Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Betalen & Kaarten Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Betaling is doorgegaan zonder authorisatiecode

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
14 berichten • Pagina 1 van 1
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen - Simulator zichtrekeningen
Kevva
VIP member
VIP member
Berichten: 3680
Lid geworden op: 24 mei 2014
Contacteer:
Contacteer Kevva
Verstuur privébericht

Betaling is doorgegaan zonder authorisatiecode

  • Citeer

Bericht door Kevva » 19 juli 2017, 04:10

Er is iets merkwaardig gebeurd vanavond. Ik surfte naar een website waarbij ik iets 'toevoegde aan het winkelmandje'. Ik overliep alle stappen om de volledige prijs te kennen.
Maar ik deed meer. De site vroeg hoe ik wilde betalen en ik gaf VISA op en vulde dus mijn nummer, naam, vervaldatum en CVC-code in. Daarna drukte ik vervolgens op annuleren. De volgende stap was nl. via Keytrade je bevestingscode en die authorisatiecode ingeven.

Betaling is mislukt kwam er vervolgens te voorschijn. Groot was mijn verwondering dan ook dat ik 5 sec. later een mail ontving waarin ik bedankt werd voor mijn aankoop. Ik dacht 'Dit kan niet, want ik heb geannuleerd en dit is ook zo verschenen in het betaalscherm'.
Bij Keytrade zie ik momenteel nog niets op mijn VISA-uitreksels.


Maar hoe kan dit?
Omhoog

iejoor
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 06 nov 2013
Contacteer:
Contacteer iejoor
Verstuur privébericht

Re: Betaling is doorgegaan zonder authorisatiecode

  • Citeer

Bericht door iejoor » 19 juli 2017, 05:48

een fout in de programmatie waarbij bedankje wordt gestuurd vooraleer laatste bevestiging wordt ontvangen. althans dat hoop ik voor u zonder verdere nadelen. en als dit zo is zou ik een mailtje sturen naar webshop opdat ze rechtzetting vragen aan programmeur.
Omhoog

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ldwjr
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 26 mar 2016
Contacteer:
Contacteer ldwjr
Verstuur privébericht

Re: Betaling is doorgegaan zonder authorisatiecode

  • Citeer

Bericht door ldwjr » 19 juli 2017, 07:56

Misschien krijg je wel iets zonder betaald te hebben...
Omhoog

Gebruikersavatar
Denfi
Hero Member
Hero Member
Berichten: 851
Lid geworden op: 09 mei 2015
Contacteer:
Contacteer Denfi
Verstuur privébericht

Re: Betaling is doorgegaan zonder authorisatiecode

  • Citeer

Bericht door Denfi » 19 juli 2017, 11:41

Heb dit ook meegemaakt. Paar dingen in winkelwagen. De stappen gevolgd tot ik aan de stap kom met de code. Maar ik wist mij code niet meer(koop niet zoveel online). Dus had ik maar op annuleren gedrukt met de gedachten om eerst de code te wijzigingen in mijn bankomgeving. Tot mij verbazing zag ik echter dat de bestelling toch was doorgegaan. Geen probleem,had de producten toch nodig. Maar kun je wel de vraag stellen wat nut die code heeft ???
Was dus ook met keytrade.

Edit: ik heb het over de e-commerce code. Die kun je als extra beveiliging op je kaarten zetten.
Laatst gewijzigd door Denfi op 19 juli 2017, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog

Kevva
VIP member
VIP member
Berichten: 3680
Lid geworden op: 24 mei 2014
Contacteer:
Contacteer Kevva
Verstuur privébericht

Re: Betaling is doorgegaan zonder authorisatiecode

  • Citeer

Bericht door Kevva » 19 juli 2017, 11:45

Tot op heden is het geld niet van mijn rekening, dus is het goed.
Omhoog

Nightwolf
Hero Member
Hero Member
Berichten: 707
Lid geworden op: 18 dec 2008
Contacteer:
Contacteer Nightwolf
Verstuur privébericht

Re: Betaling is doorgegaan zonder authorisatiecode

  • Citeer

Bericht door Nightwolf » 19 juli 2017, 18:42

Ik vermoed ook dat het stukje code om dat bedankingsmailtje te sturen wordt uitgevoerd op de moment dat men bij de betaling komt en men er misschien niet bij nagedacht heeft dat men zich op dit punt nog kan bedenken of de aankoop niet doorgaat om één of andere reden. Uiteindelijk is dat mailtje iets dat automatisch gestuurd wordt en niet noodzakelijk veel heeft te betekenen. Hou het in de gaten of er toch iets van je rekenening gaat en je zal vanzelf wel zien of er iets wordt opgestuurd. Indien niet zal het dus bovenstaande uitleg zijn :)
Omhoog

Dixit
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 20 aug 2012
Contacteer:
Contacteer Dixit
Verstuur privébericht

Re: Betaling is doorgegaan zonder authorisatiecode

  • Citeer

Bericht door Dixit » 24 juli 2017, 17:11

Idem hier.

