Pensioensparen, geen fiskaal voordeel meer wegens swt
TIP
        Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
 - pensioensparen via fonds

Pensioensparen, geen fiskaal voordeel meer wegens swt
Ik doe reeds 20 jaar aan pensioensparen maar ik ben nu met swt en heb geen fiskaal voordeel meer. 
Is het nog interessant om daar mee verder te doen en word ik gestraft als ik geen stortingen meer doe (moet ik de bank daarvan in kennis stellen?)?

Is het nog interessant om daar mee verder te doen en word ik gestraft als ik geen stortingen meer doe (moet ik de bank daarvan in kennis stellen?)?
Re: Pensioensparen, geen fiskaal voordeel meer wegens swt
Niet interessant.  Je wordt niet gestraft.  Je moet de bank niet in kennis stellen.

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
							Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.

Hoe bent u dit te weten gekomen ?demetser schreef:Ik doe reeds 20 jaar aan pensioensparen maar ik ben nu met swt en heb geen fiskaal voordeel meer.
Zelf op swt en nog voordeel.
Estate Guru believer.
Inderdaad, zolang je een fiscaal belastbaar inkomen hebt, is het goed om te blijven verder storten. Ik veronderstel dat ge intussen reeds 60+ bent, zodat dit ook nog eens tax vrij kan. U kunt eens een simulatie doen, om te zien of U nog profijt hebt.
Indien je een fonds hebt, en reeds getaxeerd, kunt ge als swt geheel , of gedeeltelijk (beter, dan kunt ge verder storten) afhalen zonder penalisatie, maar daarvoor moet ge U beter informeren.

Indien je een fonds hebt, en reeds getaxeerd, kunt ge als swt geheel , of gedeeltelijk (beter, dan kunt ge verder storten) afhalen zonder penalisatie, maar daarvoor moet ge U beter informeren.
Ik heb de bijpassing vd werkgever in 1 keer laten uitbetalen.platin schreef:Hoe bent u dit te weten gekomen ?demetser schreef:Ik doe reeds 20 jaar aan pensioensparen maar ik ben nu met swt en heb geen fiskaal voordeel meer.
Zelf op swt en nog voordeel.
- 
				Coike

Heb wel gemerkt op mijn jaarlijkse afrekening , dat ik minder intresten op mijn pensioensparen terugtrek ? Ze houden op mijn maximum bedrag ongeveer 30 euro kosten af ( 940 wordt 910 euro )
Plus mijn intresten waren in 2014 nog ongeveer 160 euro op dat bedrag , in 2015 was dat plots 70 euro minder .Dus nu zijn mijn intresten nog ongeveer 90 euro .Ik heb een pensioenverzekering , geen fonds .Ik moet niet zo lang meer tot mijn zestigste , dus ik denk dat ik het zo maar ga laten . Ben wel van plan om dit jaar voor de eerste keer niks te storten , wil namelijk een grote reis door Oost Afrika en Zuid Afika gaan maken en kan die 940 euro goed gebruiken .

Plus mijn intresten waren in 2014 nog ongeveer 160 euro op dat bedrag , in 2015 was dat plots 70 euro minder .Dus nu zijn mijn intresten nog ongeveer 90 euro .Ik heb een pensioenverzekering , geen fonds .Ik moet niet zo lang meer tot mijn zestigste , dus ik denk dat ik het zo maar ga laten . Ben wel van plan om dit jaar voor de eerste keer niks te storten , wil namelijk een grote reis door Oost Afrika en Zuid Afika gaan maken en kan die 940 euro goed gebruiken .
					Laatst gewijzigd door Coike op 19 augustus 2016, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.