Veel hogere premie voor andere auto die lichtjes zwaarder is
Veel hogere premie voor andere auto die lichtjes zwaarder is
Momenteel rij ik al een goeie 6 jaar met een klein stadswagentje met 62kW. Mijn premie op jaarbasis bedraagt iets rond de 520 euro. Ik zou nu iets ruimer willen gaan en heb een auto op het oog met 72kW.
Blijkt mijn premie plots op te lopen tot 684 euro. Kan dit wel? Zo'n verschil voor 10kW.
Het is toch niet dat ik een sportwagen koop?
Ik ben trouwens 28 jaar en ongevallenvrij. Heb m'n rijbewijs sinds april 2007.
Rij 12.000km/jaar.
Blijkt mijn premie plots op te lopen tot 684 euro. Kan dit wel? Zo'n verschil voor 10kW.
Het is toch niet dat ik een sportwagen koop?
Ik ben trouwens 28 jaar en ongevallenvrij. Heb m'n rijbewijs sinds april 2007.
Rij 12.000km/jaar.
Re: Veel hogere premie voor andere auto die lichtjes zwaarder is
Verzekeringen durven jaar na jaar na jaar duurder te worden.
Zou dus kunnen dat die 520 euro sowieso 550 euro geworden zou zijn.
Bel eens met je verzekeringsman/vrouw en vraag uitleg!
Zeker niet zo laten en een afdoende uitleg eisen. Je bent wel onder de 30 natuurlijk dat kan het em ook wel doen.
Zou dus kunnen dat die 520 euro sowieso 550 euro geworden zou zijn.
Bel eens met je verzekeringsman/vrouw en vraag uitleg!
Zeker niet zo laten en een afdoende uitleg eisen. Je bent wel onder de 30 natuurlijk dat kan het em ook wel doen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wel neen, maar een verzekering gaat niet enkel over het vermogen, hé? Misschien is de nieuwe wagen met 72kW gewoon duurder, en dus duurder om te verzekeren tegen diefstal.Kevva schreef:Het is toch niet dat ik een sportwagen koop?
Misschien houdt de verzekeringsmaatschappij rekening met de statistische kans op diefstal? Ik kan me voorstellen dat de kans dat een Dacia wordt gestolen kleiner is dan de kans dat een VW wordt gestolen.
Zoals Voodoo zei: enkel de maatschappij weet waarom. Bel hen en vraag het hen. Als het antwoord je niet aanstaat, dan zeg je "dan ga ik wel elders kijken voor een verzekering"
Misschien kan er dan alsnog iets. Jammer dat we in een maatschappij leven waar je dit soort nonsens dreigementen moet gebruiken om niet bestolen te worden, maar so be it.
Hate the game, not the player.
Nu net ook prijs gevraagd via BNP Paribas (AG Insurance) en daarna via een makelaar. En die komen exact evenveel uit!
Moet die makelaar dan geen %-tje krijgen?
Je makelaar zal zijn % wel hebben hoor...
Moet je je geen'zorgen om maken
Je kan eens op een ander gaan horen. Lijkt mij het beste op dit moment
Moet je je geen'zorgen om maken
Je kan eens op een ander gaan horen. Lijkt mij het beste op dit moment
Voor iemand van 28 lijkt mij dat wel een zeer hoge prijs. Als er een omnium in zit, lijkt mij dat een zeer lage prijs. Of zit er een kleine omnium in (dan hangt de premie ook af van de catalogusprijs en merk en zo).
Ofwel ben je een brokkenmaker, of woon je in Brussel.
Maatschappijen weten het ook niet altijd, ze gaan gewoon uit van hun statistieken. Maatschappijen redeneren niet dat een jongere roekeloos rijdt, of te weinig ervaring heeft of zo. Ze zien gewoon in hun statistieken dat die het meest schade veroorzaken. De reden waarom is niet belangrijk.
Ik zou gokken op PNP of Optimco (Optimco als je max 1 ongeval in fout hebt en max twee ongevallen in totaal).
