Berekening Break-even (BEP)
TIP
Berekening Break-even (BEP)
Niet helemaal zeker of ik dit hier, of onder de Aandelen sectie moet plaatsen, maar aangezien er hier graag met cijfers gegoocheld wordt ... 
Ik ben op zoek naar een formule om het Break-Even Punt te berekenen, oftewel een manier om de minimale verkoopprijs te weten te komen, waarop je volledig uit de kosten bent (zonder winst welliswaar).
Lijkt makkelijker dan het is !!
Weet iemand of er een kant-en-klare formule ingebakken zit in Excel om BEP te berekenen?
Of heeft er hier iemand een boven gemiddelde wiskunde knobbel, die mij een formule uit de mouw kan schudden?
Om mijn probleem te begrijpen, neem even een kijkje naar het Excel bestandje in bijlage...
Alvast bedankt...
Grtz,
G
Ik ben op zoek naar een formule om het Break-Even Punt te berekenen, oftewel een manier om de minimale verkoopprijs te weten te komen, waarop je volledig uit de kosten bent (zonder winst welliswaar).
Lijkt makkelijker dan het is !!
Weet iemand of er een kant-en-klare formule ingebakken zit in Excel om BEP te berekenen?
Of heeft er hier iemand een boven gemiddelde wiskunde knobbel, die mij een formule uit de mouw kan schudden?
Om mijn probleem te begrijpen, neem even een kijkje naar het Excel bestandje in bijlage...
Alvast bedankt...
Grtz,
G
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door plecotus op 18 december 2008, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Berekening Break-even (BEP)
Beste,
Als u cel B8 de volgende formule invoert
=(1/(1-B10))*(B4*(1+B6)+(B5+B9)/B2)
komt u er volgens mij, al de rest kan variabel ingevuld worden.
Cel B12 mag u achterwege laten.
olleke
Als u cel B8 de volgende formule invoert
=(1/(1-B10))*(B4*(1+B6)+(B5+B9)/B2)
komt u er volgens mij, al de rest kan variabel ingevuld worden.
Cel B12 mag u achterwege laten.
olleke
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
My hero 
Werkt inderdaad perfect !
Heb het excel bestandje in de originele post ge-update...
Thanks
G
Werkt inderdaad perfect !
Heb het excel bestandje in de originele post ge-update...
Thanks
G
Voor de geïnteresseerden...
Ik heb mijn uiteindelijke creatie als bijlage aan de originele post gehangen.
Volgens mij kloppen alle formules, maar moest iemand een foutje vinden, laat maar weten!
Grtz
Ik heb mijn uiteindelijke creatie als bijlage aan de originele post gehangen.
Volgens mij kloppen alle formules, maar moest iemand een foutje vinden, laat maar weten!
Grtz
-
Ebby
Beste Plecotus,
Op dit moment ben ook ook bezig met het berekenen van het Break-even point. Nu niet voor aandelen maar voor opties (hoop dat dit berekenin technisch gezien het zelfde is). Zou jij mij het excel document dat je gemaakt hebt wellicht mijn kant kunnen opsturen?
m.h.santing@st.hanze.nl
Je zou me echt helpen. Alvast bedank
Op dit moment ben ook ook bezig met het berekenen van het Break-even point. Nu niet voor aandelen maar voor opties (hoop dat dit berekenin technisch gezien het zelfde is). Zou jij mij het excel document dat je gemaakt hebt wellicht mijn kant kunnen opsturen?
m.h.santing@st.hanze.nl
Je zou me echt helpen. Alvast bedank
Dit is een oud onderwerp zie ik, maar ik kan het helaas niet meer openen, het excelletje. Het zou beschadigd zijn.