De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Portefeuille -2% vandaag
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Re: De Beurs vandaag
Hier voorlopig -1.2 %
Echter doen twee van mijn turbo's het wel goed : Ab Inbev Long + Eur/usd short
Echter doen twee van mijn turbo's het wel goed : Ab Inbev Long + Eur/usd short
-
Henkie1984
- VIP member

- Berichten: 1008
- Lid geworden op: 06 jun 2012
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
+0.19
inbev
ses
wereldhave
Edit: intervest doet ook zijn best (hij voelde zich achtergesteld)
geven momenteel nog tegengewicht
inbev
ses
wereldhave
Edit: intervest doet ook zijn best (hij voelde zich achtergesteld)
geven momenteel nog tegengewicht
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Re: De Beurs vandaag
Dank zij Powell krijgen we weer een bloedrode beursweek. Zie maar wat de Amerikaanse beurzen momenteel aan het doen zijn en wat de DAX, CAC 40 en Nikkei volgens Beursduivel morgen gaan doen.
Re: De Beurs vandaag
Dow jones en Nasdaq momenteel nog bloedrood , heb ik dat goed gezien?
Dat belooft morgen voor de Europese beurzen, of ziet er nog iemand een kantelmoment?
By the way, mijn portefeuille ruime -4%...vandaag
Dat belooft morgen voor de Europese beurzen, of ziet er nog iemand een kantelmoment?
By the way, mijn portefeuille ruime -4%...vandaag
Re: De Beurs vandaag
De negatieve stemming zou niet uitsluitend een gevolg zijn van rentevrees maar ook van protectionistische maatregelen. Trump heeft een een importheffing van 25% op staal aangekondigd en van 10% op aluminium.
- Spruitekop
- VIP member

- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Niemand die wakker ligt van de kans dat de taksen op kobalt verhoogd worden met 400%.
Ik dacht dat we gingen voor nieuwe technologieën?
Als China dit ook doorvoert op z'n mineralen voor de batterijen, dan kunnen de ontwerpen voor elektrische wagens zo verticaal geklasseerd worden in de prullenbak.(wegens onbetaalbaar)
Ik dacht dat we gingen voor nieuwe technologieën?
Als China dit ook doorvoert op z'n mineralen voor de batterijen, dan kunnen de ontwerpen voor elektrische wagens zo verticaal geklasseerd worden in de prullenbak.(wegens onbetaalbaar)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: De Beurs vandaag
1) Congo belast mijnbouwers minder dan andere grote mijnbouwstaten, dus een verhoging zat eraan te komen
2) Lithiumbatterijen kunnen worden vervaardigd met veel minder kobalt dan nu het geval is; zelfs volledig kobaltvrije batterijen zijn in principe mogelijk
3) Betere recyclage van batterijen kan al een flinke hoeveelheid extra kobalt opleveren.
Voorbeeldje: Samsung wist in zijn meest recente ontwerpen kobalt al grotendeels door nikkel te vervangen en werkt aan volledig kobaltvrije batterijen: https://www.electrive.com/2018/02/12/sa ... ries-zero/
De elektrische wagen komt er, dat staat vast. Het enige dat taksen op kobalt zullen bereiken is die transitie lichtjes te vertragen.
2) Lithiumbatterijen kunnen worden vervaardigd met veel minder kobalt dan nu het geval is; zelfs volledig kobaltvrije batterijen zijn in principe mogelijk
3) Betere recyclage van batterijen kan al een flinke hoeveelheid extra kobalt opleveren.
Voorbeeldje: Samsung wist in zijn meest recente ontwerpen kobalt al grotendeels door nikkel te vervangen en werkt aan volledig kobaltvrije batterijen: https://www.electrive.com/2018/02/12/sa ... ries-zero/
De elektrische wagen komt er, dat staat vast. Het enige dat taksen op kobalt zullen bereiken is die transitie lichtjes te vertragen.
