Webhosting
Webhosting
Hoi,
Ik speel met het idee om opnieuw een website te gaan beheren, gerelateerd aan een hobby. In het verleden (kleine 10 jaar terug) deed ik dat (tot mijn grote tevredenheid) via One.com. Webdesign 'in die dagen' was nog via Frontpaga / Dreamweaver.
Inmiddels bieden veel providers hun eigen WYSIWYG-editor aan, een voorgeïnstalleerde webbuilder. Al zijn zaken als Drupal, Wix, Weebly en Wordpress heel wijdverspreid.
One.com bestaat nog steeds, maar hun tarieven liggen een stuk hoger dan 10 jaar terug. BTW inbegrepen kom ik voor het goedkoopste pakket toch rond de € 80 per jaar. En, met hun webbuilder kan je maar 5 pagina's maken binnen dit pakket, wil je er meer, dan moet je overstappen naar een duurder pakket. Ik denk eraan Wordpress te gebruiken, en dan heb ik dit probleem niet, maar toch.
Ik ben geen programmeur. Dus zo'n WYSIWYG is wel leuk. Ik ken wel iets van code, dus als ik een code ergens zie kan ik ze wel snappen en wat kleine dingen aan wijzigen, maar ik zou het liever redelijk basic houden.
Soit: Mijn vraag voor besparingstips: hebben jullie ervaring met webhosting, en zo ja, via welke host, aan welke prijs, biedt deze ook zo'n webbuilder, met welke beperkingen, en ondersteunt deze wordpress of iets soortgelijks?
Ik speel met het idee om opnieuw een website te gaan beheren, gerelateerd aan een hobby. In het verleden (kleine 10 jaar terug) deed ik dat (tot mijn grote tevredenheid) via One.com. Webdesign 'in die dagen' was nog via Frontpaga / Dreamweaver.
Inmiddels bieden veel providers hun eigen WYSIWYG-editor aan, een voorgeïnstalleerde webbuilder. Al zijn zaken als Drupal, Wix, Weebly en Wordpress heel wijdverspreid.
One.com bestaat nog steeds, maar hun tarieven liggen een stuk hoger dan 10 jaar terug. BTW inbegrepen kom ik voor het goedkoopste pakket toch rond de € 80 per jaar. En, met hun webbuilder kan je maar 5 pagina's maken binnen dit pakket, wil je er meer, dan moet je overstappen naar een duurder pakket. Ik denk eraan Wordpress te gebruiken, en dan heb ik dit probleem niet, maar toch.
Ik ben geen programmeur. Dus zo'n WYSIWYG is wel leuk. Ik ken wel iets van code, dus als ik een code ergens zie kan ik ze wel snappen en wat kleine dingen aan wijzigen, maar ik zou het liever redelijk basic houden.
Soit: Mijn vraag voor besparingstips: hebben jullie ervaring met webhosting, en zo ja, via welke host, aan welke prijs, biedt deze ook zo'n webbuilder, met welke beperkingen, en ondersteunt deze wordpress of iets soortgelijks?
Re: Webhosting
versio 6€/jaar, uiteraard wel beperkt in dataverkeer enzo maar anders wel volledige functionaliteit: bijvoorbeeld via installatron kan je toepassingen zoals wordpress gewoon installeren zoals op een pc.
geen grote problemen mee (wel al voorgekomen dat pagina's niet meer werken door updates maar oplossing is steeds te vinden in hun forums)
Domeinnaam staat wel ergens anders, veel duurder maar twijfel om over te zetten: ken iemand die zijn url verloren is omdat factuur gemist had en domein stond blijkbaar niet in eigen naam geregistreerd.
geen grote problemen mee (wel al voorgekomen dat pagina's niet meer werken door updates maar oplossing is steeds te vinden in hun forums)
Domeinnaam staat wel ergens anders, veel duurder maar twijfel om over te zetten: ken iemand die zijn url verloren is omdat factuur gemist had en domein stond blijkbaar niet in eigen naam geregistreerd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik ben als bijberoeper actief in de webhosting wereld.
Heb echter geen echte side builder omdat dat meestal een grote kost is maar zoals aangehaald zou ik ook durven denken dat je wel verder kan komen met de hulp van Wordpress.
Je hebt dan een WYSIWYG editor en daarbij nog de mogelijkheid om plugins toe te voegen.
Mogelijks kom je wel toe met het kleinste pakket dat ik aanbied en dan is de prijs zeker beperkt.
Als je me contacteert kan ik eventueel voor een maand wel iets opzetten voor jou en dan kan je daarna nog bekijken of het je bevalt?
Meer info via RealityHost.be
Heb echter geen echte side builder omdat dat meestal een grote kost is maar zoals aangehaald zou ik ook durven denken dat je wel verder kan komen met de hulp van Wordpress.
Je hebt dan een WYSIWYG editor en daarbij nog de mogelijkheid om plugins toe te voegen.
Mogelijks kom je wel toe met het kleinste pakket dat ik aanbied en dan is de prijs zeker beperkt.
Als je me contacteert kan ik eventueel voor een maand wel iets opzetten voor jou en dan kan je daarna nog bekijken of het je bevalt?
Meer info via RealityHost.be
Wordpress.com vraagt maandelijks 2.99 indien je een eigen domeinnaam wenst, anders is het gratis. https://wordpress.com/pricing/
Zou ook domein en hosting apart nemen uit veiligheidsoverwegingen. Mijn vriendin haar domein staat op register.be en haar hosting via siteground. Ze maakt haar site via wordpress.
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
80€ per jaar?
Mijn laatste afrekening voor een *.be domein
Starter Webruimte (15 GB) - 12 maanden EUR 18,00
Jaarlijks domeintarief (.be) EUR 9,00
+21% BTW EUR 5,67
Mijn laatste afrekening voor een *.com domein
Jaarlijks domeintarief (.com) EUR 12,00
+21% BTW EUR 6,30
(beide bij one.com)
Mijn laatste afrekening voor een *.be domein
Jaarlijks domeintarief (.be) EUR 9,00
+21% BTW EUR 5,67
Mijn laatste afrekening voor een *.com domein
Jaarlijks domeintarief (.com) EUR 12,00
+21% BTW EUR 6,30
(beide bij one.com)
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Henk,
Dat zijn oude tarieven. 15GB bestaat niet meer, kleinste is nu 25GB. En eerste jaar een oprichtingskost van 12€. En, waar ik ook niet blij mee ben, apart 21,72€ betalen voor "backup en herstel"-optie.
copy paste van hun site:
Starter Webruimte (25 GB) - 12 maanden 23,88
Domeintarief - eerste periode (.be) 9,00
Oprichtkosten 12,00
Back-up & Herstel 21,72
Totaal excl. BTW. EUR 66,60
€ 66.60, en daar nog BTW bovenop.
Als inwoner van UK krijg je het eerste jaar zelfs gewoon gratis, maar van zodra ik "land: België" aanklik, is het om zeep en verspringen de tarieven. Een .be nemen als Engelsman zou me dus amper iets kosten, maar ik ben nog altijd Belg... (systeem aanziet mij als inwoner van UK omdat onze server daar staat).
Maar je bevestigt dus mijn vermoeden dat hun tarieven fors omhoog zijn.
Dat zijn oude tarieven. 15GB bestaat niet meer, kleinste is nu 25GB. En eerste jaar een oprichtingskost van 12€. En, waar ik ook niet blij mee ben, apart 21,72€ betalen voor "backup en herstel"-optie.
copy paste van hun site:
Starter Webruimte (25 GB) - 12 maanden 23,88
Domeintarief - eerste periode (.be) 9,00
Oprichtkosten 12,00
Back-up & Herstel 21,72
Totaal excl. BTW. EUR 66,60
€ 66.60, en daar nog BTW bovenop.
Als inwoner van UK krijg je het eerste jaar zelfs gewoon gratis, maar van zodra ik "land: België" aanklik, is het om zeep en verspringen de tarieven. Een .be nemen als Engelsman zou me dus amper iets kosten, maar ik ben nog altijd Belg... (systeem aanziet mij als inwoner van UK omdat onze server daar staat).
Maar je bevestigt dus mijn vermoeden dat hun tarieven fors omhoog zijn.
Bedankt allemaal voor de feedback. Voorlopige 'winnaar' is neostrada.be waar één jaar me ongeveer € 40 zal kosten voor een pakket van 25GB. (Rond de €15 als ik me tevreden stel met een pakket van 3GB, wat eigenlijk volgens mij ook ruimschoots voldoet want ik schik geen honderden foto's te publiceren, maar bon.)
Je kan inderdaad bij neostrada of bij andere goedkope hosting zoals robohost.nl een mooie pakketje krijgen. Daar zit genoeg schrijfruimte en datavekeer voor een kleine site en met een paar klikken kan je makkelijk wordpress installeren en je bent ermee klaar. Beheren is ook makkelijk. 
Ik was zeer tevreden van Versio.be
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Je moet zowiezo 10-15 EUR per jaar rekenen voor je domeinnaam, en 0-15 EUR per jaar voor SSL certificaat, wat wel aan te raden is voor hoger in Google te komen. De rest bepaal je zelf. Vaak is er wel een trade off voor een goedkopere hosting waardoor je lager in Google zal verschijnen.
Vanaf 7 EUR per maand heb je shared hosting bij DreamHost. En vanaf 14 EUR per maand heb je een virtuele private server, waar je toch zeker 4 Wordpress sites naast elkaar kan draaien. Ik krijg ongeveer 1000-1500 bezoekers per dag voor alle sites tesamen.
Voor mij was dit de snelste webhost die ook mijn statistieken omhoog deed gaan.
Maar wordpress is wel degelijk een geode WYSIWYG editor die zeer dynamisch is. Je kan ook gewoon rechtstreeks bij Wordpress hosten om wat geld uit te sparen. Als je meerdere sites host zou ik kijken naar iets als DreamHost.
Af te raden:
- GoDaddy
- Azure
- 1&1
Vanaf 7 EUR per maand heb je shared hosting bij DreamHost. En vanaf 14 EUR per maand heb je een virtuele private server, waar je toch zeker 4 Wordpress sites naast elkaar kan draaien. Ik krijg ongeveer 1000-1500 bezoekers per dag voor alle sites tesamen.
Voor mij was dit de snelste webhost die ook mijn statistieken omhoog deed gaan.
Maar wordpress is wel degelijk een geode WYSIWYG editor die zeer dynamisch is. Je kan ook gewoon rechtstreeks bij Wordpress hosten om wat geld uit te sparen. Als je meerdere sites host zou ik kijken naar iets als DreamHost.
Af te raden:
- GoDaddy
- Azure
- 1&1
'n .be heb je toch voor een euro of 3, hoor.
Redelijk wat host bieden de ssl tegenwoordig standaard in hun pakket aan.
Bon, ik ga aperitieven, geen tijd voor langere reactie.
Redelijk wat host bieden de ssl tegenwoordig standaard in hun pakket aan.
Bon, ik ga aperitieven, geen tijd voor langere reactie.
- PinkPanther1970
- Full Member

- Contacteer:
Zit zelf bij OVH: https://www.ovh.nl/shared-hosting/perso ... osting.xml
Eerste jaar 29€ voor 100GB (gratis domeinnaam), daarna ongeveer 38€ per jaar.
Eerste jaar 29€ voor 100GB (gratis domeinnaam), daarna ongeveer 38€ per jaar.