Ik heb geannuleerd en toch een bedankje gekregen. Geld niet afgeschreven, spullen ook niet gekregen.

Ik heb geannuleerd, omdat ik mijn Deutsche Bank rekenmachientje niet bij me had. Bedankje gekregen. E-tickets ook. Geld was wél afgeschreven.

Dan heb ik ook een keer iets besteld en ergens bij de laatste stap ging het fout. Opnieuw begonnen. Betaald. Slechts een maal bedankje gekregen, een maal een PayPal-afschrijving gehad (maar wel 2x het pakketje).

En vorige week nog, met mijn ING credit card. Mijn maandelijkse oplading van mijn BASE prepaidkaart (een zeer gekende transactie dus, want elke maand). Bedankje gekregen. Kaart ook opgeladen.
De volgende dag een ticket bij de NMBS besteld. Allerlei cryptische foutmeldingen. ING gebeld: hadden die r?kkers mijn kaart geblokkeerd, omdat die ene transactie bij BASE ineens 'verdacht' was.

Het kan dus alle kanten op en het is niet betrouwbaar.
Omhoog

Kevva
VIP member
VIP member
Berichten: 3680
Lid geworden op: 24 mei 2014
Contacteer:
Contacteer Kevva
Verstuur privébericht

Re: Betaling is doorgegaan zonder authorisatiecode

  • Citeer

Bericht door Kevva » 24 juli 2017, 17:32

Ik kon ook niet verder want mijn key ID lag thuis. Dus kon zelfs niet authoriseren.

20ste juli is het geld van mijn rekening gegaan alsof alles vlekkeloos verlopen is. Gekocht artikel ook ontvangen. Zeer vreemde zaken dat je kan betalen zonder ook maar iets van authorisatie!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Omhoog

johann
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 apr 2009
Contacteer:
Contacteer johann
Verstuur privébericht

Re: Betaling is doorgegaan zonder authorisatiecode

  • Citeer

Bericht door johann » 24 juli 2017, 18:24

Waarom zou dat vreemd zijn? Die 3D-verificatie bij creditcards is geen essentieel onderdeel van het betaalproces. Wanneer het verificatiesysteem niet beschikbaar is (of bij sommige kaarten simpelweg niet bestaat), zal de transactie zonder meer doorgaan. Het kan uiteraard zijn dat er bij een bepaalde webshop iets fout geconfigureerd is, waardoor een bewuste annulering van de transactie door de cliënt wordt beschouwd als een niet-beschikbaarheid van de extra verificatiemethode.
Geef dus pas creditcarddata in wanneer je zeker weet dat je iets wil bestellen en vertrouw zeker niet op de aanwezigheid van een extra verificatiestap.
Omhoog

josbos
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 13 jan 2013
Contacteer:
Contacteer josbos
Verstuur privébericht

Re: Betaling is doorgegaan zonder authorisatiecode

  • Citeer

Bericht door josbos » 24 juli 2017, 22:31

Ooit bij een klant met webshop een integratie moeten inbouwen met de verdere afhandeling van hun orders.
Hier werkten ze met een payment processor die volledig geïntegreerd was, dus zonder tussenscherm van de bank.
Daar was ook de ingave van CVC op hun eigen bestelpagina en bij foute verwerking, werden de gegevens ook alsnog doorgestuurd en "manueel" verwerkt. Dankzij de volledige CVC combinatie was er een "authorisatie" door hun klant gegeven.
Gaven ook toe dat dit vaak tot wrevel zorgde, maar wel duidelijk in de "handleiding" van de payment processor stond, bij dat soort integraties. Mochten ze toch geopteerd hebben, voor een afhandeling met aparte CVC controle, via de banksite, zou dit geen problemen opgeleverd hebben, maar dan konden ze geen telefonische verkopen verwerken, waarbij ze om CVC vroegen bij dat soort bestellingen. De CVC en kaartnummer werd dan versleuteld verzonden naar de payment processor en enkel een sleutel werd in hun ERP pakket bewaard. Hun paypment processor liet namelijk maar 1 keuze toe, ofwel volledige integratie, met mogelijkheid om manueel CVC te verwerken, ofwel via authorisatie belofte van de banksite, maar dan zonder telefonische verkopen.