- Spruitekop
- VIP member

- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Er zijn gewoon véél te weinig grondstoffen om alle wagens op elektriciteit te laten bollen, Musk is nu zelfs bezig met elektrische vrachtwagens, op die manier wordt het toch een utopie om iedereen elektrisch te laten rijden.
Dat was ook de mening van Geert Noels deze week.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: De Beurs vandaag
van 2% naar 8% is toch geen drama? Chili & Brazilië heffen meer dan 30% op Lithium dacht ik(Poldermol zal het juiste getal wel vertellen)Spruitekop schreef: ↑1 maart 2018, 22:00 Niemand die wakker ligt van de kans dat de taksen op kobalt verhoogd worden met 400%.
Ik dacht dat we gingen voor nieuwe technologieën?
Als China dit ook doorvoert op z'n mineralen voor de batterijen, dan kunnen de ontwerpen voor elektrische wagens zo verticaal geklasseerd worden in de prullenbak.(wegens onbetaalbaar)
Re: De Beurs vandaag
Klopt, had ik ook gezien. Klassieke verbrandingsmotor heeft nog zeker wel z'n plaats zoals Noels zei. Die Elektrische vrachtwagen kan wachten. First things first!Spruitekop schreef: ↑1 maart 2018, 22:58Er zijn gewoon véél te weinig grondstoffen om alle wagens op elektriciteit te laten bollen, Musk is nu zelfs bezig met elektrische vrachtwagens, op die manier wordt het toch een utopie om iedereen elektrisch te laten rijden.
Dat was ook de mening van Geert Noels deze week.
Recyclage wordt van zeer groot belang na 2025!
Laatst gewijzigd door Umi op 1 maart 2018, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De Beurs vandaag
Aan welke grondstoffen zou er dan een tekort zijn? Niet aan lithium alleszins.
Aan zware aardmetalen misschien, maar de industrie blijkt heel vaardig in het vermijden daarvan (tien jaar terug ging iedereen in de windsector zogezegd naar permanente magneten gaan, terwijl ondertussen blijkt dat fabrikanten als Vestas trouw blijven aan versnellingsbakken - deels om kosten te drukken, maar vooral om zeldzame aardmetalen te mijden).
Silicium voor zonnepanelen? Zand als grondstof.
Een groot voordeel aan hernieuwbare energietechnologie is dat er niets verbrand wordt en alles recycleerbaar blijft. Dat is bij fossiele brandstoffen wel even anders.
Maar goed, in Europa zal men wel zo lang vasthouden aan wat men kent dat we hopeloos achterop geraken in de elektrische revolutie. Ondertussen gaan de Chinezen voluit voor elektrisch. Miljoenenstad Shenzen heeft bijvoorbeeld al haar bussen vervangen door elektrische bussen en is bezig om hetzelfde te doen met taxi's; er rijden nu meer elektrische bussen in Shenzen dan dat er niet-elektrische bussen in de hele VS rondtuffen (!). Na dat succesvolle project kondigde de Chinese overheid aan het in alle Chinese grootsteden te gaan herhalen.
En waar komt die extra stroom vandaan? Niet uit steenkool, aangezien de productie in China nu al enkele jaren licht dalend is. Wel uit zon, wind en vooral water.
Niet toevallig zijn het Chinese busbouwers als BYD die de markt voor elektrische bussen ook in het westen domineren. Dankzij de enorme thuismarkt geniet BYD schaalvoordelen waar onze bedrijven in geen honderd jaar mee kunnen concurreren. Met dank aan spelers zoals De Lijn die te lang dieselbussen bleven bestellen met als gevolg dat onze industrie in slaap werd gewiegd.
Veel meer dan een tijdelijk tekort aan deze of gene grondstof baart het gebrek aan visie en durf van onze leiders me zorgen. Er is geen industrieel beleid en geen bereidheid om kosten op korte termijn te slikken.
