hypotheek lening voor aankoop appartement Tenerife
TIP
-
peterquadflieg
- Newbie

- Contacteer:
hypotheek lening voor aankoop appartement Tenerife
Ben nog steeds op zoek naar een financiéle instelling voor het aankoop van een begonnen project in Tenerife.
Mijn hypotheek lening loop af in 2018.
Mijn woning staat nu te koop en wil een appartement huren in België omdat de privé woning te groot is en veel te veel onderhoud, wil geen slaaf zijn van mijn eigen woning.
We hebben een nieuwbouwproject in het oog waar we reeds een aanbetaling hebben gedaan.
We moeten dit in stukken betaling nagelang de werken.Werken af begin 2019. Later wordt dit appartement te huur aangeboden als we er niet zijn.
We zijn 55 jaar en willen na enkele jaren overwinteren als we nog gezond.
Tot nu toe vonden we geen financiële instelling die ons wil financieren.
Geen waarborg huis staat te koop, geen bulletkrediet, niets.
We willen sowieso de hypotheek lening terugbetalen met intresten als we onze woning is verkocht is
anders kunnen we onze woning niet verkopen.
Wie weet raad?
Mijn woning staat nu te koop en wil een appartement huren in België omdat de privé woning te groot is en veel te veel onderhoud, wil geen slaaf zijn van mijn eigen woning.
We hebben een nieuwbouwproject in het oog waar we reeds een aanbetaling hebben gedaan.
We moeten dit in stukken betaling nagelang de werken.Werken af begin 2019. Later wordt dit appartement te huur aangeboden als we er niet zijn.
We willen sowieso de hypotheek lening terugbetalen met intresten als we onze woning is verkocht is
Wie weet raad?
Re: hypotheek lening voor aankoop appartement Tenerife
Je kunt je huis altijd verkopen, ook als de lening niet is afbetaald. Het saldo van de lening wordt dan bij de notaris ingehouden en aan de bank bezorgt.Dit als waarborg voor de koper dat het pand voor vrij en onbelast is.
Misschien akkoord maken met de koper dat je het nog een tijd kunt huren.Of anders tijdelijk zelf iets gaan huren. Zo beschik je toch over de financiele middelen om je project in spanje verder te zetten.
Misschien akkoord maken met de koper dat je het nog een tijd kunt huren.Of anders tijdelijk zelf iets gaan huren. Zo beschik je toch over de financiele middelen om je project in spanje verder te zetten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als ik het goed snap, wil u in Tenerife eigendom hebben, en die hier financieren. u hebt hier echter niets anders dan een huurappartement.
Vermits u geen onroerend pand (in Belgie) kan geven als waarborg, staat de wet dit niet toe.
Strikt gezien kan een borg in het buitenland, maar geen enkele bank voor zover ik weet doet dat.
(misschien hebt u in Nederland of zo meer kan).
U kan wel met een lening op afbetaling werken, geen borg vereist, nadeel is kortere looptijd en dus hogere afbetaling. meestal maakt dat het niet mogelijk.
Vermits u geen onroerend pand (in Belgie) kan geven als waarborg, staat de wet dit niet toe.
Strikt gezien kan een borg in het buitenland, maar geen enkele bank voor zover ik weet doet dat.
(misschien hebt u in Nederland of zo meer kan).
U kan wel met een lening op afbetaling werken, geen borg vereist, nadeel is kortere looptijd en dus hogere afbetaling. meestal maakt dat het niet mogelijk.
Je hebt niet goed TS zijn post gelezen ZAO.
Hij heeft in Belgie een eigendom die nu te koop staat maar met nog een lening op die afloopt in 2018.
Hij heeft in Belgie een eigendom die nu te koop staat maar met nog een lening op die afloopt in 2018.
Als een bank een lening aangaat wenst zij zoveel mogelijk zekerheid dat ze hun geld, met interest, zullen terugkrijgen.
Meestal geeft de koper een loondomicilatie + een hypotheek op het pand aan de bank.
Het is hier onduidelijk wat de koper de bank als zekerheden kan bieden
- is er loon? er word van overwinteren gesproken.
- kan er een hypotheek gegeven worden? maar er is geen eigendom in Belgie eenmaal het huidige huis verkocht is?
Meestal geeft de koper een loondomicilatie + een hypotheek op het pand aan de bank.
Het is hier onduidelijk wat de koper de bank als zekerheden kan bieden
- is er loon? er word van overwinteren gesproken.
- kan er een hypotheek gegeven worden? maar er is geen eigendom in Belgie eenmaal het huidige huis verkocht is?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Iet of wat degelijk verkoop bureau helpt u daarbij.peterquadflieg schreef: ↑14 december 2017, 12:08 Ben nog steeds op zoek naar een financiéle instelling voor het aankoop van een begonnen project in Tenerife.
Wie weet raad?
natuurlijk alles zelf doen in buitenland , loopt ge hier in Belgie al gauw een blauwtje.
Nu Fortis was in verleden niet vies voor buitenlandse aankopen.
De voorwaarden is een ander verhaal.
Nu heden is Banco Santander in belgie actief , de oplossing ?
Problemen komen regelmatig voorbij.
De gevonden oplossing , houden ze voor zich zelf.
Estate Guru believer.
Dat klopt, ik concludeer daar dus uit dat hij (kortelings) geen vastgoed meer heeft om in pand te geven, omdat hij dit zal verkopen, en iets kleiner gaat huren hier.
Zo lees ik de (ietwat warrige) openingspost.
Waarom wacht je niet tot je eigendom in België verkocht is? Laat dit project in Tenerife gewoon ff schieten en koop later een instapklaar appartement. Je hoeft dan geen financiering aan te gaan en je betrekt een woning die je gezien en goedgekeurd hebt. Nu koop je op plan. Ik zie enkel positieve elementen.
pukkie007 schreef: ↑14 december 2017, 19:13 Waarom wacht je niet tot je eigendom in België verkocht is? Laat dit project in Tenerife gewoon ff schieten en koop later een instapklaar appartement. Je hoeft dan geen financiering aan te gaan en je betrekt een woning die je gezien en goedgekeurd hebt. Nu koop je op plan. Ik zie enkel positieve elementen.
Daar kan je nog wel onderuit. Al kan het je natuurlijk wel een paar peseta's kosten. Niet onoverkomelijk volgens mij. Uitstappen is soms verstandiger dan de hele rollercoaster uit te zitten.
-
sofienemie
- Full Member

- Contacteer:
Dit kan mits een overbruggingskrediet op de huidige woning. Zolang deze niet verkocht is kan deze in waarborg.
Natuurlijk moet het plaatje wel kloppen. Voldoende inkomsten en eigen middelen.
Natuurlijk moet het plaatje wel kloppen. Voldoende inkomsten en eigen middelen.