Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Besparingstips
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?

Het leven wordt alsmaar duurder. Deel hier je tips om te besparen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
354 berichten
  • Pagina 3 van 24
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 24
  • Volgende
Gebruikersavatar
annetje
VIP member
VIP member
Berichten: 2805
Lid geworden op: 02 jun 2015
Contacteer:
Contacteer annetje
Verstuur privébericht

Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?

  • Citeer

Bericht door annetje » 1 februari 2018, 21:36

Dat was dan toch voor juli.
Ik ben sinds begin juli klant, en ik heb alleen maar afrekeningen gehad voor 1 volle minuut (voor korte gesprekken).
Omhoog

Gebruikersavatar
Maarten
VIP member
VIP member
Berichten: 2413
Lid geworden op: 05 jan 2009
Contacteer:
Contacteer Maarten
Verstuur privébericht

Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?

  • Citeer

Bericht door Maarten » 2 februari 2018, 15:21

Vroeger was het heel zeker per seconde, dus een telefoon waar je direct op de voicemail terecht kwam, kostte een halve cent ofzo. Raar dat dit veranderd is, ik heb bij mijn weten geen duidelijke communicatie gehad over het wijzigen van de tarieven.
Omhoog

johann
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 apr 2009
Contacteer:
Contacteer johann
Verstuur privébericht

Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?

  • Citeer

Bericht door johann » 2 februari 2018, 15:38

Ik heb daar een hele tijd geleden een vraag over gesteld. Hun antwoord was verbazend: die tarifering per seconde na de eerste minuut staat al een eeuwigheid in de algemene voorwaarden. Dat er in de feiten werd gefactureerd per seconde vanaf de eerste seconde is correct, maar omdat het andere systeem in de algemene voorwaarden stond, voelde men zich niet geroepen om daarover nog te communiceren naar de klanten toe. Hoefde niet, want er was eigenlijk niets veranderd. Tja, het blijft een wat apart club, die dames en heren van Dommel.
Omhoog

platin
VIP member
VIP member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 17 jan 2012
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?

  • Citeer

Bericht door platin » 2 februari 2018, 18:12

Is volgens me herinner sinds juli 17 in voege gegaan.
En hierover is communicatie geweest.
Estate Guru believer.
Omhoog

Gebruikersavatar
Maarten
VIP member
VIP member
Berichten: 2413
Lid geworden op: 05 jan 2009
Contacteer:
Contacteer Maarten
Verstuur privébericht

Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?

  • Citeer

Bericht door Maarten » 5 februari 2018, 23:38

Vreemd, ik ben zonet nog even door mijn mails gegaan en er niets van terug gevonden.
Omhoog

Gebruikersavatar
kweeni
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 340
Lid geworden op: 04 jul 2014

Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?

  • Citeer

Bericht door kweeni » 6 februari 2018, 05:06

ben sinds mei vorig jaar abonnee, ex aldi weet je wel, en heb het nooit anders geweten, zie dus niet echt het probleem.

Tja, het blijft een wat aparte club, die dames en heren van spaargids punt be ... ;D
het gras is altijd groener aan de overkant
Omhoog

Gebruikersavatar
Miss Moneypenny
Full Member
Full Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 11 dec 2007
Contacteer:
Contacteer Miss Moneypenny
Verstuur privébericht

Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?

  • Citeer

Bericht door Miss Moneypenny » 6 februari 2018, 05:29

Hallo,

een ander vraagje mss. Ik ben klant sinds december bij Dommel en ik krijg blijkbaar "automatische" Mbytes aangerekend, elke dag op een bepaald uur of soms twee keer per dag ( staat op factuur ), terwijl ik geen verbinding heb met het internet. Volgens mij ( maar ik ken er niet veel van en ben absoluut geen grote verbruiker ) staat er op dat moment geen verbinding op met internet. Is dit een normale gang van zaken bij Dommel ( was vroeger Orange-klant en had dit nooit ) en heeft er dit nog iemand voor ?
Of ligt dat aan de instellingen van mijn telefoon. Het icoontje van mobiele dat transfer ( ontvangen en sturen ) staat eigenlijk steeds uit. Veel maakt dat niet uit in de maandelijkse aanrekening , bv. per keer 0,0956 MB voor 0,0017 € op factuur. Elke dag natuurlijk opgeteld is dit op de duur wel een paar euro's soms( deze telefoon is een tweede nummer ; gekregen voor mijn verjaardag en eigenlijk voor reserve ) die voor mij nutteloos worden aangerekend.
'Tis niet dat ik er failliet aan ga, maar toch zou ik de reden willen weten
Iemand die een antwoord weet ?
Omhoog

Gebruikersavatar
haelewyn
VIP member
VIP member
Berichten: 5005
Lid geworden op: 13 mei 2015
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?

