Nieuwe rekenmodule "Herziening hypothecaire lening"- vraagje
TIP
Nieuwe rekenmodule "Herziening hypothecaire lening"- vraagje
Ik heb een vraag in verband met de nieuwe rekenmodule “herziening hypothecaire lening” op de website van de Spaargids.
Om het belastingvoordeel te berekenen moet je het “marginaal tarief” invullen.
Is dit dan de gemiddelde aanslagvoet die vermeld staat op de belastingaangifte van vorig jaar?
Zoniet, waar kan ik dit terugvinden?
Met dank voor de reacties en de hulp!
Om het belastingvoordeel te berekenen moet je het “marginaal tarief” invullen.
Is dit dan de gemiddelde aanslagvoet die vermeld staat op de belastingaangifte van vorig jaar?
Zoniet, waar kan ik dit terugvinden?
Met dank voor de reacties en de hulp!
Re: Nieuwe rekenmodule "Herziening hypothecaire lening"- vra
Had ook al in de andere thread geantwoord, maar zal het hier ook doen dan.
De hypothecaire aftrek wordt fictief van uw loon afgetrokken vooraleer er belastingen worden op geheven.
Je moet nagaan hoe hoog uw loon (en evt dat van uw partner) is om te weten in welke belastingsschijf dit normaal belast werd.
Bijvoorbeeld: je verdient bruto 35.000€/jaar, daar wordt 3040€ van afgetrokken dat niet belast wordt. Het bedrag 31.960€ (35.000€ - 3.040€) tot 35.000€ valt in de schijf die aan 45% belast wordt. 45% is wat je dient in te vullen.
(net even gezocht online voor de schijven, deze lijkt up to date: http://www.taxworld.be/taxworld/fiscale ... gType=2067" onclick="window.open(this.href);return false;)
De hypothecaire aftrek wordt fictief van uw loon afgetrokken vooraleer er belastingen worden op geheven.
Je moet nagaan hoe hoog uw loon (en evt dat van uw partner) is om te weten in welke belastingsschijf dit normaal belast werd.
Bijvoorbeeld: je verdient bruto 35.000€/jaar, daar wordt 3040€ van afgetrokken dat niet belast wordt. Het bedrag 31.960€ (35.000€ - 3.040€) tot 35.000€ valt in de schijf die aan 45% belast wordt. 45% is wat je dient in te vullen.
(net even gezocht online voor de schijven, deze lijkt up to date: http://www.taxworld.be/taxworld/fiscale ... gType=2067" onclick="window.open(this.href);return false;)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.