Beginnersraad : Beleggen in aandelen.
TIP
Beginnersraad : Beleggen in aandelen.
Vorige week werd ik opgebeld door de KBC bank om te zeggen dat mijn termijnrekening teneinde was.
Zodus was er een nieuwe afspraak vastgelegd, en daar raden ze mij het volgende aan:
- Sivek Global Medium BE0146660932 instapkosten 2.5%, geen uitstapkosten, verkopen en aankopen wanneer je maar wilt
- Kbc Comfort 4 Life BE6216839124
- KBC termijnrekening USD 2j6M Step-Up
Wat voor mij persoonlijk het beste lijkt, is Sivek Global Medium .
Het is wel zo dat er kans is dat ik over 2 à 4 jaar geld nodig zou hebben om een aankoop van een huis te doen / bouwen.
Ik dacht eraan om nu geld te investeren in aandelen, omdat het op de bank niks opbrengt, en dan kan ik tegen een lage interest geld lenen van de bank. Ik weet niet of dit mogelijk is?
Iemand tips voor het kopen van aandelen?
Zodus was er een nieuwe afspraak vastgelegd, en daar raden ze mij het volgende aan:
- Sivek Global Medium BE0146660932 instapkosten 2.5%, geen uitstapkosten, verkopen en aankopen wanneer je maar wilt
- Kbc Comfort 4 Life BE6216839124
- KBC termijnrekening USD 2j6M Step-Up
Wat voor mij persoonlijk het beste lijkt, is Sivek Global Medium .
Het is wel zo dat er kans is dat ik over 2 à 4 jaar geld nodig zou hebben om een aankoop van een huis te doen / bouwen.
Ik dacht eraan om nu geld te investeren in aandelen, omdat het op de bank niks opbrengt, en dan kan ik tegen een lage interest geld lenen van de bank. Ik weet niet of dit mogelijk is?
Iemand tips voor het kopen van aandelen?
Re: Beginnersraad : Beleggen in aandelen.
Als je het geld over 2 tot 4 jaar wil gebruiken zou ik het op een spaarboekje laten staan. Of wil je het geld geïnvesteerd laten en dus niet gebruiken wanneer je gaat bouwen of iets kopen?
Let wel op dat je bij de aankoop van een huis maar 100 procent van de waarde van het huis kan lenen. Dus uw groot beschrijf, notariskosten en dossier kosten moet je zelf kunnen betalen en mag je dus niet lenen.
Let wel op dat je bij de aankoop van een huis maar 100 procent van de waarde van het huis kan lenen. Dus uw groot beschrijf, notariskosten en dossier kosten moet je zelf kunnen betalen en mag je dus niet lenen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Akkoord,Hilfje schreef:Als je het geld over 2 tot 4 jaar wil gebruiken zou ik het op een spaarboekje laten staan. Of wil je het geld geïnvesteerd laten en dus niet gebruiken wanneer je gaat bouwen of iets kopen?
Stel dat het huis 250.000 euro kost, en groot beschrijf, notariskosten & dossierkosten 50.000 euro is, kan er dus alsnog 250.000 geleend worden? Dat vind ik best OK. Volgens de medewerker van de KBC kan ik het geld beter investeren voor die 2 a 3 jaar, in plaats van dit op het spaarboekje van 0.15% te laten staan. Dit is nu dus ook mijn vraag, als ik stel 75.000 euro heb, kan ik beter 25.000 euro investeren in aandelen, aangezien ik toch kan gaan lenen aan pakweg 2%, en de aandelen misschien 5% zouden opbrengen, wat een winst is van 3%.
http://www.mijnkapitaal.be/fondsen/sive ... n-analyse/" onclick="window.open(this.href);return false;
ik heb even die: Sivek Global Medium BE0146660932 instapkosten 2.5%, geen uitstapkosten, verkopen en aankopen wanneer je maar wilt, bekeken.
2.5 procent aankoop kosten, 1.9 lopende kosten. En dan investeerd die ook nog eens in andere fondsen volgens mij...
Van weg blijven!!! is mijn mening...
2.5 procent aankoop kosten, 1.9 lopende kosten. En dan investeerd die ook nog eens in andere fondsen volgens mij...
Van weg blijven!!! is mijn mening...
- Kbc Comfort 4 Life BE6216839124 : hier vind ik niet veel over, ik snap ook niet wat in dit fonds zit, maar wel dat je 3 procent instapkosten hebt en 1.2 procent beheerloon. dan staat er nog 2 procent verzekerings taks, wat wilt dat zeggen? wat doet dit fonds eigenlijk?
- KBC termijnrekening USD 2j6M Step-Up : Waarom zou je een termijnrekening willen nemen in USD? Denk je dat de Dollar het beter gaat doen dan de Euro in de komende 2 jaar? Ik heb werkelijk geen idee.
Ik vind het maar gevaarlijk advies wat deze KBC medewerker u geeft en zou het niet vertrouwen. Kan natuurlijk zijn dat ik fout zit, want ik ben zelf maar een beginner.