Ofwel ben je een brokkenmaker, of woon je in Brussel.
Maatschappijen weten het ook niet altijd, ze gaan gewoon uit van hun statistieken. Maatschappijen redeneren niet dat een jongere roekeloos rijdt, of te weinig ervaring heeft of zo. Ze zien gewoon in hun statistieken dat die het meest schade veroorzaken. De reden waarom is niet belangrijk.
Ik zou gokken op PNP of Optimco (Optimco als je max 1 ongeval in fout hebt en max twee ongevallen in totaal).
Heb dus 9 jaar mijn rijbewijs en heb maar 1 ongeval gehad (hout vast houden). Dat was in 2007 (jaar van mijn rijbewijs), toen reden 2 jongeren (zonder rijbewijs) in mijn zijflank waardoor de auto perte-totale was. Die gasten reden bovendien op een afgescheiden fietspad om naar hun zeggen 'de file voorbij te steken'. Aangezien ik op dat moment links de straat van een familielid in sloeg ben ik wel in fout gesteld voor dat ongeval aangezien ik een manoeuvre uitvoerde. Ondanks 2 getuigen die in mijn voordeel praatten.
Ik weet niet hoe hoog hun boete was voor rijden zonder rijbewijs, dat werd mij nooit meegedeeld.
Mijn verzekering is het jaar nadien wel enorm gestegen maar is naarmate de jaren verstreken weer gedaald. Ik woon in Vlaanderen, dus Brussel heeft er niets mee te maken (Brussel doe ik bovendien met de trein).
Ik vond gewoon die premie gigantisch uit proportie gaan voor 10kW meer. Mijn neef kocht vorig jaar een BMW 1-reeks uit 2014 en betaalde welgeteld 20 euro meer tegenover zijn Citroën C4. BMW heeft 120PK en mijn neef is nu 23 jaar.
Ik weet niet hoe hoog hun boete was voor rijden zonder rijbewijs, dat werd mij nooit meegedeeld.
Mijn verzekering is het jaar nadien wel enorm gestegen maar is naarmate de jaren verstreken weer gedaald. Ik woon in Vlaanderen, dus Brussel heeft er niets mee te maken (Brussel doe ik bovendien met de trein).
Ik vond gewoon die premie gigantisch uit proportie gaan voor 10kW meer. Mijn neef kocht vorig jaar een BMW 1-reeks uit 2014 en betaalde welgeteld 20 euro meer tegenover zijn Citroën C4. BMW heeft 120PK en mijn neef is nu 23 jaar.
-
quixoticme81
- Full Member

- Contacteer:
het bankkantoor van BNPPF moet ook zijn procentje krijgen, hoor. Via een bankkantoor of via een makelaar, ze willen (en krijgen) allebei een procentjeKevva schreef:Nu net ook prijs gevraagd via BNP Paribas (AG Insurance) en daarna via een makelaar. En die komen exact evenveel uit!
http://dinnovatievebeurs.weebly.com
Indien het zo is dat de makelaar ook enkel bij AG heeft gesimuleerd, zal hij dezelfde prijs uitkomen.Kevva schreef:Nu net ook prijs gevraagd via BNP Paribas (AG Insurance) en daarna via een makelaar. En die komen exact evenveel uit!
Een vriend had voor zijn autoverzekering gesimuleerd bij Fortis en kreeg een belachelijke premie. Zijn makelaar gaf aan dat dat sowieso een pak goedkoper ging kunnen. Echter geeft zijn computersysteem, waarschijnlijk op basis van rijksregisternummer, aan dat er voor dezelfde client reeds een simulatie is opgemaakt en wat de bijhorende premie is.
"nougaballen" dus.
-> Via een andere maatschappij is het wel doorgegaan aan een (veel) lagere premie.
Ter info; makelaars hebben een balk waarop ze hun commissie kunnen aanduiden. Als je natuurlijk enkel je autoverzekering hebt, heb je meer kans om met veel commissie te worstelen. Eventueel kan je in dat geval familiale verzekering of brandverzekering mee in de weegschaal leggen.
