Betaling is doorgegaan zonder authorisatiecode
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Betaling is doorgegaan zonder authorisatiecode
Er is iets merkwaardig gebeurd vanavond. Ik surfte naar een website waarbij ik iets 'toevoegde aan het winkelmandje'. Ik overliep alle stappen om de volledige prijs te kennen.
Maar ik deed meer. De site vroeg hoe ik wilde betalen en ik gaf VISA op en vulde dus mijn nummer, naam, vervaldatum en CVC-code in. Daarna drukte ik vervolgens op annuleren. De volgende stap was nl. via Keytrade je bevestingscode en die authorisatiecode ingeven.
Betaling is mislukt kwam er vervolgens te voorschijn. Groot was mijn verwondering dan ook dat ik 5 sec. later een mail ontving waarin ik bedankt werd voor mijn aankoop. Ik dacht 'Dit kan niet, want ik heb geannuleerd en dit is ook zo verschenen in het betaalscherm'.
Bij Keytrade zie ik momenteel nog niets op mijn VISA-uitreksels.
Maar hoe kan dit?
Maar ik deed meer. De site vroeg hoe ik wilde betalen en ik gaf VISA op en vulde dus mijn nummer, naam, vervaldatum en CVC-code in. Daarna drukte ik vervolgens op annuleren. De volgende stap was nl. via Keytrade je bevestingscode en die authorisatiecode ingeven.
Betaling is mislukt kwam er vervolgens te voorschijn. Groot was mijn verwondering dan ook dat ik 5 sec. later een mail ontving waarin ik bedankt werd voor mijn aankoop. Ik dacht 'Dit kan niet, want ik heb geannuleerd en dit is ook zo verschenen in het betaalscherm'.
Bij Keytrade zie ik momenteel nog niets op mijn VISA-uitreksels.
Maar hoe kan dit?
Re: Betaling is doorgegaan zonder authorisatiecode
een fout in de programmatie waarbij bedankje wordt gestuurd vooraleer laatste bevestiging wordt ontvangen. althans dat hoop ik voor u zonder verdere nadelen. en als dit zo is zou ik een mailtje sturen naar webshop opdat ze rechtzetting vragen aan programmeur.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Betaling is doorgegaan zonder authorisatiecode
Misschien krijg je wel iets zonder betaald te hebben...
Re: Betaling is doorgegaan zonder authorisatiecode
Heb dit ook meegemaakt. Paar dingen in winkelwagen. De stappen gevolgd tot ik aan de stap kom met de code. Maar ik wist mij code niet meer(koop niet zoveel online). Dus had ik maar op annuleren gedrukt met de gedachten om eerst de code te wijzigingen in mijn bankomgeving. Tot mij verbazing zag ik echter dat de bestelling toch was doorgegaan. Geen probleem,had de producten toch nodig. Maar kun je wel de vraag stellen wat nut die code heeft
Was dus ook met keytrade.
Edit: ik heb het over de e-commerce code. Die kun je als extra beveiliging op je kaarten zetten.

Was dus ook met keytrade.
Edit: ik heb het over de e-commerce code. Die kun je als extra beveiliging op je kaarten zetten.
Laatst gewijzigd door Denfi op 19 juli 2017, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Betaling is doorgegaan zonder authorisatiecode
Tot op heden is het geld niet van mijn rekening, dus is het goed.
Re: Betaling is doorgegaan zonder authorisatiecode
Ik vermoed ook dat het stukje code om dat bedankingsmailtje te sturen wordt uitgevoerd op de moment dat men bij de betaling komt en men er misschien niet bij nagedacht heeft dat men zich op dit punt nog kan bedenken of de aankoop niet doorgaat om één of andere reden. Uiteindelijk is dat mailtje iets dat automatisch gestuurd wordt en niet noodzakelijk veel heeft te betekenen. Hou het in de gaten of er toch iets van je rekenening gaat en je zal vanzelf wel zien of er iets wordt opgestuurd. Indien niet zal het dus bovenstaande uitleg zijn 

Re: Betaling is doorgegaan zonder authorisatiecode
Idem hier.
Ik heb geannuleerd en toch een bedankje gekregen. Geld niet afgeschreven, spullen ook niet gekregen.
Ik heb geannuleerd, omdat ik mijn Deutsche Bank rekenmachientje niet bij me had. Bedankje gekregen. E-tickets ook. Geld was wél afgeschreven.
Dan heb ik ook een keer iets besteld en ergens bij de laatste stap ging het fout. Opnieuw begonnen. Betaald. Slechts een maal bedankje gekregen, een maal een PayPal-afschrijving gehad (maar wel 2x het pakketje).
En vorige week nog, met mijn ING credit card. Mijn maandelijkse oplading van mijn BASE prepaidkaart (een zeer gekende transactie dus, want elke maand). Bedankje gekregen. Kaart ook opgeladen.
De volgende dag een ticket bij de NMBS besteld. Allerlei cryptische foutmeldingen. ING gebeld: hadden die r?kkers mijn kaart geblokkeerd, omdat die ene transactie bij BASE ineens 'verdacht' was.
Het kan dus alle kanten op en het is niet betrouwbaar.
Ik heb geannuleerd en toch een bedankje gekregen. Geld niet afgeschreven, spullen ook niet gekregen.
Ik heb geannuleerd, omdat ik mijn Deutsche Bank rekenmachientje niet bij me had. Bedankje gekregen. E-tickets ook. Geld was wél afgeschreven.
Dan heb ik ook een keer iets besteld en ergens bij de laatste stap ging het fout. Opnieuw begonnen. Betaald. Slechts een maal bedankje gekregen, een maal een PayPal-afschrijving gehad (maar wel 2x het pakketje).
En vorige week nog, met mijn ING credit card. Mijn maandelijkse oplading van mijn BASE prepaidkaart (een zeer gekende transactie dus, want elke maand). Bedankje gekregen. Kaart ook opgeladen.
De volgende dag een ticket bij de NMBS besteld. Allerlei cryptische foutmeldingen. ING gebeld: hadden die r?kkers mijn kaart geblokkeerd, omdat die ene transactie bij BASE ineens 'verdacht' was.
Het kan dus alle kanten op en het is niet betrouwbaar.
Re: Betaling is doorgegaan zonder authorisatiecode
Ik kon ook niet verder want mijn key ID lag thuis. Dus kon zelfs niet authoriseren.
20ste juli is het geld van mijn rekening gegaan alsof alles vlekkeloos verlopen is. Gekocht artikel ook ontvangen. Zeer vreemde zaken dat je kan betalen zonder ook maar iets van authorisatie!
Sent from my iPhone using Tapatalk
20ste juli is het geld van mijn rekening gegaan alsof alles vlekkeloos verlopen is. Gekocht artikel ook ontvangen. Zeer vreemde zaken dat je kan betalen zonder ook maar iets van authorisatie!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Betaling is doorgegaan zonder authorisatiecode
Waarom zou dat vreemd zijn? Die 3D-verificatie bij creditcards is geen essentieel onderdeel van het betaalproces. Wanneer het verificatiesysteem niet beschikbaar is (of bij sommige kaarten simpelweg niet bestaat), zal de transactie zonder meer doorgaan. Het kan uiteraard zijn dat er bij een bepaalde webshop iets fout geconfigureerd is, waardoor een bewuste annulering van de transactie door de cliënt wordt beschouwd als een niet-beschikbaarheid van de extra verificatiemethode.
Geef dus pas creditcarddata in wanneer je zeker weet dat je iets wil bestellen en vertrouw zeker niet op de aanwezigheid van een extra verificatiestap.
Geef dus pas creditcarddata in wanneer je zeker weet dat je iets wil bestellen en vertrouw zeker niet op de aanwezigheid van een extra verificatiestap.
Re: Betaling is doorgegaan zonder authorisatiecode
Ooit bij een klant met webshop een integratie moeten inbouwen met de verdere afhandeling van hun orders.
Hier werkten ze met een payment processor die volledig geïntegreerd was, dus zonder tussenscherm van de bank.
Daar was ook de ingave van CVC op hun eigen bestelpagina en bij foute verwerking, werden de gegevens ook alsnog doorgestuurd en "manueel" verwerkt. Dankzij de volledige CVC combinatie was er een "authorisatie" door hun klant gegeven.