- KBC termijnrekening USD 2j6M Step-Up : Waarom zou je een termijnrekening willen nemen in USD? Denk je dat de Dollar het beter gaat doen dan de Euro in de komende 2 jaar? Ik heb werkelijk geen idee.
Ik vind het maar gevaarlijk advies wat deze KBC medewerker u geeft en zou het niet vertrouwen. Kan natuurlijk zijn dat ik fout zit, want ik ben zelf maar een beginner.
Fondsen hebben veel kosten, en gemiddeld een lager rendement dan de beurs.
Holdings hebben een lage kostenstructuur en een gemiddeld hoger rendement dan de beurs:bv Sofina, Ackermans, Bois Sauvage, brederode, GIMV, GBL.
Holdings zal uw bank niet voorstellen want daar hebben ze helemaal zelf niks aan. Voor je naar de beurs gaat met uw spaarcentjes (holding of fonds), denk goed na hoe je zal reageren bij een daling, en koop wat je kent.
Holdings hebben een lage kostenstructuur en een gemiddeld hoger rendement dan de beurs:bv Sofina, Ackermans, Bois Sauvage, brederode, GIMV, GBL.
Holdings zal uw bank niet voorstellen want daar hebben ze helemaal zelf niks aan. Voor je naar de beurs gaat met uw spaarcentjes (holding of fonds), denk goed na hoe je zal reageren bij een daling, en koop wat je kent.
Holdings gemiddeld hoger rendement dan de beurs ?
Studie die dit bevestigd of individuele mening ?
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Wegblijven van die KBC-fondsen. Gezien marktomstandigheden geen groot bedrag ineens investeren. Eventueel wel een periodieke belegging overwegen in fonds(en) van hoge kwaliteit.
-
jantubaman
- Full Member

- Contacteer:
1. Als je het binnen 4 jaar nodig hebt, dat is een beetje een krappe periode voor een mooi rendement
2. Een gouden regel: spreid zowel in tijd, sectoren en soort beleggingen
3. Wat je kan overwegen: Fondsen (zie mijnkapitaal.be, daar staat een cursus om te beleggen met goeie adviezen), Trackers (via degiro, zeker een custody account aan maken. Je kan eenmaal per maand gratis zonder kosten investeren in een tracker, liefst fysieke) of Holdings
4. Doe aan doller cost averaging of Value Averaging of de GOGI methode van Mijn Kapitaal
5. Investeer vooral regelmatig ook als het slecht gaat
2. Een gouden regel: spreid zowel in tijd, sectoren en soort beleggingen
3. Wat je kan overwegen: Fondsen (zie mijnkapitaal.be, daar staat een cursus om te beleggen met goeie adviezen), Trackers (via degiro, zeker een custody account aan maken. Je kan eenmaal per maand gratis zonder kosten investeren in een tracker, liefst fysieke) of Holdings
4. Doe aan doller cost averaging of Value Averaging of de GOGI methode van Mijn Kapitaal
5. Investeer vooral regelmatig ook als het slecht gaat
Hallo Zeezout,zeezout schreef:Holdings gemiddeld hoger rendement dan de beurs ?
2015:
http://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs ... 40445.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2001-2011: p4 laatste paragraaf
http://.....nl/1478948-Fundamentele-waardecreatie-belgische-beursgenoteerde-bedrijven-2001-2011.html" onclick="window.open(this.href);return false;
tenslotte ook nog:
holdings-t15349.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.weghsteen.be/rendement_nl_10.2015.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
waarom zou je instapkosten betalen voor een huisfonds bij een grootbank, terwijl er andere banken zijn waar je honderden fondsen van internationale fondsenhuizen kan kopen zonder instapkosten?
there is a sucker born every minute 
Enkele basislessen
Blijf weg van funds of funds, want je betaalt 2 keer beheerskosten die je bank maar al te graag opstrijkt
Wees allergisch aan instapkosten. Er zijn genoeg banken die dat kunnen doen zonder.
Zoek je beleggingsadvies niet bij je bank, er is een fundamenteel 'conflict of interest'. Zij willen geld verdienen, en zullen daarom nooit het beste advies kunnen geven.
Spreiden is de boodschap
Beleg niet wat je geen 5 jaar kan missen.
Maak zelf je huiswerk, en beleg niet in wat je niet begrijpt.
Blijf weg van funds of funds, want je betaalt 2 keer beheerskosten die je bank maar al te graag opstrijkt
Wees allergisch aan instapkosten. Er zijn genoeg banken die dat kunnen doen zonder.
Zoek je beleggingsadvies niet bij je bank, er is een fundamenteel 'conflict of interest'. Zij willen geld verdienen, en zullen daarom nooit het beste advies kunnen geven.
Spreiden is de boodschap
Beleg niet wat je geen 5 jaar kan missen.
Maak zelf je huiswerk, en beleg niet in wat je niet begrijpt.