Spaartip : energierekening.
Spaartip : energierekening.
Vergelijk je gas en electriciteitsrekening op mijnenergie.be . Is jouw leverancier niet meer de goedkoopste confronteer hem dan met je vaststelling en vraag of hij een goedkopere formule kan aanbieden. Ik kreeg prompt een extra korting van 3 x 80 euro (80 euro per jaar) voor de drie volgende jaren aangeboden en mijn energiefactuur ligt nu weer in de buurt van de goedkoopste aanbieder.
-
anonymous
Re: Spaartip : energierekening.
Ik heb het voordeel dat mijn energie in mijn huur zit.
Nadeel is dan wel dat ik geen zicht heb op die kosten.
Nadeel is dan wel dat ik geen zicht heb op die kosten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Normaal is er toch een opsplitsing tussen naakte huur en kosten in je huurkontrakt opgenomen.
Als er een forfaitair bedrag vermeld is voor de kosten, mag je huurbaas dit niet zo maar aanpassen of verhogen.. Hij zal daarvoor de vrederechter moeten verzoeken.
Anders is het als het als " provisie " vermeld staat, dan zijn het voorschotten op lopend verbruik, en kan je nog een afrekening krijgen. Je kan dan wel om een detail rekening vragen.
Als er een forfaitair bedrag vermeld is voor de kosten, mag je huurbaas dit niet zo maar aanpassen of verhogen.. Hij zal daarvoor de vrederechter moeten verzoeken.
Anders is het als het als " provisie " vermeld staat, dan zijn het voorschotten op lopend verbruik, en kan je nog een afrekening krijgen. Je kan dan wel om een detail rekening vragen.
-
anonymous
Het is zoals je zegt forfaitairludo schreef: ↑16 september 2017, 20:45 Normaal is er toch een opsplitsing tussen naakte huur en kosten in je huurkontrakt opgenomen.
Jammer want dat had ik eens graag geweten. Nuja ik ga het wel eens vragen dan
Ik betaal nu 79 euro per maand en zou naar 94 euro per maand gaan. Door over te stappen naar de goedkoopste betaal ik vanaf volgende maand 74 euro
Ik verander ieder jaar van leverancier.
Dit jaar (voor gas en elec) 200€ korting gekregen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Je moet elk jaar op tijd vergelijken als je altijd de goedkoopste wilt hebben. Dan is het nog vaak een kluwen en zeker ben je nooit. Je kent je verbruik namelijk nooit op voorhand.
Ook samenaankopen zijn vaak zeer interessant. Als je je voorstel krijgt nog eens even vgl met de vtest.
Ohja ikzelf ben al 5jaar bij ecopower. Ben er zeker van dat dat de goedkoopste is voor mij daar ik 0 verbruik heb icm eigen productie.
Ook samenaankopen zijn vaak zeer interessant. Als je je voorstel krijgt nog eens even vgl met de vtest.
Ohja ikzelf ben al 5jaar bij ecopower. Ben er zeker van dat dat de goedkoopste is voor mij daar ik 0 verbruik heb icm eigen productie.
Beste, Heb een telefoongesprek van een vrouw gekregen die werkt op de afdeling promotie bij essent!
Zij zegt dat ik teveel betaal voor mijn elektriciteit (alleen elektriciteit geen gas). Ben nu bij Engie Direct Variable 1 jaar.
Ze stelt een contract op met deze tarieven vast voor 1 jaar (variabel 1 jaar groen)
Overzicht van de energieprijzen.
Tarieven voor elektriciteit
€c 6,474 /kWh Energieprijs dagmeter
€c 4,730 /kWh Energiepijs nachtmeter
€c 4,730 /kWh Energieprijs excl nachtmeter
€ 59,95 Vaste vergoeding
Deze tarieven zijn goedkoper dan dat de VREG site aangeeft dat is omdat zij een korting aan me geeft.
Die vaste vergoeding staat me niet aan maar is eenmalig te betalen bij verandering van leverancier.
Wat denken jullie erop ingaan of niet? Want ben nogal wantrouwig als het allemaal via de telefoon gebeurt.
Zij zegt dat ik teveel betaal voor mijn elektriciteit (alleen elektriciteit geen gas). Ben nu bij Engie Direct Variable 1 jaar.
Ze stelt een contract op met deze tarieven vast voor 1 jaar (variabel 1 jaar groen)
Overzicht van de energieprijzen.
Tarieven voor elektriciteit
€c 6,474 /kWh Energieprijs dagmeter
€c 4,730 /kWh Energiepijs nachtmeter
€c 4,730 /kWh Energieprijs excl nachtmeter
€ 59,95 Vaste vergoeding
Deze tarieven zijn goedkoper dan dat de VREG site aangeeft dat is omdat zij een korting aan me geeft.
Die vaste vergoeding staat me niet aan maar is eenmalig te betalen bij verandering van leverancier.
Wat denken jullie erop ingaan of niet? Want ben nogal wantrouwig als het allemaal via de telefoon gebeurt.
Zou vragen dat ze die offerte op je mail zetten,of opsturen per post als je erop wil ingaan.
Let wel dat het variabele tarieven voor groen zijn, 2 maand later kan de prijs al hoger of lager liggen dan op je offerte en bij verhoging zal je korting die je krijgt als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Let wel dat het variabele tarieven voor groen zijn, 2 maand later kan de prijs al hoger of lager liggen dan op je offerte en bij verhoging zal je korting die je krijgt als sneeuw voor de zon verdwijnen.
bartje,
Nu bij Eni Go fix
50% kWh-korting op uw elektriciteitsfactuur
6,31c/kWh en 60€ vaste vergoeding
Nu bij Eni Go fix
50% kWh-korting op uw elektriciteitsfactuur
6,31c/kWh en 60€ vaste vergoeding
Ik zat bij Eneco en heb hen geantwoord dat ik het niet zo klantvriendelijk vond dat men me die 80 euro korting niet spontaan aanboodt. Indien ik niets had gevraagd dan had ik 3 jaar lang 80 euro teveel betaald. Ik ben dan toch maar overgestapt naar Luminus omdat zij momenteel de goedkoopste waren. Volgend jaar stap ik weer over naar diegene die op dat moment het goedkoopste is.
Heb bij " Engie " electrabel een Easy kontrakt voor elec.
Dag en nachtmeter alle kosten ( abo-groene stroom-kost NKK-netwerk-toeslagen -btw ) inbegrepen
Voor 3.268 Kwh betaalde ik 882,36 euro
Wat neerkomt op 0,27 cent per Kwh.
Dag en nachtmeter alle kosten ( abo-groene stroom-kost NKK-netwerk-toeslagen -btw ) inbegrepen
Voor 3.268 Kwh betaalde ik 882,36 euro
Wat neerkomt op 0,27 cent per Kwh.
Turteltaks ook inbegrepen ?
Vele mensen zitten nog met het idee dat ze één jaar moeten aangesloten blijven, maar je kan meerdere keren per jaar overstappen, dat brengt soms meer op dan die premies die ze geven.