1% ipv 3% op de Beobank Visa kaart
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: 1% ipv 3% op de Beobank Visa kaart
Als je veel geld uitgeeft in USD kan je kiezen voor een CC met 0% currency exhange costs.
Zo is er maar één van BKCP. Andere kaarten rekenen gemiddeld tussen de 1% en 1.6%.
Als je 20k usd uitgeeft bespaar je zo'n 320 euro. Alleen is de vraag is BKCP een goeie of slechte bank. In een van de comments stond dat wanneer de rente omhoog gaat deze enkel geld voor nieuwe klanten? Dat lijkt mij straf! Iemand ervaring met deze bank?
Zo is er maar één van BKCP. Andere kaarten rekenen gemiddeld tussen de 1% en 1.6%.
Als je 20k usd uitgeeft bespaar je zo'n 320 euro. Alleen is de vraag is BKCP een goeie of slechte bank. In een van de comments stond dat wanneer de rente omhoog gaat deze enkel geld voor nieuwe klanten? Dat lijkt mij straf! Iemand ervaring met deze bank?
Is ook gedoemd om te verdwijnen aangezien BKCP binnenkort opgaat in Beobank.
-
- Newbie
- Contacteer:
Tiens, ik zie niks mis op hun website. 3% de eerste drie maanden, daarna 1% onder de 100€ en 0,5% erboven.336 schreef:Schandalig. Vooral omdat ze nog steeds adverteren dat je 3% krijgt. Dit is gewoon frauduleus!
Voor mij kunnen ze zoveel of zo weinig cashback geven als ze zelf willen, maar ik verwacht wel eerlijk en transparante communicatie.
Wat is de volgende stap? 20% cashback beloven, maar enkel geldig het eerste uur?
-
- Full Member
- Contacteer:
Als je nu nog eentje aanvraagt, kunnen ze dat contract zomaar ongedaan maken éénmaal beide banken fuseren? Toch jammer dat de enigste bank die 0% wisselkoers kosten aanrekend van de markt verdwijnd.Didymus schreef:Is ook gedoemd om te verdwijnen aangezien BKCP binnenkort opgaat in Beobank.
Ze kunnen opzeggen conform hun algemene voorwaarden. Een klantenrelatie met een bank is gelukkig niet voor het leven en dat geldt voor beide partijen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wel, ik heb vandaag mijn brief ontvangen en die lijkt me toch voor interpretatie vatbaar.zapp0880 schreef: Voor wie een brief ontving, lijkt me nu toch ook niet zoveel tekstexegese nodig te zijn om ze juist te begrijpen![]()
Letterlijk:
"U geniet nog altijd 1% korting op al uw aankopen tot en met €100.
Op aankoopbedragen groter dan €100 krijgt u 0.5% korting."
Welke cashback krijgen we bij een aankoop van pakweg €120?
a) 60 cent (€120 x 0.5%)
b) € 1,1 (€100 x 0.1% + €20 x 0.5%)
Antwoord b) lijkt me het meest logisch en eerlijk maar banken kennende...
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 21 oktober 2015, 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Aangezien men spreekt over een "aankoopbedrag" lijkt het me eerder antwoord a) te worden.CarpeNoctem schreef:Wel, ik heb vandaag mijn brief ontvangen en die lijkt me toch voor interpretatie vatbaar.zapp0880 schreef: Voor wie een brief ontving, lijkt me nu toch ook niet zoveel tekstexegese nodig te zijn om ze juist te begrijpen![]()
Samengevat:
- vanaf 1/1/2016
- 1% voor aankopen tot 100€, daarboven 0,5%
- tot max 100 euro 'korting' per jaar.
Letterlijk:
"U geniet nog altijd 1% korting op al uw aankopen tot en met €100.
Op aankoopbedragen groter dan €100 krijgt u 0.5% korting."
Welke cashback krijgen we bij een aankoop van pakweg €120?
a) 60 cent (€120 x 0.5%)
b) € 1,1 (€100 x 0.1% + €20 x 0.5%)
Antwoord b) lijkt me het meest logisch en eerlijk maar banken kennende...
Anders zou er staan: "op het deel tot 100 EUR" en "op het deel boven 100 EUR".
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Klopt. 1% tot 100€. Vanaf je erboven zit, krijg je maar 0,5%.
Vandaag ook mijn brief ontvangen. Gaat in vanaf 01/2016.
Q8 cashback tot 250€, extra world max 100€ cashback.
Vandaag ook mijn brief ontvangen. Gaat in vanaf 01/2016.
Q8 cashback tot 250€, extra world max 100€ cashback.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik hoop dat jullie zich vergissen maar ik vrees ervoor. Dit zou betekenen dat je je aankopen in de mate van het mogelijke onder de €100 moet houden?
Deze vermindering van de cashback zorgt er ook voor dat betalingen buiten de €-zone niet meer interessant zijn met een Beobank-kredietkaart.
De wisselkoerskosten liggen hoger dan bij de meeste andere kredietkaarten maar tot nog toe compenseerde de cashback dit grotendeels (tot volledig). Wie een tijd wil rondtrekken in de VS neemt dus beter een andere uitgever van kredietkaarten dan Beobank.
Deze vermindering van de cashback zorgt er ook voor dat betalingen buiten de €-zone niet meer interessant zijn met een Beobank-kredietkaart.
De wisselkoerskosten liggen hoger dan bij de meeste andere kredietkaarten maar tot nog toe compenseerde de cashback dit grotendeels (tot volledig). Wie een tijd wil rondtrekken in de VS neemt dus beter een andere uitgever van kredietkaarten dan Beobank.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Op de Brico Master Card wordt het slechts 0.5% op het ganse bedrag vanaf 1 januari.
De Visa online 1% korting kaart blijft dus wel nog intressant voor de online aankoop van grote bedragen.
Is het sop natuurlijk de kool uiteindelijk nog waard.
Uiteindelijk lijkt voor mezelf een mastercard alleen overhouden van Beobank voldoende (zolang er geen beter alternatief is).
De Visa online 1% korting kaart blijft dus wel nog intressant voor de online aankoop van grote bedragen.
Is het sop natuurlijk de kool uiteindelijk nog waard.
Uiteindelijk lijkt voor mezelf een mastercard alleen overhouden van Beobank voldoende (zolang er geen beter alternatief is).
Had ook liever die 3% gehouden maar vroeger kostte een kredietkaart geld en nu kun je ze gratis krijgen en nog 1% cashback. Koop zelf veel online, dus dat is meegenomen al zal het een stuk minder zijn dan ik gewoon ben.
het gras is altijd groener aan de overkant