Defensief of eigenwijs fonds
TIP
Defensief of eigenwijs fonds
Ik heb een vrij gediversifieerde portefeuille van mixfondsen en heb YTD een rendement van 12,5%. Ik ben hier voor dit jaar eigenlijk al tevreden mee en zou graag defensievere mixfondsen in portefeuille steken. Ik had gedacht aan Rouvier patrimoine, maar het feit dat hier voor 66% in Duitse Bunds zit op korte termijn met dus gegarandeerde negatieve rente houd mij een beetje tegen. Hebben jullie eventueel voorstellen voor defensieve of eigenwijze fondsen die het eventueel slechter doen in goede tijden, maar beter in slechte tijden? Dit ter compensatie van mijn andere fondsen. Mijn portefeuille bestaat uit:
LU0148742835 DWS Multi Opportunities FC
LU0323578657 FVS multi opportunities
LU0219442380 MFS meridean global total return
LU0638558717 Ruffer
LU0136412771 Ethna
Blackrock global allocation
LU0211332563 FRANKIN TEMPLETON A EUR
LU0395794307 JPM global income
Enige tips?
LU0148742835 DWS Multi Opportunities FC
LU0323578657 FVS multi opportunities
LU0219442380 MFS meridean global total return
LU0638558717 Ruffer
LU0136412771 Ethna
Blackrock global allocation
LU0211332563 FRANKIN TEMPLETON A EUR
LU0395794307 JPM global income
Enige tips?
Re: Defensief of eigenwijs fonds
LU0599946893 DWS Concept Kaldermorgen.
Is van hetzelfde fondsenhuis als DWS Multi Opportunities,met zelfde strategie en momenteel nog meer cash om te gebruiken bij opportuniteiten. Is ook wat defensiever met meer obligaties dan aandelen, terwijl dit voor DWS MO omgekeerd is.
Is van hetzelfde fondsenhuis als DWS Multi Opportunities,met zelfde strategie en momenteel nog meer cash om te gebruiken bij opportuniteiten. Is ook wat defensiever met meer obligaties dan aandelen, terwijl dit voor DWS MO omgekeerd is.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Carmignac Patrimoine
M&G optimal income Euro Class A-H Gross Shares Acc (Hedged)
Invesco balanced risk allocation
DNCA Invest Eurose
Invesco pan european high income fund
M&G optimal income Euro Class A-H Gross Shares Acc (Hedged)
Invesco balanced risk allocation
DNCA Invest Eurose
Invesco pan european high income fund
Ik had ook al aan Invesco gedacht, maar weet niet goed welke strategie ze volgen. In 2011 inderdaad mooie stijging terwijl de beurzen het slechter deden. Daarna wat zwakker. Nu is de vraag: is dit een defensiever fonds? Ik zie alleen dat ze een mooie verhouding aandelen, obligaties en grondstoffen hebben. Hun denkwijze en strategie vind ik niet terug.
Van dat laatste gemengd europees fonds heb ik maar voor 200 euro gekocht. Ik weet ook niet goed wat hun politiek is. Misscien zijn er mensen die iets meer weten. Bij M&G heb je nog een ander mixfonds iets volatieler : M&G dynamic allocation.