N26 - Gratis MasterCard
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
N26 - Gratis MasterCard
Ik was lang op zoek naar een bank met een gratis MasterCard of Visa kaart en heb er eindelijk een gevonden. Ik heb lang in de Verenigde Staten gewoond, en ben nu terug gekomen. Nu zijn de banking apps nog steeds niet vooruit gegaan en kwam ik bij een Duitse bank terecht na een lange zoektocht. Deze bank heeft zijn beperkingen welliswaar voorlopig.
Je krijgt uiteindelijk een Duitse lopende rekening.
Screenshot van categorien: Van deze dingen kan je genieten op dit moment:
http://www.n26.com/
Je krijgt uiteindelijk een Duitse lopende rekening.
Screenshot van categorien: Van deze dingen kan je genieten op dit moment:
- Gratis MasterCard
- Goedkopere internationale transacties via TransferWise samenwerking. Dit is erg interessant als je misschien vaker op reis gaat, of misschien bankrekeningen hebt in andere munteenheden
- Er is een kleine cashback van 0.1% voor zelfstandigen. Beter dan niets? Wel niet kunnen bevestigen of dit ook voor persoonlijk gebruik is.
- Aanmaken van de bankrekening gebeurt online en daarna verificatie via een korte video call waarbij je je identificatiegegevens als paspoort of identiteitskaart moet voorleggen. Gebeurt echter heel professioneel.
- Op de mobiele app worden je transacties in categorieen opgedeeld, dit lijkt me erg handig als je toch aan budgettering doet zonder veel extra hoeven te doen. In de Verenigde Staten kan je makkelijk al je bankrekeningen koppelen aan Mint. Maar in Europa vind ik zo niets gelijkaardigs.
- Je kan internationale transacties aan en uit zetten via je mobiele app
- Je kan de kaartlimieten zelf aanpassen. Dit lijkt erg handig als je plots een grote aankoop moet doen. Niemand loopt graag naar de bank of belt graag om uiteindelijk te weten te komen dat de wijzigingen nooit warden doorgevoerd.
- Je kan foto's linken aan je transacties of overschrijvingen, dit wil zeggen, je kasticket heb je altijd bij je digital op je bankrekening!
http://www.n26.com/
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: N26 - Gratis MasterCard
Heb ik ook al eens bekeken, ziet er inderdaad best goed uit. Aangezien het een duitse rekening is dien je deze wel aan te geven het CAP, en op te nemen in je belastingsaangifte. Niet vergeten!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
mathiasmach
- Newbie

- Contacteer:
Monese komt binnekort ook naar Europa, kan je minder mee doen dan met N26 maar vind persoonlijk de app wel mooier. Je kan het altijd eens bekijken 
Er bestond trouwens al een topic over N26: belgie-is-een-bankje-rijker-t21871.html
Ben sinds 3 maanden klant bij N26, puur uit nieuwsgierigheid. N26 is een goed voorbeeld van het enige soort innovatie waar banken betrekkelijk goed in zijn, namelijk het vergroten van het absolute informationele volume en de informationele doorvoer bij gebrek aan een ten gronde degelijk product. Wanneer ik bv. iets spendeer met m'n N26 MasterCard ontvang ik een bevestiging op mijn smartwatch amper een seconde nadat de betaalterminal biept. Best wel indrukwekkend de eerste keer, maar ach, wat is uiteindelijk het nut hiervan? Ook de mogelijkheid om uitgaven en inkomsten te taggen is maar beperkt nuttig aangezien je ten eerste de data niet kan exporteren en ten tweede dit uiteraard niet werkt met cash transacties.
Daar staat tegenover dat N26 geen Maestro-kaart aanbiedt terwijl MasterCard in België slechts beperkt aanvaard is, o.a. niet in de Okay en vermoedelijk ook niet Colruyt, Aldi, Lidl,...
En zelfs al ben je heel gemotiveerd om N26 exclusief te gebruiken en steeds met 100 à 200 Euro cash op zak te lopen voor het geval een zaak geen MasterCard aanvaard, dan nog is de functionaliteit in België beperkt omdat je geen Belgische gestructureerde mededelingen kan ingeven. Ook niet als vrije mededeling, want N26 staat niet toe dat je vrije mededeling plustekens bevat.
Blijft nog over de integratie met Transferwise en de naar verluid betere wisselmarge voor kredietkaartverrichtingen in vreemde valuta. N26 is voor mij dan ook gewoon maar een prepaidkaart voor verre reizen en internetaankopen in vreemde valuta.
Daar staat tegenover dat N26 geen Maestro-kaart aanbiedt terwijl MasterCard in België slechts beperkt aanvaard is, o.a. niet in de Okay en vermoedelijk ook niet Colruyt, Aldi, Lidl,...
En zelfs al ben je heel gemotiveerd om N26 exclusief te gebruiken en steeds met 100 à 200 Euro cash op zak te lopen voor het geval een zaak geen MasterCard aanvaard, dan nog is de functionaliteit in België beperkt omdat je geen Belgische gestructureerde mededelingen kan ingeven. Ook niet als vrije mededeling, want N26 staat niet toe dat je vrije mededeling plustekens bevat.
Blijft nog over de integratie met Transferwise en de naar verluid betere wisselmarge voor kredietkaartverrichtingen in vreemde valuta. N26 is voor mij dan ook gewoon maar een prepaidkaart voor verre reizen en internetaankopen in vreemde valuta.
In de Aldi toevallig wel.terwijl MasterCard in België slechts beperkt aanvaard is, o.a. niet in de Okay en vermoedelijk ook niet Colruyt, Aldi, Lidl,...
In de Lidl alleen als je Maestro niet werkt.
In de Colruyt niet.
Ik gebruik N26 en Revolut vaak, besparen me echt wel geld door de goeie wisselkoers, momenteel in' Budapest, waar cashless pay bvb al veel meer ingeburgerd is dan bij ons.
Ook hotelboekingen, autohuur, allerhande aankopen online in vreemde valuta. Tevreden van hoor.
Ook hotelboekingen, autohuur, allerhande aankopen online in vreemde valuta. Tevreden van hoor.
Ook tevreden van N26 - geopend om in Londen openbaar vervoer te betalen. Kan ook met ING bankkaart maar zij rekenen extra 40 of 60 cent aan voor elke transactie.
In België gebruik enkel in Aldi.
Snap niet waarom moet ik deze opnemen in belastingaangifte.
In België gebruik enkel in Aldi.
Snap niet waarom moet ik deze opnemen in belastingaangifte.
Laatst gewijzigd door alvdn26 op 11 juli 2017, 15:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Simpel omdat deze bank geen (bij)kantoor heeft in België en dus niet onder de Belgische bankwetgeving valt.
Is overigens louter een administratieve formaliteit die je eenmalig online kan afhandelen en op je aangifte is het gewoon een vinkje zetten en de naam van de bank(en) invullen. Meer is er niet aan.
Overigens hou ik het (voorlopig) liever bij gratis Master en Maestro Cards van een bank(en) met een kantoor en aanspreekpunt in België. Werkt net zo goed in het buitenland en kost me nauwelijks iets.
Ieder zijn ding maar iets "hebben" gewoon omdat het "nieuw" is (als je de marketing moet geloven toch) is niet mijn stijl.
Ik wacht liever af tot iets bewijst dat het beter en voordeliger is dan iets dat zijn deugdelijkheid al bewezen heeft. Zo heeft zelfs de smartphone me er nog niet van kunnen overtuigen (voor mij) beter te zijn dan een spotgoedkope oerdegelijke GSM met een batterij die een maandje meegaat zonder een oplaadpunt te vinden (altijd handig in een ver buitenland
).
Is overigens louter een administratieve formaliteit die je eenmalig online kan afhandelen en op je aangifte is het gewoon een vinkje zetten en de naam van de bank(en) invullen. Meer is er niet aan.
Overigens hou ik het (voorlopig) liever bij gratis Master en Maestro Cards van een bank(en) met een kantoor en aanspreekpunt in België. Werkt net zo goed in het buitenland en kost me nauwelijks iets.
Ieder zijn ding maar iets "hebben" gewoon omdat het "nieuw" is (als je de marketing moet geloven toch) is niet mijn stijl.
Ik wacht liever af tot iets bewijst dat het beter en voordeliger is dan iets dat zijn deugdelijkheid al bewezen heeft. Zo heeft zelfs de smartphone me er nog niet van kunnen overtuigen (voor mij) beter te zijn dan een spotgoedkope oerdegelijke GSM met een batterij die een maandje meegaat zonder een oplaadpunt te vinden (altijd handig in een ver buitenland
Ik had wel vernomen dat er een Maestro kaart bij N26 zit aan te komen.
Maar een rekening elders in Europa moeten we toch geen extra belastingen voor betalen toch? Ik boek er geen inkomsten op. Juist transacties van mijn ING naar N26.
Maar een rekening elders in Europa moeten we toch geen extra belastingen voor betalen toch? Ik boek er geen inkomsten op. Juist transacties van mijn ING naar N26.
Nee, geen belastingen (tenzij je ergens intrest krijgt op een buitenlandse spaarrekening). De fiscus wil gewoon inzicht krijgen in de buitenlandse tegoeden van Belgische ingezetenen. Ze krijgen die informatie de facto al via een andere weg, dus dat bewust niet aangeven is gewoon dom.
Maestro moet ik nie hebben - zij rekenen extra kosten aan voor transacties in vreemde valuta.
Ik ook van ING naar N26 en dit is sneller dan naar een Belgische rekening, dikwijls 1 dag.
Revolut gebruiker hier