Relatiebreuk huis verkopen na 5 maand
TIP
Re: Relatiebreuk huis verkopen na 5 maand
Notariskosten: 18435,60euro (ik: 12435euro / ex: 6000euro)
Verbouwing badkamer: ik: 2500euro
[/quote]
Nu bovenstaande wil dit zeggen dat alles geschreven is 2/3 u als eigenaar 1/3 ex als eigenaar.
Dan zou u maar 1/3 bij verkoop aan ex dienen te betalen.
[/quote]
Nu bovenstaande wil dit zeggen dat alles geschreven is 2/3 u als eigenaar 1/3 ex als eigenaar.
Estate Guru believer.
-
- Newbie
- Contacteer:
Heel spijtige zaak voor betrokkenen !!!
Heb kennis genomen van de verschillende "raadgevingen" voor de gevolgen en de mogelijke oplossingen. Deze "waterval" van raadgevingen kunnen idd van toepassing en uitgewerkt worden , voor zover beiden , zich hierbij van "hun" persoonlijke voor- en nadelen bewust zijn .
Komt daarbij , dat de aankoop/verkoop van het huis zo kortelings plaatsgreep (5 mnd) , dat een belangrijke medespeler nl. - de bank - eigenlijk in deze zaak "hoofdeigenaar" is !!!
Niet vergeten dat er zoals reeds vernoemd werd , als mogelijke aflossing, enkel 5 maanden intresten en enkele stofdeeltjes kapitaal terug gestort werd . M.a.w. - DE BANK - speelt hier een beslissende hoofdrol en trekt aan de touwtjes in wat er met het pand gaat gebeuren !!
Dat zullen de betrokkenen , spijtig genoeg vlug ondervinden .
Ik zie nog wel een mogelijkheid : het pand verhuren of verkopen aan het OCMW , die dikwijls op zoek zijn naar panden .
Waarborgen zijn : - bij verkoop = correcte afhandeling van verkoop
: - bij verhuring = vaste huurinkomsten zelfs als er in het pand geen huurder verblijft.
Maar..... alle (financiële) betrokken partijen moeten bereid zijn water bij de wijn te doen .
Dit is mijn bescheiden mening .....
Heb kennis genomen van de verschillende "raadgevingen" voor de gevolgen en de mogelijke oplossingen. Deze "waterval" van raadgevingen kunnen idd van toepassing en uitgewerkt worden , voor zover beiden , zich hierbij van "hun" persoonlijke voor- en nadelen bewust zijn .
Komt daarbij , dat de aankoop/verkoop van het huis zo kortelings plaatsgreep (5 mnd) , dat een belangrijke medespeler nl. - de bank - eigenlijk in deze zaak "hoofdeigenaar" is !!!
Niet vergeten dat er zoals reeds vernoemd werd , als mogelijke aflossing, enkel 5 maanden intresten en enkele stofdeeltjes kapitaal terug gestort werd . M.a.w. - DE BANK - speelt hier een beslissende hoofdrol en trekt aan de touwtjes in wat er met het pand gaat gebeuren !!
Dat zullen de betrokkenen , spijtig genoeg vlug ondervinden .
Ik zie nog wel een mogelijkheid : het pand verhuren of verkopen aan het OCMW , die dikwijls op zoek zijn naar panden .
Waarborgen zijn : - bij verkoop = correcte afhandeling van verkoop
: - bij verhuring = vaste huurinkomsten zelfs als er in het pand geen huurder verblijft.
Maar..... alle (financiële) betrokken partijen moeten bereid zijn water bij de wijn te doen .
Dit is mijn bescheiden mening .....
[/quote]
Volgens mij moet de verdeling effectief in de notariële aankoopakte staan. Indien het niet vermeld zal het gewoon 50/50 zijn
Volgens mij moet de verdeling effectief in de notariële aankoopakte staan. Indien het niet vermeld zal het gewoon 50/50 zijn
[/quote]
Was een vraag , de betrokkene is blijkbaar met de noorderzon vertrokken.
En ja dat moet inderdaad dan zo beschreven staan.
Estate Guru believer.
Als dit als 1/3 en 2/3 beschreven is zal bij verkoop/verhuur de kosten/schulden /opbrengsten dan ook als dusdanig verdeeld worden.
In het andere geval 50/50 is het elk de helft.
In het andere geval 50/50 is het elk de helft.
Maar dat weet je niet zolang TS er meer info over geeft.
De woning kan net zo goed 50/50 beschreven zijn en dat hij de kosten van zijn partner gewoon heeft voorgeschoten/grotendeels zelf betaald. Het is dan ook geen zuivere 2/3 -1/3 verdeling dus lijkt het me eerder een onderhandse regeling.
De verbouwing voor de badkamer heeft hij ook betaald.
Het huis elk om de 14 dagen bewonen lijkt me ook geen regeling die je lang kan volhouden en nogal redelijk onpraktisch.
Beiden moeten dan ook al het (tijdelijk) voordeel hebben om de andere periode ergens gratis te kunnen verblijven.
De woning kan net zo goed 50/50 beschreven zijn en dat hij de kosten van zijn partner gewoon heeft voorgeschoten/grotendeels zelf betaald. Het is dan ook geen zuivere 2/3 -1/3 verdeling dus lijkt het me eerder een onderhandse regeling.
De verbouwing voor de badkamer heeft hij ook betaald.
Het huis elk om de 14 dagen bewonen lijkt me ook geen regeling die je lang kan volhouden en nogal redelijk onpraktisch.
Beiden moeten dan ook al het (tijdelijk) voordeel hebben om de andere periode ergens gratis te kunnen verblijven.
Hey Steff,
Een vriendin van mij zit in precies dezelfde situatie (ook met dat bedrag). We vroegen ons af hoe dit afgelopen is voor jou? Want zij maakt zich enorm veel zorgen dat ze zwaar in de schulden zal raken.
Hopelijk heb jij niet teveel moeten lijden onder deze situatie.
Alvast bedankt voor je antwoord ! Groetjes, LB
Een vriendin van mij zit in precies dezelfde situatie (ook met dat bedrag). We vroegen ons af hoe dit afgelopen is voor jou? Want zij maakt zich enorm veel zorgen dat ze zwaar in de schulden zal raken.
Hopelijk heb jij niet teveel moeten lijden onder deze situatie.

Alvast bedankt voor je antwoord ! Groetjes, LB
Steff schreef: ↑21 augustus 2017, 10:27 Hallo,
5 maanden geleden heb ik een woning gekocht met mijn vriendin, nu is de relatie beëindigd en
wil mijn ex niet meer doorgaan. Ik vraag me af wat de beste oplossing is om hier uit te komen.
We kunnen beiden het huis niet huis niet houden omdat we de lening niet alleen mogen dragen van de bank.
Acte verleden op 24/04/2017
geleend bedrag: 225000 euro
huis gekocht voor: 225000euro
Klein beschrijf
Notariskosten: 18435,60euro (ik: 12435euro / ex: 6000euro)
Ik heb online enkele zaken opgezocht maar geraak er moeilijk uit.
Enkel vragen:
Zijn er boetes te betalen omdat het huis geen 3 jaar bewoond was
Is van mijn kant een pandwissel (goedkoper huis) een oplossing
Aan welke kosten mogen we ons verwachten wanneer we het huis verkopen
Vriendelijke groeten,
Steff