik. Aanbod en vraag moet eerst in evenwicht komen. Vooral vraag zou naar boven moeten maar met de sombere economische activiteiten zal dat niet makkelijk zijn.
Mes snijdt aan twee kanten. Lagere productie van sommige landen, is lagere inkomsten terwijl andere landen die in geldnood zitten misschien dat gat gaan vullen. Aanbod is groter dan de vraag. Da's het probleem denk ik. Aanbod en vraag moet eerst in evenwicht komen. Vooral vraag zou naar boven moeten maar met de sombere economische activiteiten zal dat niet makkelijk zijn.