Alditalk stopt er mee
Alditalk stopt er mee
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... egel.dhtml
Kent iemand alternatieven om aan 4.5 ct te sms'en en aan 12ct te bellen?Zowel Aldi Talk als Simyo stoppen begin juni met het aanbieden van hun prepaid-aanbod. Reden is de verplichte identiteitsregistratie die de regering heeft opgelegd in de strijd tegen terreur. Aldi zegt die registratie niet te kunnen doen in haar winkels en zet daarom de prepaid-formule stop. Consumentenorganisatie Test-Aankoop betreurt dat, "want Aldi Talk was vaak de meest voordelige optie voor occasionele gebruikers van mobiele telefonie".
© Aldi.
Aldi Talk stopt vanaf 6 juni met het aanbieden van een prepaidaanbod, zo bevestigt de winkelketen op zijn website. Simyo, een merk van de Telenet groep, stopt op 7 juni.
In het kader van de strijd tegen terrorisme wil de regering het onmogelijk maken om anoniem met de gsm te bellen. Tot voor kort was dat met prepaidkaarten nog mogelijk, maar de regering voerde een verplichte identiteitsregistratie in. De gsm-operatoren krijgen tot eind juni de tijd om al hun klanten te identificeren. Kopers van nieuwe simkaarten moeten nu al geregistreerd worden.
Maar bij controles door telecomregulator BIPT werd vastgesteld dat vier operatoren de registratieverplichtingen niet respecteren. Er werden processen-verbaal opgesteld, de operatoren riskeren een boete of zelfs de schrapping van hun vergunning. Aldi Talk was niet door het BIPT betrapt, maar neemt nu zelf de beslissing om te stoppen met zijn prepaid-aanbod. Klanten moeten hun belkrediet voor 6 juni gebruiken. Indien men zijn nummer wil behouden, moet men voor die datum ook overschakelen naar een andere gsm-operator.
Re: Alditalk stopt er mee
Dat wordt in deze topic al besproken simyo-en-aldi-talk-stopt-op-7-juni-zijn ... 22416.html
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
anonymous9
U hebt duidelijk keihard de moeite gedaan om te zien of er al geen recent topic was hieromtrent.
Oepsfid509 schreef:Dat wordt in deze topic al besproken simyo-en-aldi-talk-stopt-op-7-juni-zijn ... 22416.html
- realisticview
- Sr. Member

- Contacteer:
Dommel al eens bekeken?
Ik ben over gestapt op Dommel. Ik ben gegaan voor Dommel freedom.
De procedure om over te stappen vind ik persoonlijk niet echt gebruiksvriendelijk. Ze mist vooral duidelijkheid.
Ik heb voor de activatie van de kaart van mijn vrouw toch even de helpdesk moeten bellen. Super vriendelijke helpdesk. Ik heb daar al heel wat negatieve commentaar over gehoord maar ik kan daar eerlijk gezegd niet over meespreken.
Kaartjes lagen na een 2-tal werkdagen al in de bus en de activatie duurde ook maar enkele uren.
Mijn profiel: bellen doe ik niet veel, SMS'en doe ik ook eerder sporadisch, surfen op het net beperkt zich tot maximaal een 250 MB per maand.
Als je echter wel veel surft, lijkt het mij een dure formule. Stel dat je per maand 1GB verbruikt, kom je al aan €20. Ik denk dat er goedkopere formules zijn bij dergelijk verbruik.
Hun facturen zijn gedetailleerd en correct.
De procedure om over te stappen vind ik persoonlijk niet echt gebruiksvriendelijk. Ze mist vooral duidelijkheid.
Ik heb voor de activatie van de kaart van mijn vrouw toch even de helpdesk moeten bellen. Super vriendelijke helpdesk. Ik heb daar al heel wat negatieve commentaar over gehoord maar ik kan daar eerlijk gezegd niet over meespreken.
Kaartjes lagen na een 2-tal werkdagen al in de bus en de activatie duurde ook maar enkele uren.
Mijn profiel: bellen doe ik niet veel, SMS'en doe ik ook eerder sporadisch, surfen op het net beperkt zich tot maximaal een 250 MB per maand.
Als je echter wel veel surft, lijkt het mij een dure formule. Stel dat je per maand 1GB verbruikt, kom je al aan €20. Ik denk dat er goedkopere formules zijn bij dergelijk verbruik.
Hun facturen zijn gedetailleerd en correct.
-
anonymous
Bij scarlet komt er binnenkort het HiFive abbonement.
Je betaalt voor je gebruik net zoals bij dommel. Iemand die meer info weet hierover?
Je betaalt voor je gebruik net zoals bij dommel. Iemand die meer info weet hierover?
http://www.bemobile.be/2017/06/19/scarl ... Ue6VO9SA-U
Enkel 5GB data inbegrepen?
Enkel 5GB data inbegrepen?