Als je de laatste 54 maanden verzekerd was op uw eigen naam (of ergens vermeld stond in een polis als medebestuurder of occasioneel bestuurder), geen ongevallen gehad hebt (dat van 2007 is u al lang vergeven
) dan betaal je bij optimco voor BA en Rechtsbijstand 313,51 euro per jaar (+10 euro poliskosten het eerste jaar).
Uw bonus malus is 0 en blijft 0 ongeacht het aantal schadegevallen.
En er is de gebruikelijke gratis assistance in Belgie bij ongeval.
En dat is incl. service van een makelaar.
(en postcode die gebruikt werd is 8790, was het enige dat ik niet wist van u)
Vergeet geen bestuurdersverzekering (in gemeen recht zonder vrijstelling) : +/- 75 euro per jaar.
Volledige Assistance in Europa + vervangauto + wereldwijde reisbijstand : 98 euro
Voila, nu weet je alles.
Uw bonus malus is 0 en blijft 0 ongeacht het aantal schadegevallen.
En er is de gebruikelijke gratis assistance in Belgie bij ongeval.
En dat is incl. service van een makelaar.
(en postcode die gebruikt werd is 8790, was het enige dat ik niet wist van u)
Vergeet geen bestuurdersverzekering (in gemeen recht zonder vrijstelling) : +/- 75 euro per jaar.
Volledige Assistance in Europa + vervangauto + wereldwijde reisbijstand : 98 euro
Voila, nu weet je alles.
Bedankt Nuyttie
Wil wel goed gedekt zitten m.b.t. BA en rechtsbijstand. Heb net prijs laten berekenen bij KBC en zij doen het voor €497.72 :O wat aanzienlijk lager is dan wat BNP berekend heeft. Waar zit dat verschil dan?
Wil wel goed gedekt zitten m.b.t. BA en rechtsbijstand. Heb net prijs laten berekenen bij KBC en zij doen het voor €497.72 :O wat aanzienlijk lager is dan wat BNP berekend heeft. Waar zit dat verschil dan?
Optimco is een goede dekking. Is ook de premie voor een uitgebreide dekking rechtsbijstand (en als dat niet genoeg is, voor 10 euro meer heb je zelfs een onafhankelijke rechtsbijstandsverzekering).
De BA verzekering is wettelijk vast gelegd. Veel verschil zit daar niet in. Enkel de gratis bijstand kan verschillen of de vervangauto tijdens herstelling. Maar voor een verschil van 180 euro per jaar zou ik niet twijfelen.
Welk verschil ? Tussen KBC en AG of KBC en Optimco ?
In beide gevallen is het antwoord eigenlijk hetzelfde : nergens. Gewoon een andere onderschrijverspolitiek. KBC en AG focussen ze misschien vooral op het feit dat je geen 30 bent nog 'maar' 9 jaar rijbewijs hebt.
Optimco focust zich op uw vijf laatste jaren schadevrij.
De BA verzekering is wettelijk vast gelegd. Veel verschil zit daar niet in. Enkel de gratis bijstand kan verschillen of de vervangauto tijdens herstelling. Maar voor een verschil van 180 euro per jaar zou ik niet twijfelen.
Welk verschil ? Tussen KBC en AG of KBC en Optimco ?
In beide gevallen is het antwoord eigenlijk hetzelfde : nergens. Gewoon een andere onderschrijverspolitiek. KBC en AG focussen ze misschien vooral op het feit dat je geen 30 bent nog 'maar' 9 jaar rijbewijs hebt.
Optimco focust zich op uw vijf laatste jaren schadevrij.
Thanks. Heb nog nooit over Optimco gehoord. Zal er deze week eens verder naar kijken. Touring is ook heel goedkoop maar service is blijkbaar niet zo goed.
Wil ook wel bij een betrouwbare firma verzekerd zijn.
Wil ook wel bij een betrouwbare firma verzekerd zijn.