Dus inderdaad een foutje in software van zo'n website kan dit dus veroorzaken.
Omhoog

Dixit
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 20 aug 2012
Contacteer:
Contacteer Dixit
Verstuur privébericht

Re: Betaling is doorgegaan zonder authorisatiecode

  • Citeer

Bericht door Dixit » 25 juli 2017, 13:49

johann schreef: ↑24 juli 2017, 18:24 Waarom zou dat vreemd zijn? Die 3D-verificatie bij creditcards is geen essentieel onderdeel van het betaalproces. Wanneer het verificatiesysteem niet beschikbaar is (of bij sommige kaarten simpelweg niet bestaat), zal de transactie zonder meer doorgaan. Het kan uiteraard zijn dat er bij een bepaalde webshop iets fout geconfigureerd is, waardoor een bewuste annulering van de transactie door de cliënt wordt beschouwd als een niet-beschikbaarheid van de extra verificatiemethode.
Geef dus pas creditcarddata in wanneer je zeker weet dat je iets wil bestellen en vertrouw zeker niet op de aanwezigheid van een extra verificatiestap.
Wanneer dat systeem niet beschikbaar is of niet bestaat, dan gaat de transactie inderdaad automatisch door. OK.
Zo gaat dat ook bij die ING-kaart in kwestie. Je ziet de site doorschakelen naar "Verified by Mastercard" en dan gaat hij vervolgens weer door naar "Payment accepted."
(Tenzij de Rotterdamse r?kkers de kaart hebben geblokkeerd, maar dat terzijde)

In mijn geval (en in dat van de OP) schakelde de site door naar het "Verified" scherm, mét een plaatje van het Deutsche Bank rekenmachientje en een invulvakje. Als je dan op "Cancel" drukt, dan is er geen betaling geweest.
Of in deze specifieke gevallen toch ineens wel... en dat is vreemd.

Vorig jaar kreeg ik mijn E-tickets dus wel (zonder machientje). Dit jaar niet. Er is dus blijkbaar toch een reparatie geweest.
Voor wie eens wil proberen: tickets van Deltapark Neeltje Jans.
Omhoog

ludo
VIP member
VIP member
Berichten: 6026
Lid geworden op: 16 sep 2008
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

Re: Betaling is doorgegaan zonder authorisatiecode

  • Citeer

Bericht door ludo » 25 juli 2017, 14:31

Bij sommige betaalsites wordt die CVC code vastgeklikt, zodat als je volgende maal iets wil betalen je die code niet meer moet ingeven. Je kan ergens ook "aanvinken", dat je WEL bij een volgende betaling die CVCcode moet ingeven.
Heb dit ook al voorgehad, eerste maal bij betalen CVC code moeten ingeven, bij volgende betaling was dit niet meer nodig, en heb toen ontdekt, dat je dat al dan niet kunt aanvinken.
Omhoog

Kevva
VIP member
VIP member
Berichten: 3680
Lid geworden op: 24 mei 2014
Contacteer:
Contacteer Kevva
Verstuur privébericht

Betaling is doorgegaan zonder authorisatiecode

  • Citeer

Bericht door Kevva » 25 juli 2017, 14:32

Je kan proberen en vervolgens op Cancel drukken, maar vergeet niet als het lukt gaat een paar dagen later ook gewoon het geld van je rekening.

No Free meal dus

Sent from my iPhone using Tapatalk
Omhoog

Gebruikersavatar
B7H4long
VIP member
VIP member
Berichten: 6547
Lid geworden op: 11 jun 2017
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

Re: Betaling is doorgegaan zonder authorisatiecode

  • Citeer

Bericht door B7H4long » 25 juli 2017, 16:46

De regels rond cardbetalingen zijn complex en laten verschillende scenarios toe.
Afhankelijk van het scenario neemt de handelaar meer of minder risico, en zal de kaarthouder wel of niet de transactie kunnen laten ongedaan maken bij betwisting.

Als de handelaar het kaartnummer heeft, en een 3Dsecure ("Verified by Visa" en je homebanking) authorisatie code kan voorleggen, is er weinig kans dat de kaart houder kan argumenteren dat hij de transactie niet gedaan heeft. Zijn betwisting zal niet aanvaard worden, want via het 3DS systeem is het "onomkeerbaar" bewezen dat de echte kaarthouder de transactie gedaan heeft.

Handelaren die het risico wensen te nemen hoeven niet via 3DS te gaan. Denk maar aan de Peage in Frankrijk: geen pincode, geen cvc. Als je wil zou je elk van deze transacties kunnen betwisten en verklaren dat je kaart gecopieerd is. Je kaartnummer zal dan wel geblokeerd worden.

Kaartnummer en CVC samen is ergens in het midden. Merk op dat het de handelaren en de kaart-processeron enkel toegelaten is om de cvc te bewaren voor de duur van de transactie. Ze mogen ze dus niet permanent bewaren.
Het 'aanvinken' om de CVC te bewaren is dus niet volgens de VISA/Mastercard regels van de kaartbetalingen.

Software blijft software: indien een betalings process word afgebroken kan er veel verkeerd lopen. De regels hierboven blijven geldig. Dus indien de handelaar geen authorisatie code kan voorleggen loopt hij het risiko dat de kaarthouder de transactie sukkesvol kan betwisten.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

14 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Zichtrekeningen & Bankkaarten”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy