Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Vraag het aan de financiële instelling Vraag het aan MeDirect
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Onvrede nieuw platform

MeDirect geeft antwoord op je vragen omtrent hun producten en diensten
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
52 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende
Galactic
Hero Member
Hero Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 24 jul 2015
Contacteer:
Contacteer Galactic
Verstuur privébericht

Onvrede nieuw platform

  • Citeer

Bericht door Galactic » 27 juni 2018, 22:43

Via deze weg wil ik mijn onvrede uiten over het nieuwe platform (spaarrekeningen). Ten eerste is nergens een limiet te vinden van overshrijving naar externe rekening. Blijkbaar is dit 50.000 euro per dag. Ten tweede, bij het aanmaken van een overschrijving moet je erg veel gegevens invullen zelfs een BIC nummer (kom nu, voor een Belgische rekening zou dit toch zeker niet nodig moeten zijn). Ten derde, de foutmelingen als iets niet lukt zijn totaal nietszeggend. In de vorm van: "Er is iets mis gegaan voor meer informatie contacteer onze klantendienst".

Bovendien vind ik de nieuwe inlogprocedure omslagtig. Ik moet nu een nummer onthouden als mijn gebruikersnaam, kan dit niet gewoon met een echte gebruikersnaam. Zijn er nog personen niet tevreden? Momenteel ben ik een ontevreden klant. Overweeg om terug naar NIBC te gaan, hun interface is clean en lean. Dat van ME3 is er precies een van internetbankieren anno 2005.
Omhoog

anonymous9

Re: Onvrede nieuw platform

  • Citeer

Bericht door anonymous9 » 27 juni 2018, 23:30

Ik ben ook allerminst onder de indruk. Ik was zelfs mijn wachtwoord vergeten. De procedure om een nieuw te krijgen is ongelooflijk omslachtig (ik wist bijvoorbeeld mijn geheime vraag niet meer- geheime vragen vind ik ook zo'n debiel ding). En blijkbaar weet IT niet hoe ze de geheime vraag moeten opnieuw instellen, dus mijn geheime vraag blijft default op het huidige staan :D
Omhoog

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
platin
VIP member
VIP member
Berichten: 3981
Lid geworden op: 17 jan 2012
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

Re: Onvrede nieuw platform

  • Citeer

Bericht door platin » 28 juni 2018, 07:52

Galactic schreef: ↑27 juni 2018, 22:43

Bovendien vind ik de nieuwe inlogprocedure omslagtig. Ik moet nu een nummer onthouden als mijn gebruikersnaam, kan dit niet gewoon met een echte gebruikersnaam. Zijn er nog personen niet tevreden? Momenteel ben ik een ontevreden klant. Overweeg om terug naar NIBC te gaan, hun interface is clean en lean. Dat van ME3 is er precies een van internetbankieren anno 2005.
Nummer onthouden doet mijn browser.
Wachtwoord onthouden doet mijn browser.
Dit wordt bij mezelf in mijn browser voor mij bijgehouden.
Dus het enige nog nodig om in te loggen is nog uwe gsm.
Estate Guru believer.
Omhoog

Jhn
VIP member
VIP member
Berichten: 4399
Lid geworden op: 14 dec 2011
Contacteer:
Contacteer Jhn
Verstuur privébericht

Re: Onvrede nieuw platform

  • Citeer

Bericht door Jhn » 28 juni 2018, 08:01

Vind de log in geen verbetering.

Ze moeten hetzelfde doen als binck, enkel een text bericht als je echt iets wil doen.
Eens iets checken kan zonder.
Omhoog

waterboy
Full Member
Full Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 08 mar 2009
Contacteer:
Contacteer waterboy
Verstuur privébericht

Re: Onvrede nieuw platform

  • Citeer

Bericht door waterboy » 28 juni 2018, 08:05

Jhn schreef: ↑28 juni 2018, 08:01 Vind de log in geen verbetering.

Ze moeten hetzelfde doen als binck, enkel een text bericht als je echt iets wil doen.
Eens iets checken kan zonder.
+1
Omhoog

anonymous

Re: Onvrede nieuw platform

  • Citeer

Bericht door anonymous » 28 juni 2018, 08:08

Poldermol schreef: ↑27 juni 2018, 23:30 De procedure om een nieuw te krijgen is ongelooflijk omslachtig
Bwa ik vind voor de update al het opvragen van het wachtwoord behoorlijk omslachtig.

Eerst mailtje sturen naar Medirect dan telefoontje krijgen en daar vragen ze dan waar ik woon, geboortedatum, hoeveel er op mijn rekening stond. Dan wanneer ik ongeveer mijn rekening had geopend en dan vroegen ze nog mijn veiligheidsvragen. Allemaal via de telefoon maar uiteindelijk heb ik wel men wachtwoord gekregen ;D
Omhoog

Gebruikersavatar
Nakal
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 14 dec 2012
Contacteer:
Contacteer Nakal
Verstuur privébericht

Re: Onvrede nieuw platform

  • Citeer

Bericht door Nakal » 28 juni 2018, 09:27

Iets nieuws, is vaak eng, neen?​
Omhoog

Galactic
Hero Member
Hero Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 24 jul 2015
Contacteer:
Contacteer Galactic
Verstuur privébericht

Re: Onvrede nieuw platform

  • Citeer

Bericht door Galactic » 28 juni 2018, 10:50

Ik ben zoiezo van de strekking dat als je het niet beter maakt je er inderdaad beter af blijft, en dat is voor deze zeker van toepassing. Iets nieuws moet een verbetering zijn, niet een achteruitgang... Bij een andere niet te noemen bank vul ik een gebruikersnaam in en een wachtwoord. Op mijn smartphone krijg ik dan een notificatie welke ik moet valideren met de vingerafdrukscanner en/of pincode en dit werkt fantastisch (en ook over WIFI verbinding). Nu voor dat SMSje kan ik ook nog eens elke keer naar buiten gaan wegens binnen geen ontvangst. SMS'jes is iets van 1998.
Omhoog

anonymous9

Re: Onvrede nieuw platform

  • Citeer

Bericht door anonymous9 » 28 juni 2018, 10:59

Nakal schreef: ↑28 juni 2018, 09:27 Iets nieuws, is vaak eng, neen?​
iets nieuws dat goed is niet, nee. En als ik hoor dat ze zélf niet eens de geheime vraag kunnen resetten, houd ik mijn hart vast.
Omhoog

Gebruikersavatar
CarpeNoctem
VIP member
VIP member
Berichten: 1247
Lid geworden op: 05 jan 2014
Contacteer:
Contacteer CarpeNoctem
Verstuur privébericht

Re: Onvrede nieuw platform

  • Citeer

Bericht door CarpeNoctem » 28 juni 2018, 11:14

Ik vind het nieuwe platform een hele verbetering, maar dat is niet echt een prestatie...
Dit gezegd zijnde is MeDirect niet direct (pun intended ;) ) geschikt als bank voor de dagdagelijkse bankzaken.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Omhoog

SKYHOOK
Newbie
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jul 2014
Contacteer:
Contacteer SKYHOOK
Verstuur privébericht

Re: Onvrede nieuw platform

  • Citeer

Bericht door SKYHOOK » 28 juni 2018, 12:22

Galactic schreef: ↑28 juni 2018, 10:50 ... SMS'jes is iets van 1998.
:o en toch bestaan er nog mensen zonder smartphone, zoals ik (persoonlijke keuze), nu ja... mijn wagen is ook uit 1982 (toen waren er zelf nog geen gsm's voor het brede publiek ;D )
Omhoog

geebee
Hero Member
Hero Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 19 feb 2016
Contacteer:
Contacteer geebee
Verstuur privébericht

Re: Onvrede nieuw platform

  • Citeer

Bericht door geebee » 28 juni 2018, 13:07

SKYHOOK schreef: ↑28 juni 2018, 12:22 :o en toch bestaan er nog mensen zonder smartphone, zoals ik (persoonlijke keuze), nu ja... mijn wagen is ook uit 1982 (toen waren er zelf nog geen gsm's voor het brede publiek ;D )
In 1982 moest je 5 jaar wachten op je bestelling van je nieuwe tweedehandse Trabant ... ;D ;) ...
By the way, er bestaan zelfs nog mensen zonder gsm, laat staan een smartphone ... zoals ik ;) ... inloggen via MeDirect kan ik dus enkel als mijn vrouw thuis is ;D
Omhoog

SKYHOOK
Newbie
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jul 2014
Contacteer:
Contacteer SKYHOOK
Verstuur privébericht

Re: Onvrede nieuw platform

  • Citeer

Bericht door SKYHOOK » 28 juni 2018, 13:12

geebee schreef: ↑28 juni 2018, 13:07
SKYHOOK schreef: ↑28 juni 2018, 12:22 :o en toch bestaan er nog mensen zonder smartphone, zoals ik (persoonlijke keuze), nu ja... mijn wagen is ook uit 1982 (toen waren er zelf nog geen gsm's voor het brede publiek ;D )
In 1982 moest je 5 jaar wachten op je bestelling van je nieuwe tweedehandse Trabant ... ;D ;) ...
By the way, er bestaan zelfs nog mensen zonder gsm, laat staan een smartphone ... zoals ik ;) ... inloggen via MeDirect kan ik dus enkel als mijn vrouw thuis is ;D
:D lol
Omhoog

Gebruikersavatar
Nefertari
VIP member
VIP member
Berichten: 3831
Lid geworden op: 07 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

Re: Onvrede nieuw platform

  • Citeer

Bericht door Nefertari » 28 juni 2018, 19:36

Ik vind het ook geen verbetering.
De PC wordt hier niet alleen door mij gebruikt. Dus nrs en wachtwoorden laten "onthouden" is geen optie voor mij.
Vrouwen zijn meestal ook niet "vergroeid" met hun GSM. Om de SMS te krijgen, moet ik die dan telkens gaan zoeken op een tafel of in een handtas.
Gelukkig hoef ik slechts sporadisch in te loggen. MeDirect zou ik nooit als hoofdbank kunnen gebruiken.
Omhoog

Gebruikersavatar
Cydox
VIP member
VIP member
Berichten: 1155
Lid geworden op: 05 mar 2016
Contacteer:
Contacteer Cydox
Verstuur privébericht

Re: Onvrede nieuw platform

  • Citeer

Bericht door Cydox » 28 juni 2018, 20:15

Ik snap de ergernis niet goed.. je accountnummer staat in je uitreksels, als het de gsm van je vrouw is, vraag je die wanneer je beslist in te loggen, en niet eenmaal je 2 stappen verder bent die procedure?

Het zal een oude generatie-kwestie zijn :P
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

52 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende

Terug naar “Vraag het aan MeDirect”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy