Rabobank stopt met beleggingsproducten
TIP
Re: Rabobank stopt met beleggingsproducten
Het is maar hoe je het bekijkt. Ik ontvang nu 2x 100€ zonder echt moeite te doen.
Prima! Rondje in de kroeg op jouw kosten :-)
het valt mij op dat de laatste maanden er een trend aan het ontstaan is dat online-banken plots beslissen hun activiteiten in het land stop te zetten of af te bouwen...pech voor de klanten, ze krijgen bericht dat ze getransfereerd worden naar een andere bank of moeten het zelf maar allemaal regelen;
enige reden voor?
eigenlijk zijn die grootbanken zo slecht nog niet: volledige gamma aan diensten, kantoren waar ge personeel fysiek ziet, stabiel,... meestal wat hogere kosten, maar misschien is het dat wel waard
enige reden voor?
eigenlijk zijn die grootbanken zo slecht nog niet: volledige gamma aan diensten, kantoren waar ge personeel fysiek ziet, stabiel,... meestal wat hogere kosten, maar misschien is het dat wel waard
En toffe collega's voor soja! ;-)soja schreef: ↑19 juli 2017, 17:59 het valt mij op dat de laatste maanden er een trend aan het ontstaan is dat online-banken plots beslissen hun activiteiten in het land stop te zetten of af te bouwen...pech voor de klanten, ze krijgen bericht dat ze getransfereerd worden naar een andere bank of moeten het zelf maar allemaal regelen;
enige reden voor?
Personeel dat je fysiek ziet is slechts in een minderheid de moeite (nu, bij ons werkt er een serieus mokke, dus dat is in orde). Wat betreft die stabiliteit, ik dacht dat we daar toch wel van verlost waren, van die illusie sinds de problemen in 2008. 2 op 4 heeft het toen niet overleefd en voor nummer 3 was het ook bibberen.
Die hogere kosten, in welke mate zijn die dat waard?
Mooie grootbanken waar je, je blauw betaalt aan instapkosten: 2 à 3% op hun eigen fondsen en nog meer op andere fondsen, die je bv bij DB gratis kan aankopen. Ik betaal geen instapkosten meer, dat is gedaan.soja schreef: ↑19 juli 2017, 17:59 het valt mij op dat de laatste maanden er een trend aan het ontstaan is dat online-banken plots beslissen hun activiteiten in het land stop te zetten of af te bouwen...pech voor de klanten, ze krijgen bericht dat ze getransfereerd worden naar een andere bank of moeten het zelf maar allemaal regelen;
enige reden voor?
Voor fondsen moet je ook niet bij grootbanken zijn..
Maw: de goedkoopste oplossing hiervoor is gewoon een 'verplichte' overstap naar KT?
Voor u is dit de makkelijkste oplossing. Zelf hoeft u niets te doen: samen met Keytrade Bank zorgen wij voor een gratis en vlekkeloze transfer van uw pensioenspaarrekening.
Tja, maar dan zit je per fonds wel met een bewaarloon...?Mooie grootbanken waar je, je blauw betaalt aan instapkosten: 2 à 3% op hun eigen fondsen en nog meer op andere fondsen, die je bv bij DB gratis kan aankopen. Ik betaal geen instapkosten meer, dat is gedaan.
Ieder beslist dit voor zichzelf, maar aangezien ik al klant ben bij KT heb ik er weinig hinder van. Je kan natuurlijk nog ergens 100 euro verdienen maar dan moet je wel een betaalde bankrekening nemen bij BNP. Je kan zelf uitrekenen hoeveel jaar je met die 100 euro dan toekomt. Ik wacht gewoon nog ff af, mogelijks komen er nog banken met een aanbod om klanten binnen te halen.
Beleggingen gaan al zeker naar KT. En dan zien we op termijn wel wat we daarmee aanvangen.
Mijn vertrouwen in Rabobank heeft toch een kneus gekregen! Men heeft ons jaren gelokt met allerlei producten . Ik heb er mijn eerste fondsen ontdekt en aangekocht. Hun keuze was misschien beperkt, maar het was voor de beginnende belegger het ideale platform om zo een beetje de knepen te leren.
Ik zie geen beter alternatief. Ik zit vandaag al bij KT en bij DB en bij de eerste betaal je je blauw bij iedere aankoop die je doet, dus vergeet maar de 100 € per maand bij te storten.... en DB, ja daar betaal je 8 € per jaar per regel ( dus per fonds) en is maar interessant als je geen te kleine bedragen belegt. Maar daar kan je dan wel weer probleemloos bijstorten met kleine bedragen, want het blijft 8 € per regel. Alleen is DB ook vandaag niet meer de meest betrouwbare bank maar voor enkel beleggingen maakt dat niet uit.
Mijn spaargeld blijft nog even bij Rabobank maar of dat in de toekomst zo zal blijven , valt nog te bezien.
Ik zie geen beter alternatief. Ik zit vandaag al bij KT en bij DB en bij de eerste betaal je je blauw bij iedere aankoop die je doet, dus vergeet maar de 100 € per maand bij te storten.... en DB, ja daar betaal je 8 € per jaar per regel ( dus per fonds) en is maar interessant als je geen te kleine bedragen belegt. Maar daar kan je dan wel weer probleemloos bijstorten met kleine bedragen, want het blijft 8 € per regel. Alleen is DB ook vandaag niet meer de meest betrouwbare bank maar voor enkel beleggingen maakt dat niet uit.
Mijn spaargeld blijft nog even bij Rabobank maar of dat in de toekomst zo zal blijven , valt nog te bezien.
Sorry als het al vermeld werd. Maar was het ook niet zo dat keytrade in het najaar zou beginnen met pensioenfondsen? Om om gat dar Rabo nalaat op te vullen.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Over Tak21 is geen duidelijkheid. Rabobank laat uitschijnen dat je dan maar bij de verzekering zelf terecht moet. Als je gespreid hebt over hun aanbod wordt dit ook een leuke boel.
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Contacteer:
Voor uw Tak 21-spaarverzekeringen functioneerde Rabobank.be enkel als tussenpersoon: het eigenlijke beheer zit in handen van de respectievelijke verzekeringsmaatschappijen. Bij ons kon u alleen terecht voor een aantal specifieke handelingen: de verkoop van de producten, stortingen, het raadplegen van jaaroverzichten en polisreserves, het bezorgen van jaarlijkse afschriften …
Deze taken dragen we over aan de verzekeringsmaatschappijen of de eventuele tussenpersonen die zij daarvoor aanduiden. Binnenkort brengen we u op de hoogte waar u voortaan met uw verzekeringsproducten terechtkunt. In de tussentijd kunt u nog steeds met al uw vragen bij Rabobank.be terecht. Aan de voorwaarden en kosten wijzigt er helemaal niets.
Binckbank is een alternatief. De aankoop van fondsen is gratis (vanaf 500 EUR), 't is pas bij verkoop dat je betaalt.
500 EUR is niet niks maar je kan je aankopen toch al flink spreiden op die manier.