Beleggen in fondsen
TIP
Beleggen in fondsen
Ik zou graag willen beleggen in verschillende fondsen. Nu vroeg ik mij af waar ik dit het beste kan doen? Keytrade, MeDirect, Rabobank? Andere? Iemand goede / slechte ervaringen met één van deze?
Re: Beleggen in fondsen
Allemaal hebben ze hun voor- en nadelen.
Persoonlijk ben ik wel fan van Rabobank; het feit dat je op de meeste van hun fondsen geen gekke kosten moet betalen, scheelt je direct wat winst.
Carl
Persoonlijk ben ik wel fan van Rabobank; het feit dat je op de meeste van hun fondsen geen gekke kosten moet betalen, scheelt je direct wat winst.
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Pas gestart bij MD, goede ervaring met de helpdesk.
Dat je ervaring met hun helpdesk hebt is op zich al geen goede referentie.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
HO, Yaris wat ga je daar kort door de bocht. Een helpdesk is er om je te helpen...dit kan ook gewoon zijn dat je iets niet begrijpt als beginnende belegger of als gevorderde belegger een extra product op je verlanglijst hebt. En soms inderdaad ook met problemen....
Het meest volledige bank/broker aanbod heb je bij keytrade van bankrekening tot de meest courante beleggingen met uitzondering misschien van een goed aanbod pensioensparen daarvoor is RABO de marktleider. En bij rabo kan je ook een beperkt aantal fondsen kopen in een (voorlopig ?) verouderde webomgeving.
Deutsche Bank weinig ethisch en medewerkers staan flink onder druk waardoor service soms laag is.
De goedkoopste voor de durver De GIRO.
Binckbank weet niet goed welke richting ze uit willen met de fondsen op dit moment.....
Medirect ruim aanbod, eerlijk overzicht, in het begin wat opstart foutjes. KBL is de motor achter hun fondsen aanbod.
OOk spaarformules....
Het meest volledige bank/broker aanbod heb je bij keytrade van bankrekening tot de meest courante beleggingen met uitzondering misschien van een goed aanbod pensioensparen daarvoor is RABO de marktleider. En bij rabo kan je ook een beperkt aantal fondsen kopen in een (voorlopig ?) verouderde webomgeving.
Deutsche Bank weinig ethisch en medewerkers staan flink onder druk waardoor service soms laag is.
De goedkoopste voor de durver De GIRO.
Binckbank weet niet goed welke richting ze uit willen met de fondsen op dit moment.....
Medirect ruim aanbod, eerlijk overzicht, in het begin wat opstart foutjes. KBL is de motor achter hun fondsen aanbod.
OOk spaarformules....
Persoonlijk ook voorstander van de fondsen via Rabobank.
@Yaris, iedereen kan Rabo niet promoten, er kunnen verschillende redenen zijn om MD te contacteren, waaronder nieuwe producten, snelle en duidelijke response. Rabo heeft dan waarschijnlijk geen helpdesk !!!!!!!!!.
De site van Rabobank is duidelijk genoeg. Ik hoef hun helpdesk niet op te bellen voor bijkomende uitleg.
We gaan het maar houden bij uw groot gelijk.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Yaris, bij Rabo hebben ze wel een helpdesk hoor. Als er een flink bedrag op de lopende rekening stond word je gecontacteerd om dit gunstiger te laten renderen ....
Yaris is het echt waar dat jij bij iedere post ten gunste van Rabo een shirt krijgt van hun ten ziel gereden wielrennersclub ?
Dat je pro Rabo bent OK maar ook aan Rabo zijn er beperkingen en dit niet willen onderzien ?
Yaris is het echt waar dat jij bij iedere post ten gunste van Rabo een shirt krijgt van hun ten ziel gereden wielrennersclub ?
Dat je pro Rabo bent OK maar ook aan Rabo zijn er beperkingen en dit niet willen onderzien ?
Waar heb ik geschreven dat ze geen helpdesk hebben? Mij hebben ze nog nooit gecontacteerd met beleggingstips. Wie zegt dat ik hun beperkingen niet wil onderkennen?
Ik ben wel al twaalf jaar een trouwe en tevreden klant. Wie van jullie kan dat van zijn bank zeggen? Sommige mensen hier veranderen vlugger van bank dan van onderhemd.
Ik ben wel al twaalf jaar een trouwe en tevreden klant. Wie van jullie kan dat van zijn bank zeggen? Sommige mensen hier veranderen vlugger van bank dan van onderhemd.
Ik doe dus aan pensioensparen bij BNPP en dat is dit fonds:
http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... F0GBR04NZJ" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dit fonds los verkrijgbaar?Ik krijg het allezins niet van mijn bankier.
http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... F0GBR04NZJ" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dit fonds los verkrijgbaar?Ik krijg het allezins niet van mijn bankier.
Nee. Waarom zou je dat willen aankopen buiten het pensioensparen? Er zijn genoeg soortgelijke fondsen met nog betere rendementen.
@Yaris.Ik ben zelf bij BNPP en als ik dit fonds koop dan hoef ik er geen bewaarloon op te betalen.Dat bewaarloon begint wat de spuigaten uit te lopen dan (richting 1000 € per jaar).
Ok ik zou ook met heel mijn hebben en houden kunnen verhuizen naar andere bank,maar begint daar aan.
Ok ik zou ook met heel mijn hebben en houden kunnen verhuizen naar andere bank,maar begint daar aan.
Koop fondsen bij Rabobank. Daar betaal je geen instapkosten noch bewaarloon. Als je je pensioenspaarfonds nu naar Rabobank overzet krijg je 75 euro cadeau. Ze hebben daar hetzelfde pensioenspaarfonds als bij BNP Paribas.