  • Citeer

Bericht door haelewyn » 6 februari 2018, 08:47

1. Zet de instellingen voor mobiel netwerk volledig uit. Bij Android : sleep van de bovenkant van het scherm naar beneden, dan zie je de buttons voor wifi, mobiel netwerk, gps en dergelijke. Zet daar dan het mobiel internet uit. Bij de nieuwe versies van Android vind ik het minder goed zichtbaar wat uit of aan is. Je kan dat ook vinden via de button 'instellingen'.

2. Nog beter indien de telefoon gewoon in de schuif ligt : zet de telefoon volledig uit. Geen gegeevenstransfer meer..
Of neem je simkaart eruit. Dat is natuurlijk alleen nuttig als test of als je de telefoon totaal niet gebruikt.

3. Als je de telefoon of de data dan terug aan zet zal hij vanzelf ook weer verbinding maken als die aan staat in de instellingen.
Je kan ook proberen de synchronisatie van een aantal apps uit te schakelen maar dat gaat geen 100 procent jouw probleem oplossen denk ik.

Mijn idee : een operator rekent niet zomaar verbindingen aan. Als hij die berekent, zijn die verbindingen er ook geweest. Daarom denk ik dat je icoon geen verbinding aangeeft. Maar eens het icoon gewoon zichtbaar is, is er wel verbinding met het netwerk maar dan zonder activiteit.
Als je twijfelt of je operator die kosten ten onrechte aanrekent, zet je telefoon dan eens een paar dagen volledig uit. Dan zou je geen verbindingen mogen zien.
Vaak zoeken programma's op je telefoon even contact met het netwerk om te updaten. Bv de widget voor het weer gaat even kijken wat de nieuwe info is. De email (bv Gmail) gaat even synchroniseren. En zo zijn er nog een aantal. Zelfs als je weinig of geen eigen apps er hebt bij geplaatst.
Gebruik wifi (aan) met mobiel internet uit, dan kan je ook de info / updates binnenhalen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Miss Moneypenny
Full Member
Full Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 11 dec 2007
Contacteer:
Contacteer Miss Moneypenny
Verstuur privébericht

Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?

  • Citeer

Bericht door Miss Moneypenny » 6 februari 2018, 09:13

@ Halewyn

Ok bedankt voor je info. Ik zal deze tips eens proberen en zien wat het wordt. Ik laat nog het resultaat weten
Mercikes
Omhoog

Afax65
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 23 jul 2015
Contacteer:
Contacteer Afax65
Verstuur privébericht

Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?

  • Citeer

Bericht door Afax65 » 6 februari 2018, 10:10

Ligt aan je telefoon: check maar, het komt overeen met de keren dat je je telefoon aanzet of uit aitplane mode haalt. Je data verkeer afzetten in de settings zal dit dus wss oplossen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Maarten
VIP member
VIP member
Berichten: 2413
Lid geworden op: 05 jan 2009
Contacteer:
Contacteer Maarten
Verstuur privébericht

Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?

  • Citeer

Bericht door Maarten » 6 februari 2018, 23:58

@Miss Moneypenny: ik heb hetzelfde gehad. Inderdaad instellingen van mobiel internet overal volledig uitschakelen en dan verdwijnt het.
Omhoog

Gebruikersavatar
Maarten
VIP member
VIP member
Berichten: 2413
Lid geworden op: 05 jan 2009
Contacteer:
Contacteer Maarten
Verstuur privébericht

Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?

  • Citeer

Bericht door Maarten » 7 februari 2018, 00:00

kweeni schreef: ↑6 februari 2018, 05:06 ben sinds mei vorig jaar abonnee, ex aldi weet je wel, en heb het nooit anders geweten, zie dus niet echt het probleem.

