Pandwissel
TIP
Pandwissel
Een jaar geleden heb ik mij zelf een appartement gekocht: 331.000eur inc registratierechten, notariskosten, .... Hiervan heb ik 195.000eur geleend. Nu vroeg ik mij het volgende af: Indien ik het appartement zou verkopen binnen enkele jaren voor 310.000eur, heb ik dan recht om dit bedrag volledig te investeren in een nieuwe woning? Ik zou die 310.000eur willen investeren en de rest van mijn lening (ongeveer 150.000eur) verderzetten om bijvoorbeeld mij een woning van 500.000eur (inc kosten) te willen kopen. Of ben ik verplicht om eerst mijn lening van mijn appartement af te betalen?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen
Hopelijk kunnen jullie mij helpen
Re: Pandwissel
Volgens mij kan dat maar niet zonder kosten. Het hangt af van de goodwill van de bank en als het een grootbank is, is de kans kleiner. Zij zullen u liever volledig de lening laten terugbetalen(met wederbeleggingsvergoeding) en dan opnieuw terug opnemen.(met dossierkosten)
Ook zal je een nieuwe hypotheek moet hebben want de huidige kan niet meer dienen daat het gehypotheceerd goed verkocht wordt.
Ik heb een analoog probleem gehad maar dat is al minstens 20 jaar geleden. Bestaande lening in één keer afbetaald en nieuwe lening aangegaan. Dat was nog de periode dat als de bank meedeelde dat dat zo moest, dat was dat zo. ik stelde me daar geen vragen bij. vandaag zou het niet meer waar geweest zijn.
Neem rechtstreeks contact met uw bank en je zal snel weten wat kan en wat niet. In het beste geval heb je enkel hypotheekkosten. In het slechtste geval: hypothekosten, nieuwe SSV, dossierkosten en wederbeleggingsveegoeding.
Ook zal je een nieuwe hypotheek moet hebben want de huidige kan niet meer dienen daat het gehypotheceerd goed verkocht wordt.
Ik heb een analoog probleem gehad maar dat is al minstens 20 jaar geleden. Bestaande lening in één keer afbetaald en nieuwe lening aangegaan. Dat was nog de periode dat als de bank meedeelde dat dat zo moest, dat was dat zo. ik stelde me daar geen vragen bij. vandaag zou het niet meer waar geweest zijn.
Neem rechtstreeks contact met uw bank en je zal snel weten wat kan en wat niet. In het beste geval heb je enkel hypotheekkosten. In het slechtste geval: hypothekosten, nieuwe SSV, dossierkosten en wederbeleggingsveegoeding.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.