Gaven ook toe dat dit vaak tot wrevel zorgde, maar wel duidelijk in de "handleiding" van de payment processor stond, bij dat soort integraties. Mochten ze toch geopteerd hebben, voor een afhandeling met aparte CVC controle, via de banksite, zou dit geen problemen opgeleverd hebben, maar dan konden ze geen telefonische verkopen verwerken, waarbij ze om CVC vroegen bij dat soort bestellingen. De CVC en kaartnummer werd dan versleuteld verzonden naar de payment processor en enkel een sleutel werd in hun ERP pakket bewaard. Hun paypment processor liet namelijk maar 1 keuze toe, ofwel volledige integratie, met mogelijkheid om manueel CVC te verwerken, ofwel via authorisatie belofte van de banksite, maar dan zonder telefonische verkopen.
Dus inderdaad een foutje in software van zo'n website kan dit dus veroorzaken.
Hier werkten ze met een payment processor die volledig geïntegreerd was, dus zonder tussenscherm van de bank.
Daar was ook de ingave van CVC op hun eigen bestelpagina en bij foute verwerking, werden de gegevens ook alsnog doorgestuurd en "manueel" verwerkt. Dankzij de volledige CVC combinatie was er een "authorisatie" door hun klant gegeven.
Gaven ook toe dat dit vaak tot wrevel zorgde, maar wel duidelijk in de "handleiding" van de payment processor stond, bij dat soort integraties. Mochten ze toch geopteerd hebben, voor een afhandeling met aparte CVC controle, via de banksite, zou dit geen problemen opgeleverd hebben, maar dan konden ze geen telefonische verkopen verwerken, waarbij ze om CVC vroegen bij dat soort bestellingen. De CVC en kaartnummer werd dan versleuteld verzonden naar de payment processor en enkel een sleutel werd in hun ERP pakket bewaard. Hun paypment processor liet namelijk maar 1 keuze toe, ofwel volledige integratie, met mogelijkheid om manueel CVC te verwerken, ofwel via authorisatie belofte van de banksite, maar dan zonder telefonische verkopen.
Dus inderdaad een foutje in software van zo'n website kan dit dus veroorzaken.
Re: Betaling is doorgegaan zonder authorisatiecode
Wanneer dat systeem niet beschikbaar is of niet bestaat, dan gaat de transactie inderdaad automatisch door. OK.johann schreef: ↑24 juli 2017, 18:24 Waarom zou dat vreemd zijn? Die 3D-verificatie bij creditcards is geen essentieel onderdeel van het betaalproces. Wanneer het verificatiesysteem niet beschikbaar is (of bij sommige kaarten simpelweg niet bestaat), zal de transactie zonder meer doorgaan. Het kan uiteraard zijn dat er bij een bepaalde webshop iets fout geconfigureerd is, waardoor een bewuste annulering van de transactie door de cliënt wordt beschouwd als een niet-beschikbaarheid van de extra verificatiemethode.
Geef dus pas creditcarddata in wanneer je zeker weet dat je iets wil bestellen en vertrouw zeker niet op de aanwezigheid van een extra verificatiestap.
Zo gaat dat ook bij die ING-kaart in kwestie. Je ziet de site doorschakelen naar "Verified by Mastercard" en dan gaat hij vervolgens weer door naar "Payment accepted."
(Tenzij de Rotterdamse r?kkers de kaart hebben geblokkeerd, maar dat terzijde)
In mijn geval (en in dat van de OP) schakelde de site door naar het "Verified" scherm, mét een plaatje van het Deutsche Bank rekenmachientje en een invulvakje. Als je dan op "Cancel" drukt, dan is er geen betaling geweest.
Of in deze specifieke gevallen toch ineens wel... en dat is vreemd.
Vorig jaar kreeg ik mijn E-tickets dus wel (zonder machientje). Dit jaar niet. Er is dus blijkbaar toch een reparatie geweest.
Voor wie eens wil proberen: tickets van Deltapark Neeltje Jans.