Tja, het blijft een wat aparte club, die dames en heren van spaargids punt be ... ;D
Als je inderdaad nooit anders geweten hebt, zie ik ook geen probleem. Dat is bij mij anders, en ik heb daar geen communicatie over ontvangen, tenzij mijn e-mailbox een acute alzheimeraanval gehad heeft. Is het zo raar om berichtgeving te verwachten wanneer er een tariefwijziging plaatsvindt? Ik vind transparante communicatie daarover het meest normale van de wereld. Anders kunnen ze me evengoed morgen 100 euro per belminuut aanrekenen zonder dat ik van iets weet.
Omhoog

platin
VIP member
VIP member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 17 jan 2012
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?

  • Citeer

Bericht door platin » 7 februari 2018, 12:20

Maarten schreef: ↑7 februari 2018, 00:00
kweeni schreef: ↑6 februari 2018, 05:06 ben sinds mei vorig jaar abonnee, ex aldi weet je wel, en heb het nooit anders geweten, zie dus niet echt het probleem.

Tja, het blijft een wat aparte club, die dames en heren van spaargids punt be ... ;D
Als je inderdaad nooit anders geweten hebt, zie ik ook geen probleem. Dat is bij mij anders, en ik heb daar geen communicatie over ontvangen, tenzij mijn e-mailbox een acute alzheimeraanval gehad heeft. Is het zo raar om berichtgeving te verwachten wanneer er een tariefwijziging plaatsvindt? Ik vind transparante communicatie daarover het meest normale van de wereld. Anders kunnen ze me evengoed morgen 100 euro per belminuut aanrekenen zonder dat ik van iets weet.
Ze Maarten het is heel simpel , ge doet een belletje naar Schedom met uw klacht.
Of anders neem ge een andere provider die het veelvoud kost bij een belletje van 1 minuut.
Dit forum is geen klachten forum , dus .......

En even terzijde mijne Huawei geen probleem , mijne vrouw haar Huawei wel.
De ene P7 LITE de andere Y6.
Waar zou dan toch oorzaak zijn.
Nu gaat dan maandelijks om een een paar centiemen.
Een koffie in de ene zaak tegenover een andere is soms een halve Euro.
Wees heel blij dat men als kleine verbruiker bij hun terecht kan.
Estate Guru believer.
Omhoog

Gebruikersavatar
haelewyn
VIP member
VIP member
Berichten: 5005
Lid geworden op: 13 mei 2015
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?

  • Citeer

Bericht door haelewyn » 7 februari 2018, 20:47

Miss Moneypenny schreef: ↑6 februari 2018, 09:13 @ Halewyn

Ok bedankt voor je info. Ik zal deze tips eens proberen en zien wat het wordt. Ik laat nog het resultaat weten
Mercikes
Altijd nieuwsgierig naar de afloop dus laat gerust iets weten.
Als je zeker wil zijn dat je telefoon geen verbinding meer kan maken met internet omdat je het heel lang helemaal niet wil gebruiken :
Pas de instelling APN aan. Dat is het adres van jouw provider waar je telefoon moet aankloppen om data binnen te halen.
Bij dommel is de APN : internet.bmbpartner.be
Verander dat in bla.bla.be of iets dat je zelf uitvindt. Probleem moet dan opgelost zijn maar je zal errors krijgen dat je telefoon de APN niet kan vinden of er niet mee kan verbinden.
Omhoog

Gebruikersavatar
Maarten
VIP member
VIP member
Berichten: 2413
Lid geworden op: 05 jan 2009
Contacteer:
Contacteer Maarten
Verstuur privébericht

Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?

  • Citeer

Bericht door Maarten » 7 februari 2018, 23:45

platin schreef: ↑7 februari 2018, 12:20 Ze Maarten het is heel simpel , ge doet een belletje naar Schedom met uw klacht.
Of anders neem ge een andere provider die het veelvoud kost bij een belletje van 1 minuut.
Dit forum is geen klachten forum , dus .......
Sympathieke post.
Dan kunnen we gelijk 500 van de bestaande topics sluiten hier op spaargids.

Het is niet mijn bedoeling om hier een grote klacht te lanceren, maar de eerste keer dat ik deze info van veranderd tarief krijg is hier via spaargids. En als ik hier uitdruk dat ik dat ik zo'n communicatie vanuit Dommel niet ok vind, volgen er reacties alsof dat de normaalste zaak van de wereld is. Bon, het zal aan mij liggen dus.
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

354 berichten
  • Pagina 3 van 24
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 24
  • Volgende

Terug naar “Besparingstips”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy