Herziening en woonbonus 2016 (niet 2015)
TIP
Herziening en woonbonus 2016 (niet 2015)
Hallo,
1. Ik heb een hypotheek en mandaat lopen sinds 2013. Ik ben langs geweest bij wat banken en eigen bank en zou een aanzienlijk bedrag uitsparen (totaal en maandaflossing) door de lagere rentes nu. Nu zei een vriendin me dat het effect heeft op mijn woonbonus. Het zou in 2015 geen probleem geweest zijn maar de herziening in 2016 door de regering was niet goed ofzoiets... weet iemand daar iets van? Ik kan alleen dingen vinden over 2015 en het feit dat dat geen probleem was.
2. Ik neem aan dat bij eigen bank enkel een herzieningskost bestaat en bij andere ook notariele kosten, als ik mij ook hier niet vergis?
Alvast bedankt!!
MD

1. Ik heb een hypotheek en mandaat lopen sinds 2013. Ik ben langs geweest bij wat banken en eigen bank en zou een aanzienlijk bedrag uitsparen (totaal en maandaflossing) door de lagere rentes nu. Nu zei een vriendin me dat het effect heeft op mijn woonbonus. Het zou in 2015 geen probleem geweest zijn maar de herziening in 2016 door de regering was niet goed ofzoiets... weet iemand daar iets van? Ik kan alleen dingen vinden over 2015 en het feit dat dat geen probleem was.
2. Ik neem aan dat bij eigen bank enkel een herzieningskost bestaat en bij andere ook notariele kosten, als ik mij ook hier niet vergis?
Alvast bedankt!!
MD
Re: Herziening en woonbonus 2016 (niet 2015)
1. Neen, de situatie verandert voor jou niet. Ongeacht of je een herziening laat doorvoeren of niet, van belang is de datum waarop je de initiële overeenkomst hebt gesloten. Welke maximale bedragen je kan inbrengen hangt af van het gewest waarin je woont, maar verder zal 2016 niet verschillen van 2015.
2. Correct.

2. Correct.
			Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
							Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.