Re: Betaling is doorgegaan zonder authorisatiecode
Bij sommige betaalsites wordt die CVC code vastgeklikt, zodat als je volgende maal iets wil betalen je die code niet meer moet ingeven. Je kan ergens ook "aanvinken", dat je WEL bij een volgende betaling die CVCcode moet ingeven.
Heb dit ook al voorgehad, eerste maal bij betalen CVC code moeten ingeven, bij volgende betaling was dit niet meer nodig, en heb toen ontdekt, dat je dat al dan niet kunt aanvinken.
Heb dit ook al voorgehad, eerste maal bij betalen CVC code moeten ingeven, bij volgende betaling was dit niet meer nodig, en heb toen ontdekt, dat je dat al dan niet kunt aanvinken.
Betaling is doorgegaan zonder authorisatiecode
Je kan proberen en vervolgens op Cancel drukken, maar vergeet niet als het lukt gaat een paar dagen later ook gewoon het geld van je rekening.
No Free meal dus
Sent from my iPhone using Tapatalk
No Free meal dus
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Betaling is doorgegaan zonder authorisatiecode
De regels rond cardbetalingen zijn complex en laten verschillende scenarios toe.
Afhankelijk van het scenario neemt de handelaar meer of minder risico, en zal de kaarthouder wel of niet de transactie kunnen laten ongedaan maken bij betwisting.
Als de handelaar het kaartnummer heeft, en een 3Dsecure ("Verified by Visa" en je homebanking) authorisatie code kan voorleggen, is er weinig kans dat de kaart houder kan argumenteren dat hij de transactie niet gedaan heeft. Zijn betwisting zal niet aanvaard worden, want via het 3DS systeem is het "onomkeerbaar" bewezen dat de echte kaarthouder de transactie gedaan heeft.
Handelaren die het risico wensen te nemen hoeven niet via 3DS te gaan. Denk maar aan de Peage in Frankrijk: geen pincode, geen cvc. Als je wil zou je elk van deze transacties kunnen betwisten en verklaren dat je kaart gecopieerd is. Je kaartnummer zal dan wel geblokeerd worden.
Kaartnummer en CVC samen is ergens in het midden. Merk op dat het de handelaren en de kaart-processeron enkel toegelaten is om de cvc te bewaren voor de duur van de transactie. Ze mogen ze dus niet permanent bewaren.
Het 'aanvinken' om de CVC te bewaren is dus niet volgens de VISA/Mastercard regels van de kaartbetalingen.
Software blijft software: indien een betalings process word afgebroken kan er veel verkeerd lopen. De regels hierboven blijven geldig. Dus indien de handelaar geen authorisatie code kan voorleggen loopt hij het risiko dat de kaarthouder de transactie sukkesvol kan betwisten.
Afhankelijk van het scenario neemt de handelaar meer of minder risico, en zal de kaarthouder wel of niet de transactie kunnen laten ongedaan maken bij betwisting.
Als de handelaar het kaartnummer heeft, en een 3Dsecure ("Verified by Visa" en je homebanking) authorisatie code kan voorleggen, is er weinig kans dat de kaart houder kan argumenteren dat hij de transactie niet gedaan heeft. Zijn betwisting zal niet aanvaard worden, want via het 3DS systeem is het "onomkeerbaar" bewezen dat de echte kaarthouder de transactie gedaan heeft.
Handelaren die het risico wensen te nemen hoeven niet via 3DS te gaan. Denk maar aan de Peage in Frankrijk: geen pincode, geen cvc. Als je wil zou je elk van deze transacties kunnen betwisten en verklaren dat je kaart gecopieerd is. Je kaartnummer zal dan wel geblokeerd worden.
Kaartnummer en CVC samen is ergens in het midden. Merk op dat het de handelaren en de kaart-processeron enkel toegelaten is om de cvc te bewaren voor de duur van de transactie. Ze mogen ze dus niet permanent bewaren.
Het 'aanvinken' om de CVC te bewaren is dus niet volgens de VISA/Mastercard regels van de kaartbetalingen.
Software blijft software: indien een betalings process word afgebroken kan er veel verkeerd lopen. De regels hierboven blijven geldig. Dus indien de handelaar geen authorisatie code kan voorleggen loopt hij het risiko dat de kaarthouder de transactie sukkesvol kan betwisten.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.