Aan zware aardmetalen misschien, maar de industrie blijkt heel vaardig in het vermijden daarvan (tien jaar terug ging iedereen in de windsector zogezegd naar permanente magneten gaan, terwijl ondertussen blijkt dat fabrikanten als Vestas trouw blijven aan versnellingsbakken - deels om kosten te drukken, maar vooral om zeldzame aardmetalen te mijden).
Silicium voor zonnepanelen? Zand als grondstof.
Een groot voordeel aan hernieuwbare energietechnologie is dat er niets verbrand wordt en alles recycleerbaar blijft. Dat is bij fossiele brandstoffen wel even anders.
Maar goed, in Europa zal men wel zo lang vasthouden aan wat men kent dat we hopeloos achterop geraken in de elektrische revolutie. Ondertussen gaan de Chinezen voluit voor elektrisch. Miljoenenstad Shenzen heeft bijvoorbeeld al haar bussen vervangen door elektrische bussen en is bezig om hetzelfde te doen met taxi's; er rijden nu meer elektrische bussen in Shenzen dan dat er niet-elektrische bussen in de hele VS rondtuffen (!). Na dat succesvolle project kondigde de Chinese overheid aan het in alle Chinese grootsteden te gaan herhalen.
En waar komt die extra stroom vandaan? Niet uit steenkool, aangezien de productie in China nu al enkele jaren licht dalend is. Wel uit zon, wind en vooral water.
Niet toevallig zijn het Chinese busbouwers als BYD die de markt voor elektrische bussen ook in het westen domineren. Dankzij de enorme thuismarkt geniet BYD schaalvoordelen waar onze bedrijven in geen honderd jaar mee kunnen concurreren. Met dank aan spelers zoals De Lijn die te lang dieselbussen bleven bestellen met als gevolg dat onze industrie in slaap werd gewiegd.
Veel meer dan een tijdelijk tekort aan deze of gene grondstof baart het gebrek aan visie en durf van onze leiders me zorgen. Er is geen industrieel beleid en geen bereidheid om kosten op korte termijn te slikken.
Re: De Beurs vandaag
Hoeveel kobalt zit er in een smartphone? Een paar grammetjes? En wat kost dat, een paar centjes? De prijs van een smartphone of van een electrische auto zit hem in de toegevoegde waarde van het eindproduct, niet in de grondstoffen.Spruitekop schreef: ↑1 maart 2018, 22:00 Niemand die wakker ligt van de kans dat de taksen op kobalt verhoogd worden met 400%.
Re: De Beurs vandaag
Alsof de lijn de enige schuldige... de belg is in de wieg gelegd en zou zich geprezen moeten voelen. Wel vergeten ze te vertellen dat de belg eeuwig in een roes-slaap gehouden wordt zodat ze voetvolk mag zijn met een hevige ontleende luxe waarvoor ze moeten travakken, al dan niet om de baby zoet te houden. Die niet zoet blijft mag de lepel erin geramd verwachten. Ik en vast ook jullie kennen ondertussen wel het indirecte geweld van onze maatschappij en zijn peergroepen met al hun verwachtingen. Indien je hieraan niet voldoet hoor je er niet bij met vele gevolgen vandien.
Echt enterpreunistisch of innovatief mag een belg niet zijn... ze moeten de paplepel maar nemen als ze wakker worden anders forceren ze die er wel in. Zonde de plannetjes zijn al voorgetekend en afgesproken dus jouw innovatie doet er niet toe... ze zijn te verlieslatend in andere opportuniteiten om later nog winstgevend te zijn. Maw... stuur ze nog maar een paar eeuw rond de tuin.
Wou dit toch ff toevoegen.
Je kan prima zonder bepaalde technieken of grondstoffen maar dan valt er niets meer te ''speculeren''(af te spreken) op/over grondstoffen.
Daily Rant.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
-
contextbinder
- Hero Member

- Berichten: 788
- Lid geworden op: 27 dec 2013
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
pittig einde van de week



