Webhosting
Webhosting
Hoi,
Ik speel met het idee om opnieuw een website te gaan beheren, gerelateerd aan een hobby. In het verleden (kleine 10 jaar terug) deed ik dat (tot mijn grote tevredenheid) via One.com. Webdesign 'in die dagen' was nog via Frontpaga / Dreamweaver.
Inmiddels bieden veel providers hun eigen WYSIWYG-editor aan, een voorgeïnstalleerde webbuilder. Al zijn zaken als Drupal, Wix, Weebly en Wordpress heel wijdverspreid.
One.com bestaat nog steeds, maar hun tarieven liggen een stuk hoger dan 10 jaar terug. BTW inbegrepen kom ik voor het goedkoopste pakket toch rond de € 80 per jaar. En, met hun webbuilder kan je maar 5 pagina's maken binnen dit pakket, wil je er meer, dan moet je overstappen naar een duurder pakket. Ik denk eraan Wordpress te gebruiken, en dan heb ik dit probleem niet, maar toch.
Ik ben geen programmeur. Dus zo'n WYSIWYG is wel leuk. Ik ken wel iets van code, dus als ik een code ergens zie kan ik ze wel snappen en wat kleine dingen aan wijzigen, maar ik zou het liever redelijk basic houden.
Soit: Mijn vraag voor besparingstips: hebben jullie ervaring met webhosting, en zo ja, via welke host, aan welke prijs, biedt deze ook zo'n webbuilder, met welke beperkingen, en ondersteunt deze wordpress of iets soortgelijks?
Ik speel met het idee om opnieuw een website te gaan beheren, gerelateerd aan een hobby. In het verleden (kleine 10 jaar terug) deed ik dat (tot mijn grote tevredenheid) via One.com. Webdesign 'in die dagen' was nog via Frontpaga / Dreamweaver.
Inmiddels bieden veel providers hun eigen WYSIWYG-editor aan, een voorgeïnstalleerde webbuilder. Al zijn zaken als Drupal, Wix, Weebly en Wordpress heel wijdverspreid.